Autopapieren + rijbewijs kwijt, wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Autopapieren + rijbewijs kwijt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-03 13:39

Sjips, wil ik net mijn autopapieren pakken, is de rits van mijn tas open en weg zijn mijn papieren... Rijbewijs, ruiterbewijs, autopapieren, foto's, keuringsrapport en ga zo maar door.

Ik kan ze echt nergens meer vinden. Probeer ik te bellen met dat 0900-nummer, laten ze je vrolijk wachten (2x anderhalve minuut) en daar mag je dan niets van zeggen Boos! ! Reactie telefoniste: Sja, als we hier nou met 10 man zouden zitten.... Daar heb ik toch niets aan, ik wil gewoon geholpen worden.
Al met al ben ik van haar gebazel ook niets wijzer geworden en ik vraag me nu af wat ik hier mee moet. Aangifte doen, hoe moet ik nieuwe autopapieren aanvragen en hoe zit dat met mijn rijbewijs???

HELP Huilen !!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:42

Naar het politiebureau gaan en opgave doen van vermissing. Tussentijds zoek je gewoon nog even verder, maar staat het in ieder geval geregistreerd dat je ze kwijt bent en kun je hier geen bekeuring voor krijgen. Bij mij zijn ze laatst allemaal gestolen.
Nieuwe autopapieren kun je aanvragen door een formulier van de RDW in te vullen (verkrijgbaar bij het postkantoor) en in te sturen.
Rijbewijs kun je op vertoon van je aangifte nieuw krijgen bij de gemeente.
Uiteraard moet je voor dit alles wel betalen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 15:47

dit had ik 2 weken geleden ook, en ook mijn postbankpasjes, allebei. Uren aan de telefoon gehangen om ze kunnen blokkeren, een week zonder geld, omdat mijn ID-kaart er ook in zit.
Moest ik aangifte doen, deed de computer het niet, moest ik naar een ander dorp, 15 km verderop *duh*. Kreeg ik een enorme preek van de politie hoe dom het is om alle papieren in één portemonnee te bewaren, dáár zat ik net op te wachten natuurlijk!

Pasjes dus geblokkeerd, belt er 's avonds een boer, die had mijn portemonnee gevonden, alles zat er nog in! Gelukkig de autopapieren terug, want mijn auto stond bij de garage om APK gekeurd te worden.......

Je moet aangifte doen bij de politie, anders kan je geen nieuwe papieren aanvragen, je moet het proces verbaal kunnen tonen. Ik duim voor je dat er iemand belt om te zeggen dat ze gevonden zijn, zoals bij mij!

Sterkte!