grrrr kl*** dokter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-01 09:25

Zoals jullie misschien gelezen hebben ben ik ook zo'n persoon die al geruime tijd van die vage lichamelijke klachten heeft. Toen ik vorige week had gebeld voor mijn bloedonderzoek (en alles goed bleek) zeiden ze dus dat als het over 2 weken niet over zou zijn, ik terug moest komen.
Maar nu ben ik toch na een week al terug gegaan. De afgelopen week voelde ik mij wel iets beter, maar had nog wel last van koortsaanvallen en vermoeidheid. Dus ik dat verteld aan de dokter en gevraagd of het pfeiffer kon zijn, aangezien 2 mensen in mijn omgeving dat ook hebben met ongeveer dezelfde klachten. Maar nee, dat was haast onmogelijk en ik had geen gezwollen klieren meer bla bla bla. Kortom, ik mocht geen pfeiffer test laten doen. Toen vroeg ik mij toch af waarom ik zo'n raar gevoel in mijn keel had, maar de dokter kon dus niets zien. Ook maar even gelijk gevraagd of die in mijn oor kon kijken, omdat daar al een paar dagen bloederig vocht uitkwam en pijnlijk was. Ook niets te zien!? Nou ja zeg, ik heb toch zeker geen pijn voor niets??!! Toen heb ik maar gevraagd wat ik nu moest doen, ik had immers nog steeds dat nachtzweten en koorts. Ach zegt die, gewoon nog even een paar weken afwachten en als het dan nog zo blijft stuur ik je door naar het ziekenhuis, want dan is er iets flink mis. Nou dat vond ik dus zo belachelijk! Ik loop hier verdorie al 5 weken mee en over 2 weken zou het opeens iets ernstigs kunnen zijn? Ik ben zo boos en teleurgesteld. Had ik maar pfeiffer ofzo, wel niet leuk, maar dan weet ik tenminste wat ik heb. Nu ben ik iedere dag een wrak en weet ik niet waar het door komt. En de dokter wil me niet doorsturen. Bah, ik haat het als mensen over mijn lichaam beslissen. Schrale troost, als ik het zo lees ben ik zeker niet de enige die problemen heeft met de gezondheidszorg. Nou maar hopen dat ik over 2 weken weer super gezond ben en er nooit meer heen hoef!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 09:32

Citaat:
Op 2001-09-06 09:25, schreef Mirte:
Had ik maar pfeiffer ofzo, wel niet leuk, maar dan weet ik tenminste wat ik heb. Nu ben ik iedere dag een wrak en weet ik niet waar het door komt.


Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb ook al heel lang vage klachten. Dokter wilde bij mij eigenlijk ook geen pfeiffertest doen want idd ik had geen gezwollen klieren etc. maar ik heb gewoon geeist dat hij toch zo'n test deed. Geen pfeiffer, bleek toen. Maar nu wist ik het in ieder geval zeker.

Ik ben ook al tijden moe, trillerig, duizelig en gewoon niet lekker. Vaak ging ik als ik uit school kwam direct op de bank liggen om een paar uurtjes te slapen. En ook ben ik de laatste tijd nauwelijks op stap geweest, en doe veel minder leuke dingen dan vroeger. Als ik bijvoorbeeld een dagje naar Amsterdam ga met een vriendin ben ik echt kapot als ik thuis kom en zie er dan ook altijd tegenop, hoewel ik het supergezellig vindt.
Er zijn dan ook genoeg mensen die zoiets hebben van: kom op, je bent jong en je wilt wat! Ze kunnen zich niet voorstellen hoe het is om ECHT moe en lamlendig te zijn.

En dan zou het soms makkelijker zijn inderdaad als er een naamkaartje aan hing, dan schijnt het makkelijker te aanvaarden zijn voor veel mensen Verward

Beterschap!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 09:42

Nou, zo was ik eens flink verkouden, dat kwam wel vaker voor. Maar deze keer moest ik op een nacht zo erg zweten dat ik bijna mijn bed uit dreef. En ik hield niet op met hoesten, wat ik ook deed. Ik zat mezelf gewoon in de weg. omdat het toch maar een verkoudheid was, deed ik gewoon alles. maar dat ging niet meer. Bij een geringe lichamelijk inspanning kreeg ik vlekken voor mij ogen en viel ik iedere keer bijna flauw. Dat was niet normaal. Ik naar de huisarts, schrijft ie mij alleen maar code-ine voor om de hoest te onderdrukken. Hielp voor geen zier dus. Ik op een zondag zo'n last van mezelf, gingen we naar een dienstdoende arts. Ontdekte hij dat ik onsteking had in de bronchien, en hij schreef me prednison voor en anti biotica...... en rust. En die andere zak mij gewoon NIET geloven dat er meer aan de hand was he! Praat mij niet van dokters.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 10:02

Ik heb hier maar 2 woorden voor...

SECOND OPINION....

doe dat nu, en als die zegt dat je nog 2 wk moet wachten...dan weet je dat, maar hij kan ook wat anders zeggen!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 10:42

Inderdaad, ga snel voor een second opinion naar een andere arts of zoek meteen een andere huisarts!!

Heb zelf eindelijk een huisarts gevonden die WEL naar me luistert, errug belangrijk omdat ik door veel ziek en zeer ondertussen vaak beter weet wat ik mankeer dan zo'n huisarts. Zo'n eigenzinnig pipo hoef ik niet meer!

Succes! Zet hem op en laat je niet afschepen! Mieke

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-01 11:39

Jullie hebben dus ook wat te stellen gehad met die dokters.
Over die second opinion: Wij hebben in de praktijk 3 huisartsen. Vorige week was ik bij de huisarts die ik persoonlijk het beste vind. Vandaag was die er niet dus ik kreeg ik een ander. Telt dit ook als second opinion? Hij zei eigenlijk min of meer hetzelfde als die ander, dat ik moet afwachten. Maar ik kan ze maar niet duidelijk maken dat ik al lang heb gewacht. Over een andere huisarts, dit is in mijn situatie wat lastig. Ten eerste woon ik nog thuis en de rest van het gezin zien niet echt het belang in een andere arts. Ten tweede is het vrijwel onmogelijk in mijn woonplaats een andere huisarts te vinden, omdat ze 'vol' zijn.
Ik zit dus voorlopig aan mijn huisarts vast. Als het blijkt dat er ze dus over 2 weken wel iets kunnen vinden, dan heb ik mijzelf wel beloofd om een heel boos telefoontje te plegen Extreme duivel

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 11:50

Ik heb heel lang dezlfde klachten gehad en het bleek dat ik via een speciaal dieet mijn moeheid koorts en malaise gevoel kon kwijtraken. Heb het gedaan en het is gelukt. Ik had een schimmelinfectie in mijn bloedbaan, en de reguliere geneeskunde kan daar natuurlijk weer niks mee....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 12:05

Ik kreeg van mijn toenmalige huisarts te horen dat ik waarschijnlijk ME had (vermoeidheidssyndroom). Konden ze niks aan doen, zoek het maar uit. Ik was pas 24!

Lang leve de homeopaat: door een speciaal dieet en medicijnen was ik na een half jaar alweer in staat om te werken! Nooit zal ik zorgeloos kunnen leven, moet altijd wel op blijven letten dat ik niet teveel doe, maar het gaat prima! Ik werk fulltime en heb twee paarden, dus...

Moraal van dit verhaal: Haha! Als ze dus niks kunnen vinden: ga naar een goede homeopaat, wel eentje die ook arts is hoor, er is veel kaf onder het koren en daar zit je niet op te wachten denk ik!

Succes! Mieke