[NH] Waarom doen jullie NH?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

[NH] Waarom doen jullie NH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 12:57

Ik ben een beetje begonnen met NH (parelli) en ik vind het helemaal gewedig..
ik vraag me af welke redenen jullie hebben gehad om HN te gaan doen?

Dag lieve mama...


Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 15:11

Ik heb mijn paard nu een jaar, en in het begin ging het helemaal niet zo goed omdat ze begon te steigeren als ze bij andere paarden weg moest, en later deed ze het ook gewoon tijdens het rijden in de wei. Ik ben toen zo bang geworden dat ik er eigenlijk niet meer opdurfde. Mijn moeder heeft toen een keer het boek van Hempfling meegenomen uit de bieb, en die manier van aanpakken sprak mij wel erg aan. Ik ben ermee aan de slag gegaan, zag wel wat verbetering, maar omdat Hempfling alles niet echt duidelijk beschrijft in zijn boek ben ik verder gaan zoeken en kwam ik bij Voest terecht. Ik ben daar nu nog steeds mee bezig, en ik ben er erg enthousiast over, vooral ook omdat ik toch resultaten lijk te zien en mijn zelfvertrouwen hierdoor ook weer terugkomt!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown


jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 15:17

Mijn paard en ik konden gewoon normaal met elkaar omgaan, maar echt respect had hij niet, (niet stilstaan/Altijd met zweep rijden/longeren anderw ging hij niet vooruit etc. ) dus ben ik nu bezig met the 7 games van Parelli, en het gaat perfect, hhij doet alles stilstaan/volgen etc. ook zonder halster. en het belangrijkste, hij doet veel beter zijn best, nu ik alleen maar beloon en niet straf Haha! . veel succes! OK dan!

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 16:33

Waarom? Eigenlijk omdat dat bij mij als persoon past, en omdat ik eigenlijk alles met nieuwe ogen bekijk ik ben crities en vraag me altijd af waarom. (binnen mijn methode word er antwoord op alle waaroms gegeven) dat kan je niet zeggen van alle andere methodes.
En jah een relatie met je paard is t fijnst als ie een beetje natuurlijk is

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 17:02

Goh, ik ga eens op de site kijken die jij noemt..

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 17:03

Balgoij (waar site hierboven naar verwijsd) komt me bekend voor, daar heeft Bud gelogeerd Waterkippie!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 17:55

ik ben met mn oude pony cris, hiermee begonnen omdat wij totaal geen communicatie hadden, en geen stap verder kwmaen, ook was er geen plezier meer,
bij NH hoorde we dat dit wel het geval was, dus gelik begonnen, zodoende doe ik het nu ook met king,
en dat kun je wel zien he watereend, haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

prompter

Berichten: 10917
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:05

Omdat ik het leuk vond om eens iets anders met mijn paarden te doen. Ik vind dressuurmatig rijden nog steeds geweldig, drafsport verveelt me ook nog niet, maar ik wou wat "extra's" met mijn paarden doen zonder dat ik de rest helemaal moest veranderen, en met PNH lukt dat prima.

Extremely rare and Beyond Compare

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:28

Biepmiep schreef:
Balgoij (waar site hierboven naar verwijsd) komt me bekend voor, daar heeft Bud gelogeerd Waterkippie!


o ow
balgoij is een klein dorp met ongeveer 700 inwoners, dus dat is wel raar dat je er van gehoord hebt Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 21:01

jaja balgoij!! haha daar zijn biepmiep en ik nog in verdwaald en mijn paardje voorheen van biepmiep heeft daar gelogeerd...

kinkglover... pardon watereend Verward Knipoog

Dag lieve mama...

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:25

Ik had er al wat over gelezen en toen ik Nacino kreeg en het niet zo lekker ging tussen ons besloot ik er werk van te maken omdat ik op een leuke manier verder wilde. En het gaat nu ook een stuk beter! (PNH)

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:41

Mijn paard liet zich vallen in de trailer en wilde er daarna helemaal niet meer in. Ik ben daardoor begonnen met PNH. En toen ik eenmaal bezig was ben ik niet meer opgehouden. Ik vind het geweldig. Mijn paard ook. Zeker nu we ook freestyle kunnen rijden (met alleen de carrotstick).

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 00:22

leuk om te lezen waarom iedereen voor NH heeft gekozen..

Ik ben er pas heel net mee begonnen, ik sta op een stal waar vrijal iedereen PHN doet en ik vind het zoo gaaf! met buddy ben ik nu begonnen en vind het helemaal geweldig! hij reageerd er echt op en ik merk echt het verschil, als ik bijvoorbeeld ga rijden zonder of met grondwerk!!

Dag lieve mama...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers