gaat fijn bij die KNHS!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

gaat fijn bij die KNHS!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 17:15

Ook lekker.
Vorig jaar heb ik 3 dagen van te voren een wedstrijd afgebeld omdat mijn paard koliek had gehad. Toch kreeg ik een rekening in de bus, wat ik op zich al raar vond, ik heb toch ruim van tevoren afgebeld.
Nou weet ik ook wel dat je een veearts verklaring kunt overleggen en klaar, maar door omstandigheden in die tijd heb ik het zo gelaten, maar niet betaald...ik had tenslotte bijtijds afgemeld.
Maar die vereniging was het daar niet mee eens en heeft de KNHS aangeschreven en ik werd geschorst, totdat ik het betaald had. Ik kan wel allerlei bezwaren gaan maken, maar ik had destijds wel wat anders aan mijn hoofd, dus die 18 euro maar betaald.

Een hele tijd niet gestart en nou dus na een jaar wel weer in Almelo. Wat denk je...krijg ik gisteren een brief, dat ik onrechtmatigd gestart ben in 'bovenstaande klasse'. Ik schrok me kapot, zag het opeens gebeuren dat ik alsnog in mijn vorige klasse 5 punten moest gaan rijden en was in gedachten al op zoek naar de startcouponnen met winstpunten...
Gebeld...wat denk je...heeft die rijvereniging even verzuimd te vermelden dat ik (in maart!!!!!) al betaald heb. Ben dus nog altijd geschorst!!!!!
Gelukkig heb ik de administratie op orde en dus het afschrift dat ik betaald heb en wordt het opgeheven.
OK dan!
Maar toch....wat irritant!


xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:31

ja dat is echt stom!!
jij kan ook niet helpen dat je paard koliek heeft gehad en dat ze vergeten zijn dat je al betaald hebt is ook niet echt handig...
maare iig veel succes en hope dat je snel weer kan starten!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:36

wat achtelijk! ik belde laatst een avodn laat van te voren af vanwege een ongeluk.die rijvereniging maakte er geen probleem van sterker nog ze belde 2 dagen later op hoe het met mij ging

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 18:53

Ja, ik dacht ook dat als je op tijd afmeld er niks aan de hand is. Zelfs al heb je geen reden als ongelukken/koliek/blessures.
Maar goed, toen had ik wel wat anders aan mijn hoofd en uiteindelijk dus maar betaald. Maar dan is het wel zo netjes als die rv dat even meldt bij de KNHS...het is verdorie in maart al betaald!
Ik heb natuurlijk een jaar niet gestart, dus komen ze er nu pas achter...

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:14

De regel is dat als je je afmeld na de sluitingsdatum (en die staat in het vraagprogramma, sluitingsdatum is vaak 2 weken van tevoren of nog wel langer) dat je dan ten alle tijde het inschrijfgeld verschuldigd bent.
In de reglementen staat zelfs dat je je uiterlijk een week van tevoren moet afmelden, en dat er anders een straf Verward volgt, tenzij je een arts of dierenarts verklaring kunt overleggen... die regel kende ik ook nog niet maar goed. (pag. 9 algemeen wedstrijdreglement KNHS)
In dit geval was het dus terecht dat de vereniging het startgeld wilde innen.

Dat diezelfde vereniging vervolgens verzuimt om aan de KNHS door te geven dat jij inmiddels betaald hebt, is natuurlijk erg l*llig!
De KNHS stuurt dan automatisch (en terecht) zo'n foutbrief, en zolang jij kunt aantonen dat je hebt betaald is er toch niets aan de hand?

Persoonlijk ben ik dus van mening dat de KNHS hier dus helemaal niets fout heeft gedaan, alleen bij de wedstrijdorganiserende vereniging is er iets misgegaan (ze zijn vergeten door te geven dat je betaald hebt) en daar heeft de KNHS toch geen schuld aan?

Succes verder met je paard & de wedstrijden!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:16

grandeur schreef:
De regel is dat als je je afmeld na de sluitingsdatum (en die staat in het vraagprogramma, sluitingsdatum is vaak 2 weken van tevoren of nog wel langer) dat je dan ten alle tijde het inschrijfgeld verschuldigd bent.
In de reglementen staat zelfs dat je je uiterlijk een week van tevoren moet afmelden, en dat er anders een straf Verward volgt, tenzij je een arts of dierenarts verklaring kunt overleggen... die regel kende ik ook nog niet maar goed. (pag. 9 algemeen wedstrijdreglement KNHS)
In dit geval was het dus terecht dat de vereniging het startgeld wilde innen.

