Bandagesluiting, hoog, midden of laag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Bandagesluiting, hoog, midden of laag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 21:47

Maakt dat nog verschil??
De sluiting moet toch aan de buitenkant en naar achteren wijzen zegmaar? Alleen weet ik niet of hoog, midden, of laag nog verschil uitmaakt.
Ik heb m altijd met beschermers gereden, maar ik wil m nu achter bandageren. Dus nog weinig ervaring op bandage-gebied..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:56

dan moet je eerst iemand vragen of die jou ff goed kan laten zien hoe het moet,als je verkeerd bandageerd kun je de benen veel kwaad doen! en zowiezo als het niet nodig is, niet met bandages rijden!!!
maar de sluiting moet iig bovenaan zitten, en buitenkant en naar achter , sja dat heb je niet altijd voor het zeggen met dat klittenband,met touwtjes wel.Als ik ooit eens bandages gebruik na een blessure of iets dergelijks, dan doe ik over de sluiting een extra klittenbandje, want afzakken betekend ongelukken.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:16

O, ik heb altijd geleerd dat de sluiting in het midden moet zitten... Boos!
Maar ik gerbuik ze de laatste tijd toch heel weinig omdat Apollon niet stil wil staan. Zij zijn groot en ik is klein!
Ik heb bandages met van die klittebandsluitingen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:25

De sluiting hoort naar mijn mening altijd bovenaan te zitten. Maar ik heb ook al gemerkt dat de meningen daarover kunnen verschillen.
Ik sluit me wel bij crossmonster aan, als je niet zeker van je zaak bent, vraag dan even aan iemand met ervaring. Je kunt namelijk ook schade aanrichten met bandages.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 20:40

Het bandageren gaat wel goed hoor, al een aantal x aan een ervaren bandege mens laten zien, vroeg me alleen nog ff af over die sluiting.
Tnx voor de reacties, ik ga voor bovenaan.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:47

En voor de zekerheid is zo'n los sluitinkje echt geen overbodige luxe!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:14

Inderdaad gewoon bovenaan. Sinds dat we een keer iets mis zagen lopen, gelukkig niet echt erg maar toch, gebruiken we ook zo'n "los klittebandsluitingje" er over. Maar is het nu mijn idee of zijn die plots zo duur geworden?!?

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:50

ik dacht ook dat de sluiting bovenaan moet zitten

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 01:26

ik heb het meestal een beetje driekwart zitten Lachen niet helemaal boven aan, maar ook niet in het midden.
Ik heb nog nooit zon los klittebandsluitinkje gebruikt, mn bandages zakken ook niet af eigenlijk...nog nooit gehad (tot nu toe)

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 10:39

Heb ze vaak in het midden tot midden-boven zitten. En idd aan de buitenkant naar achter!
Maar heb gister gehoord (had iemand gelezen in ik meende bit of iets?): Bandages zijn superslecht voor de benen. (vooral in de zomermaanden, wanneer het goed warm is) Dan loopt namelijk de temperatuur van de benen van je paard op tot boven de 45 graden! Je kunt in dat geval beter de bandages niet omdoen, gezien het dan alleen maar schaadt ipv baat.

EVEN HELEMAAL OFFTOPIC sorry -- Ook stond er in het artikel dat je je paard het beste zonder zweetdeken kunt laten opdrogen (geldt denk ik alleen voor de zomerdagen of warmere dagen), dus zo natuurlijk mogelijk!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 13:40

tja ik gebruik mn zweetdeken ook alleen in de winter hoor..in de wzomer droogt ze wel in de zon alleen wel goed koudstappen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 14:03

in de P&S stond dat, heb het net ook gelezen.
Ik gebruik hem ook alleen in de winter want in de zomer, worden ze er vaak nog warmer met als zonder.
Met dit weer rijd ik ook niet op het heetst van de dag.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 14:21

Ik heb ook geleerd bovenaan. Voor de zekerheid gebruik ik meestal ook een extra klitterband stukje, je weet tenslotte maar nooit. Over dat aan de buitenkant uitkomen. Na een aantal keer omdoen weet je wel waar op het been je moet beginnen om dat voor elkaar te krijgen. Moet je alleen wel even na kijken of alle 4 (of alle 2) de bandages even lang zijn. Is vaak niet zo, dan ben ik mijn systeem kwijt en laat ik ze door mijn moeder allemaal even lang maken. Die is handiger met een naaimachine dan ik...
in de bit werden 2 soorten afgeraden voor 's zomers als ik het me goed herinner. De fleece en de wolle variant. Over de andere is van warmte niks gezegd.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 14:23

aanvulling: het lijkt me eigenlijkniet meer dan logisch dat je je paard nu na het rijden geen zweetdeken op legt. Lijkt me nu geen pretje om haar dat fleecedeken op te leggen.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 14:26

Bella schreef:
Maar heb gister gehoord (had iemand gelezen in ik meende bit of iets?): Bandages zijn superslecht voor de benen. (vooral in de zomermaanden, wanneer het goed warm is) Dan loopt namelijk de temperatuur van de benen van je paard op tot boven de 45 graden! Je kunt in dat geval beter de bandages niet omdoen, gezien het dan alleen maar schaadt ipv baat.
!


Stond in P&S, heb t ook gelezen, ieder zn eigen mening en idee-en hoor.
Hij heeft t er daar trouwens over de bescherming van bandages, Ik weet niet beter dat peesBESCHERMERS voor bescherming zijn en bandages steun geven.... Ik trek me niet te veel van dat artikel aan hoor....

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 15:25

hoog