Kunnen mensen terugkomen als dieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Kunnen mensen terugkomen als dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 17:50

Misschien een rare vraag, maar ik zal eerst even het "verhaaltje" vertellen.

Een maand of 4 geleden heeft mijn oom zelfmoordgepleegd en enkele uren later, zat de (sinds 4 jaar verloren gewaande) kater van mijn oma ineens terug voor de deur.
Gaf toen al een vrij bizar gevoel, na zoveel jaar terugkomen en dan net op die dag Verward , maar ja toeval zal wel bestaan denk je dan.

Maar nu enige tijd toch al later wordt die kat gewoon eng, hij is erg gehavend. Kater die regelmatig vecht enz ... dus dat is vrij normaal. Maar het bizarre is de manier waarop hij naar je kijkt, op zo'n vrij niet-katachtige manier. Net of hij iets wil vragen, zo staren en dan wegdraaien.
Ook was hij altijd aggressief naar mensen toe, wilde niet spelen, niet fletsen, ... en ineens is het een knuffelkont die kopjes komt geven.

Klinkt misschien allemaal best idioot en bizar, maar het is gewoon eng aan het worden. Waarom doet dat beest zo, waarom kwam hij net die dag terug (en dan nog een paar uur na de feiten)?
Was net of hij toen wilde zeggen "hier ben ik hoor".

Zal nu misschien raar klinken, maar ik vroeg me gewoon af of iemand hier ervaring mee heeft. Of of onze hele familie zich allerlei dingen inbeeld.


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:59

Ik vraag me dat soort dingen ook wel eens af! Ik zal het in iedergeval niet erg vinden om als paard terug te komen hoor! Pling

Een vroegere vriendin van me vertelde ook zoiets dat haar opa was overleden en op diezelfde dag kwam er telkens een kraai voor het raam zitten, die steeds hetzelfde versje zong. Zoiets was het geloof ik. Ik weet het ook niet heel goed meer, want dat is al weer een jaar geleden. Het zou dus best kunnen....

weet je wel zeker dat het dezelfde kat is? Misschien is het er gewoon eentje die er veel op lijkt Verward Niet dat ik je niet geloof hoor! Knipoog

Sterkte trouwens!


Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 18:24

Het is die kat Knipoog

Foto naast gehouden enz ... dat is weldegelijk onze Benny

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:43

Belsje schreef:
Maar het bizarre is de manier waarop hij naar je kijkt, op zo'n vrij niet-katachtige manier. Net of hij iets wil vragen, zo staren en dan wegdraaien.


Dat is juist wel erg katachtig Knipoog .

Sorry, maar ik vind je verhaal erg ongeloofwaardig, zelfs als je de vraag buiten beschouwing laat of een mens als een dier terug kan komen of uberhaupt kan reincarneren, lijkt me het erg stug dat de ziel (of hoe je het ook noemen wilt) van de kat naar buiten treedt en er een andere (in dit geval die van je oom) er voor in de plaats komt.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:39

Als je oom was geincarneerd in een kat, lijkt het me idd waarschijnlijker dat zijn geest in een jong katje kwam, en niet in een die al bestond. Want dan zou de geest van die kat er nou helemaal niet meer zijn. Misschien is die kat gewoon aardiger geworden door wat hij in de afgelopen jaren heeft meegemaakt.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:23

Ik ben het helemaal eens met Kieffertje... en weet verder overigens niet wat ik van het hele idee van reincarnatie moet denken... maar ik geloof iig niet dat iemand kan reincarneren in een levend wezen dat al rond liep voor die persoon overleden was...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:05

Als je vanuit de universele wetten van energie en trillingen kijkt, dan kun je constateren dat dieren lagere trilling hebben dan mensen. En als je reincarneerd, zul je dat doen op een zelfde of op hogere trilling.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:19

orri schreef:
En als je reincarneerd, zul je dat doen op een zelfde of op hogere trilling.
Als we hier dus vanuit gaan, is de kans dat je als trostomaat terugkomt vrij klein?
Owww... flauw. Sorry, ik kon het niet laten... Knipoog

Maar even serieus: wanneer dierbare mensen overlijden, gaan de nabestaanden soms symboliek zien in dingen die normaal niet in ze op zou komen (zoals bovenstaand verhaal bijvoorbeeld). Ik ontken niet dat er meer is tussen hemel en aarde, maar we moeten het ook niet overtrekken...

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:54

Nee..mensen komen niet terug al dieren..als ze uberhaupt al terugkomen. ( mijnmening)

Wel.... er is weer ruimte in je tante haar leven voor de kat. Dit soort 'toevalligheden' geloof ik heilig in.. Het leven zit er vol mee. Noem het kismet. Mijn vader overleed ( echt niet leuk, hij was mijn beste vriend) op een moment dat wij hem best konden missen ( in retrospectie, klinkt hard, maar hij had op geen beter moment kunnen gaan, liever niet natuurlijk, maar dingen gebeuren)

Een goede vriendin van mij ging samenwonen met haar vriend die een 20 jaar oude kat had die sinds zij verliefd waren 'ineens' ziek werd. De dag na de verhuizing kwam ik langs en vertelde de kat dat ze weg mocht gaan..het baasje had een vrouwtje nu en zou niet alleen meer zijn.
De volgende dag was de kat dood.

Als jullie je prettig voelen bij het idee dat de kat jullie oom is ( of gestuurd door jullie oom of wat dan ook) prima! Alles wat helpt bij het verwerken is meegenomen!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie