Eerste keer ongesteld :(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Eerste keer ongesteld :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 14:14

Ben voor de eerste keer ongesteld en vind het helemaal niet leuk.
Ik heb geen buikpijn ofzo, maar ik vind het niet leuk.
Mijn moeder allemaal, ja je hebt geluk gehad dat je het nu pas hebt,
Nou great Scheve mond , had van mij nog wel een paar jaar weg moegn blijven tot me 16e ofzo.
Maarja, ik hoop dat ik regelmatig ben.


Misschein slaat dit berixchtje wel nergens op , maar ik moest het effe weglullen.

[edit:BartVB]Titel+groetjes[/edit]


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:19

Kop op meid, nog een jaartje of 30 en dan ben je er vanaf Knipoog Haha!
Tsja, ik begrijp het wel hoor...... ook al heb je er "lichamelijk" weinig last van, het is wel een ongemak.
Probeer jezelf maar een beetje te verwennen (lekker ijsje ofzo ? Vork ) en er het beste van te maken, 't is niet anders.......

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:21

nou je bent 14,is wel normaale leeftijd hoor.
maar nee het is niet lekker om het te zijn met warm weer nee :N
maar trouwens sommige mensen krijgen helemaal geen buikpijn hoor Lachen
maar soms is dat wel lastig,zoals ik heb ook nooit buikpijn en ben het altijd meet heel licht en regelmatig en maar 4 daagjes ,dus dan merk je het niet echt,maar aan de eene kant wel geluk hebben.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:22

Oscar schreef:
Kop op meid, nog een jaartje of 30 en dan ben je er vanaf Knipoog Haha!
Tsja, ik begrijp het wel hoor...... ook al heb je er "lichamelijk" weinig last van, het is wel een ongemak.
Probeer jezelf maar een beetje te verwennen (lekker ijsje ofzo ? Vork ) en er het beste van te maken, 't is niet anders.......


nog MAAR jaar of 30,joepieee Vriendjes zijn? *ahum*
haha,maar ik dacht dat je het tot ongeveer 55 was?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:23

Tja, grappig is anders, maar ja, weinig keuze he...
D'r is wel een mogelijkheid om d'r zeker een maandje of tien vanaf te zijn, maar daar ben je nog een beetje jong voor Haha! Hihi!

Trouwens even een tipje van deze Ouwe Bokker:
Toen ik de eerste keren ongesteld was, gebruikte ik maandverband (tampons vond ik toen nog eng, helaas) en ik had altijd het idee dat iedereen dan kon zien dat ik zo'n ding in m'n broek had zitten.
Als je daar last van hebt, doe dan gewoon een paar keer een maandverbandje in je broekje als je niet ongesteld bent. Doordat je er dan zelf niet de hele tijd aan denkt, vergeet je ook dat idee dat een ander het zou kunnen zien (wat ook helemaal niet zo is) en dan voel je je de volgende keer dat je ongesteld bent niet zo onzeker.

En wat Oscar hierboven zegt: verwen jezelf maar een beetje, dat is altijd goed! En je weet het he: CHOCOLADE HELPT! Tong uitsteken

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:32

ik ook!!!!
eergisteren voor de eerste keer.
en ik heb helemaal geen buikpijn en ben niet slechtgezind Tong uitsteken
veel moed

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:35

Wees blij.. bij mij begon het op mijn negende levensjaar. Knipoog

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:36

ow Verward zo vroeg al

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:38

ankiexxx schreef:
ik ook!!!!
eergisteren voor de eerste keer.
en ik heb helemaal geen buikpijn en ben niet slechtgezind Tong uitsteken
veel moed


Ja de eerste paar keer had ik ook geen buikpijn en was niet slechtgezind... komt nog wel Knipoog Haha!

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:38

Ik werd helemaal misselijk van mezelf omdat mijn lichaam anders begon te ruiken. Daar kun je niets aan doen, dat komt door de hormomen.