Dat diezelfde vereniging vervolgens verzuimt om aan de KNHS door te geven dat jij inmiddels betaald hebt, is natuurlijk erg l*llig!
De KNHS stuurt dan automatisch (en terecht) zo'n foutbrief, en zolang jij kunt aantonen dat je hebt betaald is er toch niets aan de hand?

Persoonlijk ben ik dus van mening dat de KNHS hier dus helemaal niets fout heeft gedaan, alleen bij de wedstrijdorganiserende vereniging is er iets misgegaan (ze zijn vergeten door te geven dat je betaald hebt) en daar heeft de KNHS toch geen schuld aan?

Succes verder met je paard & de wedstrijden!


Volgens mij klopt dit precies, zo zijn de regels bij ons ook!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:01

Wat hier boven staat klopt. Je moet minstens een week van te voren afzeggen, anders ben je je startgeld verschuldigd.
Ook als er een wachtlijst is en jouw plek opgevuld is.
Met een doktersverklaring kan je vrijstelling krijgen van de boete die verenigingen op mogen leggen, boven op het startgeld dus, de grap is alleen dat huisartsen niet zo'n verklaring af mogen geven. Dat is dus een duidelijk foutje in het reglement.
Maar dierenartsenverklaringen worden meestal wel afgegeven indien nodig.
Ook dan moet je echter je startgeld betalen, je kan alleen onder de boete uitkomen, maar die wordt toch bijna nooit verrekend.

Navragen is beter dan afvragen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 20:22

Ik ben het daar niet mee eens. De rijvereniging stuurt een brief naar de KNHS, maar de KNHS schorst mij....NIET de rijvereniging.
Dan moeten ze er ook maar achteraangaan hoe het verder verloopt.
Bovendien mogen ze dan ook wel een duidelijke brief sturen aan mij, waarom ik niet had mogen starten. En niet 'dat ik onrechtmatig in bovenstaande klasse ben gestart'.
Verder had die rijvereniging zeker moeten reageren naar de KNHS, maar aangezien het op de voorpagina van de paardenkrant stond dat het daar een chaos is en ze een interum directeur hebben moeten aanstellen om orde op zaken te stellen, zou het me ook niks verbazen als die rv allang iets heeft laten horen, maar de KNHS het nog niet heeft verwerkt.
Met mijn startkaart was ook iets misgegaan, omdat ik bij twee rv'en lid was (bij eentje om te starten en bij eentje omdat ik daar anders geen les mag geven...)...dat moest ook hersteld worden en toen gaven ze in mei aan met de post van maart bezig te zijn...Best knap OK dan!

Maar goed, er is geen man overboord. Ik heb het afschrift. En ik heb overigens ook een DA nota (geen verklaring, maar op de nota staat precies waarvoor hij is geweest), maar in die tijd was ik meer bezig met het behouden van huis en haard dan met 18 euro startgeld en een schorsing.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:00

Handig!!

Had ik laatst ook een keer.
Had me opgegeven voor een wedstrijd maar omdat Haike in de draad had gezeten kon ik dus niet rijden. Meteen de wedstrijd afgebeld, 11 dagen voor de wedstrijd gehouden zou worden. Toch krijg ik de weejk daarna een startlijst toegestuurd, dus nog maar eens een keer afgebeld. Kreeg een andere vrouw aan de telefoon, zij had niks doorgekregen. Ik vraag nog, moet ik een dierenarts verklaring opsturen, maar dat was niet nodig, ze wenste me nog succes met de beterschap van mijn pony. Weer een week daarna krijg ik een brief thuis dat ik het startgeld nog moet betalen, wegens het niet afmelden!! Weer naar die club gebeld, ik had te laat afgebeld. Was ik niet zo blij mee, ik belde namelijk meteen de dag na het ongeluk op om me af te melden (anders had ik nog om 23.30 moeten bellen, zouden ze ook niet blij mee zijn), eerder had ik niet kunnen bellen want toen wist ik het nog niet. En toen ik zei dat ik alsnog een DA-verklaring wilde opsturen zeiden ze dat je daar zo makkelijk aan kon komen dat ze dat geen geldende reden vonden!! Toen werd ik best link, de kans dat ik ooit nog op wedstrijd kan met haike is heel erg klein en dan zeuren zij dat een DAverklaring niet geld omdat je er makkelijk aan kan komen! Uiteindelijk begrepen ze het probleem, ze zou het overleggen en terugbellen als ik moest betalen, anders zouden ze niks meer laten horen. En ik heb niks meer gehoord.
En het ging mij niet om het geld, maar gewoon omdat ik 2 keer afgemeld had en dan nog een brief krijg dat ik dat niet gedaan heb.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 12:08

