Smerig die vliegen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Smerig die vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 11:20

Op het moment zitten onze paarden buiten onder de zwarte vliegen. Vooral hun hoofd zit helemaal onder. Ze hebben een vliegenmasker op dat gelukkig alles van hun ogen afhoud maar op het masker en op hun snuiten zitten hele wolken. Nou gaan ze ook nog eens steeds bij de sloot staan waardoor er waarschijnlijk nog meer zitten. Op hun lijf valt het wel mee. Ik lees veel over vliegendekens maar of dat nou dan de oplossing is?! Verward Blijft hun gezicht over natuurlijk. Insmeren helpt voor geen meter, ze lachen ons vierkant uit (de vliegen). 's Middags gaan ze al op stal, want daar is het veel koeler en veeeellll minder vliegen gelukkig.
Zijn die vliegen zo erg door heel Nederland of hebben wij ze allemaal...!!! Boos!
Wat doen jullie ertegen?


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 11:41

helpt het niet als je het hooft insmeerd/wrijft met vliegenspul? werkt bij mij tenminste.
Ik heb ook zo'n dingetje met van die touwtjes, werkt ook wel, maar ik wil geen halster aandoen in de wei dus ik smeer dr gewoon onder het vliegenspul en dan heeft ze er ook geen last van.

Wij hebben hier trouwens ook niet zo'n last van vliegen, meer van blinde hazen (dazen etc)

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 12:15

ik heb een of andere stick gekocht een ik zie geen ene vlieg meer hoor.. dan komen ze allemaal op mij af.. tjah het is gewoon de tijd van het jaar.. veel kan je er niet aan doen.. JAMMER genoeg

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 12:20

Ik maak zelf mijn vliegenspray, en hij werkt heel goed *LOL*
0,5l azijn (1/3 altijd), 1 flesje citronella, aanvullen met 2/3 water (hier dus 1l) Doe er ook een paar druppels afwasmiddel bij, anders mengt de citronalla niet

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 12:25

Bij ons hebben de paarden ook wel last van vliegen. Ze staan in dit weer op een land waar eigenlijk geen schaduw is Boos! Eigenlijk wel een beetje zielig, maar het kan niet anders. Er is daar ook geen stal.
Ik spuit deze dagen hele flessen vliegenspray leeg en het helpt! Voor 5 min. en dan komen die klote beestjes alweer.......
In ieder geval helpt zo'n touwtjesding (?) voor haar ogen wel.

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 13:28

ik heb zo een dingetje met touwtjes en dat helpt ook.`
Maar soms schud mijn paard de touwtjes van haar ogen weg en dan kunnen die rotbeesies weer aan de slag.
Xxx myrthe xxX

Paradise is pretty sweet until you smash your fase to a banian tree...
...Paarden schenken ons de vleugels die wij ontbreken...
Who put the flower in the barrel of that gun ?

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 14:02

Mientjeuh schreef:
Ik maak zelf mijn vliegenspray, en hij werkt heel goed *LOL*
0,5l azijn (1/3 altijd), 1 flesje citronella, aanvullen met 2/3 water (hier dus 1l) Doe er ook een paar druppels afwasmiddel bij, anders mengt de citronalla niet


die citronella is dat gewoon citroensap??? Dan kan ik dat ook eens maken en uittesten.

groetjes
Sylvia

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 20:50

De paarden hebben dus wel een vliegenmasker op wat de ogen dus vrij houdt van die mormels maar de snuiten dus niet. Het is ook zo'n vies gezicht!!!!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:14

Sjintoo"]
[quote="Mientjeuh schreef:
Ik maak zelf mijn vliegenspray, en hij werkt heel goed *LOL*
0,5l azijn (1/3 altijd), 1 flesje citronella, aanvullen met 2/3 water (hier dus 1l) Doe er ook een paar druppels afwasmiddel bij, anders mengt de citronalla niet


die citronella is dat gewoon citroensap??? Dan kan ik dat ook eens maken en uittesten.

groetjes
Sylvia
[/quote]
Nee, het staat in de supermarkt bij de bakspullen, of je haalt het bij de apotheker, meestal staat er op de verpakking citroenaroma. Als je het bij de rest giet, en het drijft, is het het juiste spul Knipoog

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:02

ok bedankt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 159 bezoekers