Verwen jezelf met wat lekkers voor onder de douche en een lekkere frisse eau de toilette. Ik had zelf altijd een luchtje Chefreveuille van Yves Rocher. Lekker fris en niet overheersend.

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:40

oh daar word ik lekker happy van Tong uitsteken sweettinka omdat te weten Haha!

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 16:06

Jippie schreef:
Ik werd helemaal misselijk van mezelf omdat mijn lichaam anders begon te ruiken. Daar kun je niets aan doen, dat komt door de hormomen.

Verwen jezelf met wat lekkers voor onder de douche en een lekkere frisse eau de toilette. Ik had zelf altijd een luchtje Chefreveuille van Yves Rocher. Lekker fris en niet overheersend.


wat is het precies?
parfum?
of iets voor,voor of na het douchen?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 16:13

Is bij mij ook al een aardig tijdje geleden dat ik voor het eerst ongesteld was. Weet nog heel goed dat mijn nichtje eerder was als mij en zij bijna juichend aan de telefoon hing: "bij mij hangt de vlag uit! Ik ben nu volwassen!" . Ikzelf vond het niet echt iets om te juichen. Idd erg vervelend vaak.
Erg ziek was ik er nooit van, zijn trouwens ook speciale pijnstillers voor (bv femapirin), wel bloede ik altijd heel erg. Had 's nachts 2 dikke nachtverbanden voor, en overdag wel eens 3!
Wat was ik blij toen ik voor het eerst aan de pil was. Toen was ik helemaal niet misselijk meer, en vloeide ook veel minder. Was voor mij echt een verademing!

't is nu 9 maanden geleden dat ik ongesteld ben geweest. Als ik straks borstvoeding geef is het beter om de pil te laten staan. Ben dan erg benieuwd hoe hevig het dan bij mij terug komt...

Ach meid, het hoort erbij. Ook al is het nu niet leuk, later zul je blij zijn, want het is toch min of meer een teken van vruchtbaarheid!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 16:20

Hoi hoi,

ik ben het nu al een paar keer geweest. De éne keer heb ik wel buikpijn de andere keer weer niet. Meestal vloei ik wel erg maarja. Ik gebruik (nog) geen tampons, maar maandverband zie je niet zitten. Ik heb altijd strakke spijkerbroeken aan en je ziet het niet. Ik heb allways, errûg fijn is dat hoor!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:34

Ik was 13..... eerst had ik er echt een enorme hekel aan. Ik wast super onregelmatig vaak na 2 weken weer en veeeeel. Ik lekte met alles door paardrijden/fietsen/slapen.......grrrrrrr.
Toen werd het regelmatiger en toen weer ineens super niet. Toen ben ik aan de pil gegaan en dat had ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eerder moeten doen Haha!. Maar ja niks aan te doen.

Ik hoop voor jou dat het meteen allemaal netjes volgens schema gaat. Het kan wel dat dat gebeurd namelijk.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:42

ik werd ongesteld toen ik 13 was, en ik was uit logeren bij een vriendinntej, dus toen moest haar moeder mij uitleggen hoe zo'n stuk maandverband werkte....die had van die dikke dingen, ik voelde me net een pinguin tijdens het lopen...nu heb ik always.
ik heb sinds mn 16e de pil, dan sla ik regelmatig de stopweek over, heerlijk! ik heb af en toe buikpijn, maar veel minder en minder vaak dan voor de pil....
haha de eerste keer dat ik een tampon gebruikte had ik hem er niet zo ver ingestopt (wist ik veel), dat deed wel zeer met lopen, later gaf ik hem nog een zetje en toen zat ie goed, maar ik gebruik ze eigenlijk nooit meer

Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:49

Bij mij was en is het ook wel onregelmatig, maar niet veel. En die onregelmatigheid vond ik ook niet zo erg, want vorig jaar zomer heb ik gewoon een maandje ofzo overgeslagen. Je overleeft het vast wel (met een boel lekker eten)

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:53

Misschien stomme vraag maar ik vroeg me laatst af hoe het nou met het lijnen gaat? Je was toen zo enthousiast begonnen!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 22:58

Het gaat heel goed.
Ik krijg vaak leuke reacties enz
Aleen nu heb ik vandaag errug hongen;).
En dan mag ik van me mammie voor een keertejk wel een rijstekoek met een beetje chocolade, maar dat extra grammetje Knipoog.
Ik voel me nu best oke, ik vind het niet zo heel erg mee, heb alleen verschrikkelijke zin in lekkere dinmgen, maar ik heb vandaag al 3 bakjes van 250 gram cheryytomaatjes weggewerkt, vanaaf een halve kilo wortels ...
Niet echt normaal die vreetbui van vandaag, maarja...
Een x-tje zondigen mag wel, naar 3 maanden heel streng dieten.
Ik ben al 9 kilo afgevallen, wat er sindsdien niet meer aan is gekomen Haha!:D.

Maar ik zal binnenkort weer eens een verslagje plaatsen van het verlopen van me dieet, maar ik heb nu niet zoveel tijd en zin mee.

Groetjes,

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:31

Oke goed om te horen dat het nog steeds goed gaat!!! Misschien dat je een keer voor/na fotos kunt plaatsen Haha!? Ben iemand die dat altijd erg interessant vind, zeker omdat je zei dat je geplaagd werd op school......denk maar dat ze niet slimmer zijn!!

We horen en zien het wel.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:31

Riëtte schreef:
't is nu 9 maanden geleden dat ik ongesteld ben geweest. Als ik straks borstvoeding geef is het beter om de pil te laten staan. Ben dan erg benieuwd hoe hevig het dan bij mij terug komt...

Wel wat gebruiken dan,he.Zo is een vriendin van me namelijk binnen 2 maanden al weer zwanger geraakt.De dokter had gezegd dat als je borstvoeding geeft,je niet zwanger wordt Nou vraag ik je!!

Verder gebruik ik zo vaak mogelijk tampons,dan merk je er niet zo veel van.Maar het blijft Misselijk

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:46

ik was 13...pff ik voelde me beroerd Lachen
Ik heb eerste paar x maandverband gebruikt pfff..dan voelde ik me ook net een pinguin Lachen
Nu tampons, en de eerste 2/3 dagen ook maandverband anders lek ik door Lachen ook niet prettig.
Als ik maandverband gebruik doe ik ook nooit een string aan, je hebt wel van die speciale dingen, maar das echt irritant.
En idd, chocolade helpt Lachen


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 08:17

[quote="KimmesDe dokter had gezegd dat als je borstvoeding geeft,je niet zwanger wordt [/quote]

Dat is het grootste broodje-aap-verhaal dat er is! Wel is het zo dat je de eerste weken niet vruchtbaar bent, maar wanneer het precies op gang komt weet je niet. Da's dus niet als je ongesteld wordt, maar ook een aantal dagen van te voren al. Dus idd op safe spelen.... (hoewel, zo lang niet ongesteld bevalt prima Schijnheilig )

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 08:21

Toen ik voor de eerste keer ongesteld was, was ik denk ik 13 ofzo, heb er altijd maar weinig last van, alleen de eerste dag een paar uurtjes last van mijn onderrug.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 13:06

Hey knap dat je zo bent afgevallen zeg !
Ongesteld zijn is echt vreselijk ! Ik werd op mijn 10e ongesteld en heb vanwege een bloedziekte (toen wisten we nog niet dat ik die had) er heel veel last van gehad, ik ben zelf een keer een jaar achter elkaar ongesteld geweest ! De dokters zaten met de handen in het haar. Nu weten we hoe het komt en heb ik er speciale pillen voor.
Heel veel sterkte !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ekeif96, GrapeshotBot, Inney, maitestar23, ManonGrr, Queijo, Vagabondo en 79 bezoekers