Ja, wat die rv betreft moet je maar denken: het zijn ook maar vrijwilligers en zonder hen geen wedstrijd.

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:19

Je bent altijd startgeld verschuldigd op het moment van het sluiten van de inschrijvingstermijn. Bij sommige verenigingen (vooral oud-KNF) is dit soms wel een maand van tevoren. En hoe krom het dan ook is, want voor jou hebben ze een maand van tevoren makkelijk nog een ander, je bent toch het startgeld verschuldigd.
In de laatste week voor een concours afzeggen kan idd nog een boete opleveren die je kunt voorkomen dmv een DA of huisartsverklaring.

Ik weet niet wie in jouw geval de schuldige is, zowel RV als KNHS kunnen in gebreke gebleven zijn.
Ik vind het wel een hele stap overigens van die RV om jou te laten schorsen. Ik heb zelf in een bestuur gezeten maar tot die maatregel gingen wij niet echt snel over.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:29

Is het nu niet zo dat je ook moet betalen voor die DA verklaring? Of zit ik daar nu abuis..Ik dacht dat namelijk altijd..Dan zou je evengoed maar gewoon dat startgeld kunnen betalen lijkt mij..
Ben benieuwd

Groetjes!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:32

suzanne schreef:
Ik ben het daar niet mee eens. De rijvereniging stuurt een brief naar de KNHS, maar de KNHS schorst mij....NIET de rijvereniging.



Als ze de rijvereniging schorsen worden de rijdende ruiters en amazones in de vereniging de dupe van de onduidelijkheid. dus dat lijkt me niet echt logisch.

Maar er gaat idd wel erg veel fout met die KNHS Boos!
Stuur je gegevens voor een startkaart krijg je pas 4 maanden later een startkaart.... Als je dan op bv. 15 maart belt krijg je te horen dat ze bezig zijn met de post van 7 maart....

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 23:41

Haha, nee joh...
Ik bedoelde dat de verantwoording ook bij de KNHS ligt.
De rijvereniging schorst mij niet, maar de KNHS schorst mij. De KNHS stuurt ook een brief aan mijn eigen rijvereniging, zodat ik de voorzitter op mijn dak krijg. Die het overigens prima oploste.
Maar in ieder geval speelt de KNHS een behoorlijk grote rol in het geheel, terwijl ze bovendien mijn kant van het verhaal niet eens gehoord hebben.
Als ze dan zo mans zijn om je te schorsen, kunnen ze ook wel actief reageren om de zaak op te lossen.
Net deurwaarders.....die komen beslag leggen, je zegt dat het onterrecht is, je mag jouw kant van het verhaal niet vertellen 'want zij doen alleen hun werk'en wassen hun handen verder in onschuld, maar nemen wel onterrecht je spullen mee. Je moet een kort geding aanspannen om alles weer terug te krijgen, wat je klauwen vol met geld en 6 weken zonder spullen kost. Vervolgens komt diezelfde deurwaarder je spullen weer terug brengen, waarbij dingen kapot en beschimmeld zijn en dan zeggen ze: ja, dat is niet ons pakkie aan, wij doen alleen ons werk, voor de schade moet je bij de tegenpartij zijn.
Zo makkelijk zou ik me ook weleens van dingen af willen maken.
Wel de steken uitdelen, maar niet de klappen opvangen, das mooi makkelijk.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:50

Jasmijn schreef:
Wat hier boven staat klopt. Je moet minstens een week van te voren afzeggen, anders ben je je startgeld verschuldigd.
Ook als er een wachtlijst is en jouw plek opgevuld is.


