'Blunder' tijdens een buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

'Blunder' tijdens een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 16:22

Altijd op vrijdag hebben we een buitenrit dat meestal ruim een uurtje (a 1,5 uur) duurt. Gisteren dus ook, ik rij altijd met de buitenrit op Cloé, een appelschimmel van zo'n 12 jaar oud. Gisteren waren we maar met zijn vijven dat kwam doordat er heel veel mensen op vakantie etc. waren. Maar het was wel gezellig. Nadat we bij het bos waren we aangekomen, moesten er nog een aantal hun paarden aansingelen, daarna gingen we over in draf, maar na ongeveer tien minuten draven gingen we in galop, een hele tijd, ik reed als tweede met Cloé en dat gaat wel redelijk goed, alleen dit keer ging het iets minder. Zo was Cloé, (meestal wat langzaam in de les) best snel in galop maar Cloé'is ook zo'n pony met eigen wil...

Toen we een tijdje galopeerdde haalde Cloé de voorste ruiter in en dat was niet de bedoeling dus ging ik weer in draf, na weer een tijdje gingen we gewoon weer draven en was er nog niks aan de hand. Weer even in galop en toen moesten we in draf omdat er zo'n soort hek stond waar wij langs moesten, er waren twee 'openingen' en Cloé zat al te dicht op het eerste paard en dus koos ik voor de linkerkant in plaats van de rechterkant, maar dat was dus niet slim van me omdat takken in mn gezicht terecht kwamen terwijl ik gewoon een cap op had, gevolg was dat mn gezicht bij mn mond geschaafd was en dat mn tandvlees bloedde (maar dat was zo over) ook is mn kin en nek ook geschaafd. Al met al kwam ik er redelijk goed vanaf maar het was wel mn eigen schuld! Maar ik schrok toch wel, alleen was Cloé voor de rest wel braaf en verliep de rest van de buitenrit zonder 'ongelukjes'!


sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:26

hihihi je bent niet de eerste hoor.. junta heeft een tik.. zo dicht mogelijk langs de bosje lopen en hopen dat laura door de bosjes gaat

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:20

sjee kon je die takken niet zien hangen dan? Ik kijk altijd ver voor me uit...

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:44

Ik heb het een tijd geleden op de drunense duinen gehad. Ik zat voor mijn doen op een heel hoog paard (ca. 1.76) en normaal rij ik op een van zo'n 1.50. We waren aan t galoperen en ik reed met mijn kop tegen een mega dikke tak van een enorm oude eik. Ondanks mijn cap zag ik echt sterretjes.. en heb een tijd last van mijn nek gehad. Gelukkig bleef ik wel zitten. Maar ik had het gewoon domweg verkeerd ingeschat.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:32

dat probleem heb ik ook wel eens gehad.... altijd op maatje 1.50 gereden en nu ietsje groter... dan vergeet je wel eens een paar takjes gni gni.....

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Bretsa, Celebi, Karla, MallyBelly, paljaslaura, Sababber, Selina, Syzygy, Vagabondo, XXleonieXX en 118 bezoekers