Ratten overlast!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Ratten overlast!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 23:38

Hoi,

Bij onze stallen zitten er nog al wat de laatste tijd, omdat we geen gif willen strooien i.v.m de paarden en de honden willen we toch graag van ze af, ze maken van die leuke gangen onder de tegels en deze gaan vervolgens schuin liggen, heel fijn allemaal.
Wie weet hoe je van deze irri beestjes af kunt komen zonder dat de paarden of andere dieren hier last van hebben?, we zitten zelf aan een kat te denken ( dat wordt wel feest voor de honden Haha! , maar andere opties zijn van harte welkom.

gr. cissie


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:44

geen brok laten rondslingeren!
ook niet van de honden!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:47

Gif in bakjes op bijv. de kasten zetten. Een paard of hond kan er niet aan doodgaan, alleen knaagdieren.
Ik vind het altijd zielig, maar je kan beter 10 ratten doden dan dat het er straks 100 zijn.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:48

Wij kunnen gewoon de gemeente bellen als we overlast van ratten hebben!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:48

ratvriendelijke vallen?

de meeste *met uizonderingen daargelaten* katten durven een volwassen rat niet eens aan.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:51

_inge_ schreef:
Gif in bakjes op bijv. de kasten zetten. Een paard of hond kan er niet aan doodgaan, alleen knaagdieren.
Ik vind het altijd zielig, maar je kan beter 10 ratten doden dan dat het er straks 100 zijn.


NIET WAAR !!!!!! Dit is een levensgevaarlijk misverstand !!! Rattengif is absoluut ook dodelijk voor honden, katten en paarden !! Zelfs het eten van een vergiftigde rat is dodelijk !
Ik moet hier helaas ook ratten bestrijden, en doe dat met gif, maar zorg er wel voor dat het uit de buurt blijft van mijn paarden, honden en katten. En iedere dag op speurtocht naar zieke of dode ratten, en deze onmiddellijk verwijderen.


IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:27

Emmer met water naast een emmer met voer. De kans is groot dat ze in de emmer met voer springen en daarna denken: Hmmm zou er nog wat in die andere emmer zitten. Resultaat verdronken ratten in je emmer.
Water niet tot het randje want dan komen ze er uit. Je moet van dit grote emmers hebben.
Zo heb ik een aantal jaren geleden een heel nest jonge ratten in een emmer gevonden...verdronken.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:09

Men zegt;vang een rat en houd hem opgesloten.Hij maakt dan een geluid,waardoor de andere ratten op de vlucht slaan.Misschien het proberen waard?

prompter

Berichten: 11031
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:14

De gemeente bellen, die heeft een bestrijdingsplicht!

Extremely rare and Beyond Compare

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 00:11

promptertje schreef:
De gemeente bellen, die heeft een bestrijdingsplicht!


Ook als je paarden hebt?, ik bedoel dan zijn er bijna altijd ratten en/of muizen, het zou wel fijn zijn als het zo opgelost kon worden.

Anders kom je denk ik toch onvermijdelijk op gif uit.

in ieder geval bedankt
gr. cissie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, GoogleAdsense, Googlebot en 112 bezoekers