DAT is precies waarom ik alleen op het allerlaatste moment afbel. ik leg me erbij neer dat mijn startgeld verloren is, maar als er iemand anders op 'mijn' plaats start, vind ik dat ik dus niet meer voor die startplaats hoef te betalen.
Praktijk leert dat je dan dus gewoon wel moet betalen, en vangt men 2x startgeld over diezelfde plaats. Nou, dan meld ik me gewoon zo laat af, dat er niemand meer kan starten.

Asociaal? Ja. Maar als ze de regeling wijzigen, zal ik ook mijn gedrag veranderen. Tot die tijd smoren ze er echt maar in.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:18

Dees"]
[quote="Jasmijn schreef:
Wat hier boven staat klopt. Je moet minstens een week van te voren afzeggen, anders ben je je startgeld verschuldigd.
Ook als er een wachtlijst is en jouw plek opgevuld is.


DAT is precies waarom ik alleen op het allerlaatste moment afbel. ik leg me erbij neer dat mijn startgeld verloren is, maar als er iemand anders op 'mijn' plaats start, vind ik dat ik dus niet meer voor die startplaats hoef te betalen.
Praktijk leert dat je dan dus gewoon wel moet betalen, en vangt men 2x startgeld over diezelfde plaats. Nou, dan meld ik me gewoon zo laat af, dat er niemand meer kan starten.

Asociaal? Ja. Maar als ze de regeling wijzigen, zal ik ook mijn gedrag veranderen. Tot die tijd smoren ze er echt maar in.
[/quote]

God, nu weet ik weer waarom ik zondags om zeven uur mijn bed uit ga, waarom ik avonden vergader en waarom we er soms over denken om de hele rijvereniging maar op te heffen...

Ik reageer toch echt niet zo snel op topics maar hierbij gingen echt mijn nekharen recht overeind staan. Maar ik zal maar verder smoren...

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:27

Ik kreeg ook een brief nadat ik voor het eerst M1 gestart was (wat was ik blij met mijn winstpunt en 1e plaats!). Bleek ik dus maar 9 wp in de L te hebben behaald. Ik was er zeker van dat dat er 12 waren, dus ik ben mn coupons gaan opzoeken. Bleek het gewoon een foutje van hun te zijn, ze waren een paar proeven vergeten te registreren. Waar mensen werken worden fouten gemaakt denk ik altijd, maar op zo'n moment schrik je wel hoor!

Don't dream your life, live your dreams!


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:51

Fitzroy schreef:
In de laatste week voor een concours afzeggen kan idd nog een boete opleveren die je kunt voorkomen dmv een DA of huisartsverklaring.


Eigenlijk snap ik hier helemaal niks van. Een boete klinkt bij mij als een straf. Waarom zou je een straf moeten krijgen wanneer je een wedstrijd afzegt om een andere reden dan ziekte of een blessure?

Ik had me ingeschreven voor endurance Lage Vuursche, maar vorige week ging de vrachtwagen kapot op de terugweg van de Pavocup. Garage is pas maandag weer open en een trailer lenen is niet gelukt helaas.

Dat ik mijn startgeld kwijt ben (26 euro geloof ik) is dan nog tot daar aan toe, maar een boete????

Bovendien haal je er niet meteen een DA bij als je paard 's ochtends niet rad is en een DA verklaring zal een stuk duurder uitvallen dan de boete (DA zal toch langs moeten komen om een verklaring af te kunnen geven), dus eigenlijk kun je geen kant op...

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:16

Suzanne, ik kan me voorstellen dat je knap pissig wordt na zo'n brief van de KNHS.
Mijn buuv kreeg een soortgelijke brief. Door de toonzetting krijg je het idee dat je een eerste klas misdadiger bent. Boos!
In plaats van dat ze meteen vermelden waarom je niet rechtmatig gestart bent, met een verklaring.
Bijv. niet genoeg wp;
geregistreerd:
1x wp op 10/01
2x wp of 17/01 etc.
Nee, je moet eerst bellen of faxen en dan pas krijg je de gevraagde info en dan pas weet je welke wedstrijden er niet meegeteld zijn. Dat moet voor hen toch heel gemakkelijk uit de comp. te halen zijn en dat kun je dan toch standaard meesturen?
Ze schreeuwen en dreigen eerst en gaan dan pas kijken of misschien de administratie wel op orde is.
Als wij op ons bedrijf onze klanten net zo zouden benaderen en behandelen als de KNHS haar leden dan was het bedrijf binnen de korste keren failliet!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 14:29

