pony laten stilstaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

pony laten stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 15:56

Hoi

Ik heb een probleempje nl. telkens als ik hem vastmaak aan zijn halster met een touw aan een paal, of eendert wat, begint hij te trekken en te doen als het zijn goesting niet is, met als gevolg dat ik mijn touw niet meer los krijg. Wat kan ik hier tegen doen??? Hebben jullie soms suggesties???

groetjes Sylvia



Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131990
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:26

Als je een dikke binnenband (van auto oid.) bevestigd en daar je touw aan vastmaakt, heb je grote kans dat het trekken vanzelf minder wordt.
Leg je de knoop trouwens wel op de juiste manier ?
Een goede knoop kan haast niet zo aangetrokken worden dat ie niet meer los te krijgen is !

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:08

Je moet er voor zorgen dat je paard met het niet stilstaan niet zijn zin krijgt. Dus als hij begint met bewegen straffen en als hij netjes stilstaat belonen. Ook moet je ervoor zorgen dat als hij begint te trekken aan het touw hem niet gelijk losmaakt, want dan krijgt hij alleen maar zijn zin. Natuurlijk wel losmaken als er een gevaarlijke situatie ontstaat.

Oscar schreef:
Leg je de knoop trouwens wel op de juiste manier ?
Een goede knoop kan haast niet zo aangetrokken worden dat ie niet meer los te krijgen is !


Dit kan dus ook met een gewone goede veiligheidsknoop gebeuren. Ik heb het al meerdere keren meegemaakt dat in een panieksituatie het touw zo strak stond dat de knoop er niet meer uit te krijgen is.

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 20:10

en hoe dan straffen???? Gewoon met een ferme mep of zo?

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:23

Ja, zoiets, of gewoon met je stem. Zolang hij maar naar jou luistert en ophoudt met het trekken. Belangrijk is natuurlijk wel om hem gelijk te belonen als hij goed stilstaat.

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37232
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 12:55

Met straffen door de vorige eigenaar is mijn oude paardje juist helemaal panisch geworden voor vaststaan.

Als ze goed in paniek zijn trekken ze ook een veiligheidsknoop helemaal vast waardoor je een mes moet pakken om het touw los te snijden.

Ik heb zowiezo paniekhaken aan mijn halster zitten die altijd los te krijgen zijn. Mijn oude paardje kon alleen nog maar vastgezet worden als ze aan iets flexibels zoals een touw of een speciale rubber halstertouw vaststond. Dat in combinatie met een paniekhaak werkte goed.

Ik knoopte meestal en stevig touw tussen de tralies van haar box of paal vast waaraan ik haar schuivend kon vastzetten (zodat haar eigen touw nog wat heen en weer kon schuiven) hierdoor had ze het idee dat ze niet zo vast zat. Ze raakte anders echt helemaal in paniek en ging gewoon op haar kont zitten of liggen spartelen om los te komen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Facebook, SemrushBot en 74 bezoekers