zwemmen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 21:16

Hallo beste bokkers

ik wil straks als het weer warm weer is gaan zwemmen.
Mijn merrie heeft 3 maanden geleden een veulen gekregen.
Ik kan gewoon rijden en buitenrijden zonder dat ze hinnikt.
Kan ik dan ook gewoon zwemmen net als bij andere paarden.
en nog iets als de oren onder water komen of hoofd is dat erg?

doei kusjes van Hanneke Verward

Utah is mijn topper!!!


Annash
Blogger

Berichten: 26418
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:29

umz.. oren en water gaat bij mijn knollies nie samen! maar denk dat je idd gewoon kunt zwemmen!
veel plezier!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:34

idd water en oren gaan niet samen!!
maar volgens mij kun je gewoon met je merrie gaan zwemmen...

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:13

zwemmen is zelfs heeeel goed voor paarden! In sommige ren/dressuur e.d stallen hebben ze zelfs zwembaden speciaal voor paarden omdat zwemmen zeer goed is voor de spieren en tevens ontspannend. Ik heb zelf ook veel gezwommen met paarden en die vonden het altijd heerlijk. Je moet idd wel goed oppassen dat er geen water in de oren komt. Dat is net alleen on prettig maar kan ook het evenwicht van het paard verstoren.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 00:17

Een paard laat zijn oren niet onder water komen hoor. Doen ze echt niet dan gaan ze of op hun achterbenen staan en springen of zwemmen.

En ik snap de connetie niet tussen gewoon rijden en zwemmen en wat dat dan met het veulen te maken heeft.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 08:03

Kan me er iets bij voorstellen, dat Hanneke bang is voor infectiegevaar. Maar na 3 maanden mag je aannemen dat je paard weer volledig hersteld is van de bevalling. Dus lekker zwemmen idd.

Waar laat je het veulen, of gaat ie mee?

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 09:29

Waarom twijfel je?? Als jij denkt dat je paard het aan kan en jij ook, dan lijkt het mij geen probleem toch??

Hoofd en oren onder water? Paarden houden hun koppie juist omhoog...vanwaar dat het onder water zou gaan?


sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 10:35

je kan gewoon gaan zwemmen hoor..
junta en sharir vinden het heerlijk..

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 12:36

je lekker zwemmen gaan met je paardje heb ik gisteren gedaan ..en die vanmij is 9 wkn geleden bevallenen z vond t heerlijk

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 20:22

oh maar kan ieder paard zwemmen?????? ik heb nog nooit met haar gezwommen maar misschien als ik te diep in het water ga en ze niet meer kan staan gaat ze dan gewoon zwemmen???? of kunnen sommige paarden niet zwemmen?????

Utah is mijn topper!!!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 23:11

elk paard zou moeten kunnen zwemmen. maar de ene kan het beter als de andere. zorg dat ze niet gelijk een heel stuk hoeft te zwemmen, maar 2, 3 meter ofzo dan weet je hoe ze het doet. en je kunt beter niet op je paard blijven zitten als ie echt moet zwemmen, maar er beter langs gaan hangen of meezwemmen.

bloempjuh
Berichten: 68
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 09:16

ik denk wel dat dat moet lukken joh!, als je het bos al in kunt.., dan zou dit toch ook kunnen ?

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 17:53

okey ik heb trouwens vandaag gezwommen het was vet cool jonge we hebben niet echt gezwommen maar wel 140 diep ofzo ze is zelf 160 dus ze kon er nog lopen. ze vond het heel erg leuk ze ging de hele tijd met haar voet langs de grond schrapen en spetteren het was vet leuk ik was helemaal nat. lees meer in verslag van de dag. op het laatst werd ze wat druk toen ben ik gestopt in totaal ongeveer een halfuurtje rondgelopen ( wel een paar keer aan de kant geweest)

Utah is mijn topper!!!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:45

Wij hebben vorig jaar ook met een merrie die toen ong 2 maanden daarvoor een veulen gekregen had gezwommen. Niets aan de hand. We hadden het veulen wel mee, die heeft ook een tijdje los gelopen en ook een rondje gezwommen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:21

Haha!Hoi immidels al gezwommen? INderdaad ieder paard kan zwemmen zolang hij of zij maar niet helemaal koppie onder gaat want dan krijgt hij of zij water in de oren! Ach gut

Groetjes Bonnie en hinikjes van Kick, Dublin en Shamrock


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Mama3, OleJon, wonderlover en 13 bezoekers