Bij de endurance gaat het over het algemeen heel anders. Je kunt gewoon de ochtend van de wedstrijd bellen en zeggen dat je niet komt.
Vorig jaar hebben ze de regels van het wedstrijdgeld aangepast, ik geloof dat dat nu wel KNHS beleid is (KNHS sucks hoor, ze drukken nu ook 'gewoon' startkaarten voor de endurance door, duur geintje wordt dat!), maar voorheen hoefde je op sommige wedstrijden niet van te voren over te maken, kwam je niet, hoefde je ook niet te betalen. Paard kreupel, dan neem je m niet eens mee. Dat heet 'terugtrekken', ben je niet afgekeurd en heb je in je boekje dus geen negatief puntje, maar heb je gewoon zelf opgegeven, besloten niet te starten. Dat is toch áltijd beter dan wel komen en dan afkeuren? Als je al van te voren weet dat het ergens mis gaat die dag... dierenartsverklaring? Nou, dat vind ik dus erge onzin, je kent je paard toch wel een beetje? Als ik vind dat mijn paard het niet trekt om vandaag te rijden laat ik m ook staan, waarom zou dat op wedstrijd anders zijn?
Of het zo is weet ik niet, maar ik zou het wel bijzonder krom vinden. Als ze daar ook nog eens een boete voor gaan geven (voor het beschermen van je paard in feite, wie gaat er nou met een koliekerig paard rijden ?!) vind ik dat wel het kromste wat je kunt doen. Bureaucratie ten top!
Overigens moet voor een schorsing (in de endurance, maar ik neem aan dat dat elders hetzelfde is?) de hele tuchtcommissei bij elkaar geroepen, daar is de KNHS echt niet happig op. KNHS moet schorsen, dat mag de vereniging niet, maar om te schorsen moeten ze 6 man tuchtcie bij elkaar roepen en een dossier samenstellen. Mwah, ik geloof dat je dan beter eerst 1 medewerker een telefoontje kunt laten plegen, is goedkoper!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 16:37

Dat verhaal over de boetes vind ik ook nogal krom.
Je betaalt tenslotte je inschrijfgeld maar je start niet.
Je zou toch verwachten dat de kous daarmee af is ?

Zijn er trouwens mensen in de zaal die werkelijk een boete hebben gekregen (dus niet verplicht inschrijfgeld betalen) voor te laat afmelden ?
Of is het gewoon een regeltje dat in de praktijk nauwelijks gehanteerd wordt ?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen !

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 22:09

Nee, een boete heb ik niet gehad. Maar als dat wel het geval was geweest dan had ik er werk van gemaakt.
Voor die 18 euro zal het me verder een worst wezen, maar nog boetes geven ook...ciao!

Inderdaad, zijn die brieven heel pinnig geschreven en bij mij staat er echt:
Bij deze berichten wij u, dat u volgens de ons ter beschikking gestelde gegevens met bovengenoemd paard tijdens de vermelde wedstrijd in de aangegeven klasse bent gestart, terwijl dat reglementair niet was toegestaan.

Bij telefonisch overleg bleek toen dat het daar helemaal niet om ging!! Ik schrok me kapot, want neem me elke keer voor braaf die startcoupons te bewaren, maar in de praktijk slingeren ze rond ergens in huis, auto, stal, jaszakken, hoedendozen enz....

Bloos

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:49

daan"]
[quote="Dees"][quote="Jasmijn schreef:
Wat hier boven staat klopt. Je moet minstens een week van te voren afzeggen, anders ben je je startgeld verschuldigd.
Ook als er een wachtlijst is en jouw plek opgevuld is.


DAT is precies waarom ik alleen op het allerlaatste moment afbel. ik leg me erbij neer dat mijn startgeld verloren is, maar als er iemand anders op 'mijn' plaats start, vind ik dat ik dus niet meer voor die startplaats hoef te betalen.
Praktijk leert dat je dan dus gewoon wel moet betalen, en vangt men 2x startgeld over diezelfde plaats. