ontsteking in kaak?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

ontsteking in kaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 20:21

Ik heb last van de linkerkant van mijn ondergebit. In 1e instantie dacht ik aan een gaatje, maar als ik onderaan mijn kaak aan de buitenkant duw, doet het zeer, en daar zit dus geen kies. Wel straalt het uit naar mijn kies. Dat het echt zeer doet is overdreven, maar het is wel gruwelijk irritant.
Heb nu een ibuprofen op, en nu is het weg, maar zal wel weer terug komen. Heb er nu 4 dagen last van, en het wordt elke dag zomaar een beetje erger...
Suggesties (het is niet erg genoeg om met spoed tandarts te bellen)


Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 00:51

Het kan ook heel simpel ontstoken tandvlees zijn. Als je niet hard genoeg je tandvlees mee poetst, niet echt regelmatig stokert of flosst, kan je tandvlees ontstoken raken en dat voelt eigenlijk net als jij het omschrijft. Als ik het heb, want ik ben niet zo'n beste stokeraar, poets ik heel grondig mijn tandvlees mee, zet mezelf over de pijn heen en stoker "als een wilde", d.w.z., behoorlijk grondig een paar keer per dag. Dan wordt het minder en weet ik: zie je wel, Jet, beter blijven stokeren. Ik hoop voor je dat dat het is, dat is tamelijk simpel te verhelpen.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 10:02

of het is een begin van een ontsteking!
Ik zou toch maar gewoon even langs de tandarts gaan,voordat het straks een ontsteking is die verder doorslaat(wat ik dus had)

Lang gewacht,stil gezwegen,nooit gedacht,toch gekregen......

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 11:24

Ik ben het niet eens met wat jet zegt Haha! wij hebben liever helemaal niet dat mensen stokeren.
veel mensen prikken dan hun tandveels kapot beste kun je raggen (met kleine borsteltjes te koop bij de drogist) of flossen.

Hard poetsen mag ej NOOIT doen op je tandvlees.Als je te hard poetst beschadig je niet alleen je tandvlees het trekt op den duur ook terug waardoor je tandhalzen bloot komen te liggen (erge gevoeligheid) en uiteindelijk heb je kans dat het zover terugtrekt dat je kiezen los gaan staan omdat je tandbot ook afgebroken word.

Bij ontstoken tandvlees bloed het als je gewoon normaal poetst is het rood en gezwollen.
beste kun je even bij de drogist of supermarkt listerine halen en daar mee poetsen.
In heel erge gevallen kun je waterstofperoxide op halen van 1.5% en daar 2 keer daags mee spoelen(noooooit langer dan 1 week) soms verkopen ze alleen 3% verdun het dan even 1:1 met lauw water.

Omdat je zegt dat het uitstraald naar 1 kies en het aan de onderkant van de kaak zit klinkt het idd een beetje als een zenuwontsteking.
probeer vandaag nog even uit te zingen en ga morgen iig naar de tandarts om te laten kijken.
ga je echt last krijgen ga dan vanmiddag nog even.
Daar is de weekend dienst voor

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 11:50

stef, laat het nakijken bij de tandarts, ik heb dat 4 weken geleden gehad, werd toen gezegd is maar een ontstekingkje gaat wel over, nu 4 weken later ben ik met spoed aan een zenuw en wortelkanaal behandeling ondergaan omdat de ontsteking zich dermate had uitgebreid dat ik gek werd van de pijn.

Gevolgen, kan al 4 dagen niet eten, eet alleen vla, drinken gaat redelijk, heb een wang nu na behandeling zo dik als een tennisbal....

trotse moeder van 2 prinsesjes

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 11:54

ik heb net een week niet kunnen eten, ik blij een verrekte spier in mijn onderkaak te hebben...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 12:01

Nimber schreef:
Ik ben het niet eens met wat jet zegt Haha! wij hebben liever helemaal niet dat mensen stokeren.

Hard poetsen mag ej NOOIT doen op je tandvlees.Als je te hard poetst beschadig je niet alleen je tandvlees het trekt op den duur ook terug waardoor je tandhalzen bloot komen te liggen (erge gevoeligheid) en uiteindelijk heb je kans dat het zover terugtrekt dat je kiezen los gaan staan omdat je tandbot ook afgebroken word.


Dat is dan vast verschil in inzicht van de tandartsen, de onze ( en de mondhygiëniste) zegt juist dat je veel moet stokeren. Met zo'n ragertje kom ik niet tussen de kiezen en tanden, ik heb het wel geprobeerd, met hele dunne, maar dat ijzertje er in prikt overal in Verward .
En dat stevig je tandvlees poetsen, dat was ook op advies van de tandarts, wel vreemd. Ik ga toch maar door zoals ik het nu doe, maar ik houd jouw ideeën wel in mijn achterhoofd!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 13:34

ik heb en kaakontsteking op dit moment maar ik heb ook erg hoofdpijn, ben verkouden, ogen tranen als jij ook die symtonen hebt is het misschien wel verstandig om ff langs de dokter te gaan

ONDERSCHRIFTLOOS

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:32

heb vroeger ook heel veel last van ontstekingen gehad, lekker vervelend en soms heel erg pijnlijk.
ik nam altijd homeopatische druppels ervoor in, we hebben die zelfs een keer aan een van de paarden gegeven die een ontstoken (afgebroken) kies had en daar hielp het ook voor.
Ik weet alleen niet uit mijn hoofd hoe het heet maar als je het wil pb me dan effe

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 00:06

Ok, even een update (bel morgen de tandarts) het is dus weer erger geworden (de pijn) maar met 2 pijnstillers tegelijk (Ibuprofen 400) zakte het. Heb rond half 11 nog 2 van 200 op (bij mijn ouders, die hadden geen 400) en nu zakt het wel, maar het gaat niet weg.
er zit een harde soort van bobbel onderin aan de buitenkant van mijn tandvlees (moeilijk uit te leggen, waar je kaak over gaat in je lip zeg maar) Hard, pijnlijk, en niet verplaatsbaar. Inmiddels straalt het af en toe ook uit tot mijn hoektand en lichtelijk naar mijn bovengebit.
Ook lijkt de 2e kies van achteren een fractie los te zitten...
En ik heb al zo'n hekel aan de tandart... Maar dit is echt niet goed!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie