scheve beugelriemen???GRRR

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

scheve beugelriemen???GRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 22:36

Ik had dus nieuwe beugelriemen nodig. Het moesten bruine zijn, minimaal 1.55 m. Ik wilde nieuwe omdat ik geen goede bruine meer had. Nou ja, het leer was wel goed, maar de beugelriemen die ik bij een tweedehandszadel kreeg waren scheef en te kort.
Dus ik nieuwe bruine gekocht. Kom ik thuis, zijn ze al SCHEEF/ONGELIJK!!!
De gaten zitten dus niet op dezelfde hoogte. Er zit wel 2 cm verschil tussen Kortom, je gaat meteen al scheef zitten als je pech hebt. Of ik moet er een gat bijprikken, maar dat doe ik ook liever niet bij nieuwe beugelriemen.
Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Ik denk dat ik ze maar terugbreng, want dit hoort niet bij nieuwe vind ik.


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:39

ik vind het echt niet kunnen hoor! Gelijk terug brengen die hap.

Enne volgende keer in de winkel eff checken!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:59

Zijn gewoon 2 van verschillende setjes,
heb ik ook een keer gehad.
Gelijk terug brengen die hap!
*Tip: de beste beugelriemen zijn van stubben, mooi smal en lekker dun, verder rekken ze niet zo veel uit en blijven heel mooi.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 23:09

Ja sjuimpje ,ik heb m'n lesje weer geleerd. Goedkoop is weer eens duurkoop. Deze beugelriemen waren van imperial riding, je kunt er 3 paar van kopen op 1 paar stubben. Helaas hadden ze geen stubben bij de plaatselijke ruitersportzaak.


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:09

Uit ervaring: ook Stübben beugelriemen rekken uit en nog best flink ook, ondanks regelmatig verwisselen. Ze blijven wel mooi en zijn verder onverwoestbaar.
Ik heb nu een setje van Lemetex, nog maar kort, eens kijken hoe dat bevalt.

Heb laatst ook met beugelriemen van Prestige in m'n handen gestaan, weet niet precies wat voor materiaal het was, leek wel op leer, maar was het volgens mij niet. Het zag er behoorlijk degelijk, niet rekkend uit, mooi dun ook. En ze zijn er ook in het bruin.

Nulla tenaci invia est via

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:24

Terug naar de winkel, het heeft geen nut om gaatjes bij te prikken, want als je ze dan wil verstellen moet je ze bij elk gaatje bij prikken. Anders zitten ze alleen op je eigen maat gelijk.

Niets te kiezen, wat je nu hebt kun je morgen weer verliezen. Wat moet je doen met goede raad en met adviezen? Kijk niet om, maar volg je weg...
    HitchHike today for a better world tomorrow

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 22:21

Bovendien zul je zien dat juist de gaatjes die je bijprikt uitscheuren, en dan heb je helemaal niets! Idd terugbrengen!
Ik heb nu webbings van Wintec, speciaal ontwikkeld voor verstelling aan de onderkant. Bevallen tot nog toe prima...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Nef1985, SentiBot, Temeraire en 108 bezoekers