Topics ouder dan 3 maanden automatisch op slot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Topics ouder dan 3 maanden automatisch op slot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 15:27

Is het mogelijk om (oude)topics, bijv. topics die 6 maanden niet meer actief worden gebruikt/aangevuld, automatisch op slot te zetten. Nu zie je vaak reacties van nieuwe gebruikers op oude topics en iemand plaats dan de opmerking "oud topic". Of bij EA dat spullen al verkocht zijn.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 15:31

Ik denk dat je dat dan beter al na 1 maand kan doen. Voor mij ligt de grens ongeveer bij 1 maand, of het een oud topic is of niet...

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 16:00

Klopt, maar ik dacht, laat ik het lief vragen, Nagelbijten / Gniffelen Blond dan volgt dan wel de vraag wat nieuw en wat oud is en kan ik kwijt wat ik oud vindt ~~}>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:04

Zo vaak gebeurd dit niet.. En soms is het nu eenmaal handiger om een reactie te plaatsen op een topic dat al even stil ligt dan een compleet nieuwe topic te starten...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:45

Gebruik op Bokt:

Als je een nieuw topic start begint altijd wel iemand
te tetteren: " !!!!!!!! oud topic !!!!!!!!! "

Pak je om die reden een oud topic op,
dan krijg je hetzelfde commentaar of wordt er zelfs een slotje op
gegooid.

Naah, schiet mij dan maar lek... *LOL*
.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 16:18

Misschien een idee om per PB met de tekst die je in een oud (gesloten) topic zou willen plaatsen naar een Moderator te sturen. Deze kan dan kijken of de nieuwe tekst daadwerkelijk iets toevoegd aan de oude diskussie en het slotje erafhalen.

Botervlieg: op elk forum zul je altijd topics houden met discussies die al eerder gevoerd zijn. Als dat niet zo mogen dan zou er op een gegeven moment niets meer te vragen zijn Schijnheilig
Wel is het logisch om mensen op de zoekfunktie te wijzen.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:43

ik vind dat niet goed stel je komt voor het eerst op bokt zoals ik had ik heb heeeeel veel berichten gelezen en wlde op sommige ook wat zeggen dat moet toch kunnen?
plaats dan alle oude berichten die 1 maand oud zijn ik ben eerder voor 3 maanden maar oke, in een aparte rubriek bijv het archief zou dat niet een goed idee zijn???

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:28

Dat is alleen nuttig als het iets aan het topic toevoegd xxxmelody, als het alleen maar een reactie is van: leuk, of bij een verkoop topic van een half jaar geleden vragen of het nog steeds te koop is. Dat is niet toevoegend en niet nuttig. Als het nog te koop zou staan zou de adverteerder zelf wel een topic openen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:39

Sugarmiss schreef:
Misschien een idee om per PB met de tekst die je in een oud (gesloten) topic zou willen plaatsen naar een Moderator te sturen. Deze kan dan kijken of de nieuwe tekst daadwerkelijk iets toevoegd aan de oude diskussie en het slotje erafhalen.


Puik plan, maar zolang het alleen op dit mager bezochte topic staat en niet in de handleiding... Verdrietig

Citaat:
Botervlieg: op elk forum zul je altijd topics houden met discussies die al eerder gevoerd zijn. Als dat niet zou mogen dan zou er op een gegeven moment niets meer te vragen zijn Schijnheilig
Wel is het logisch om mensen op de zoekfunktie te wijzen.


Heb je helemaal gelijk in, Sugarmiss, alleen stuit je met die zoekfunctie dan weer op (te) oude topics en begint die molen weer te draaien.

Maar misschien bedoel je alleen maar dat men iemand verwijst naar oude topics voor uitgebreide/relevante info?
Dat vind ik een goed gebruik (mits vriendelijk/hulpvaardig gebracht).

Schijnheilig

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:12

Maar nu krijg je toch ook altijd een melding dat je op een topic reageert die al ouder is dan 2 weken? De meeste mensen lezen hun bericht na, en denken, dit voegt eigenlijk niks toe. Dus ik vind het eigenlijk prima zo!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:51

Maar er zijn nog meer mensen die denken dat het wel iets zinnigs is wat ze schrijven maar het is dan toch niet zinnig Knipoog
Van die waarschuwing trekken weinig mensen zich wat aan denk ik...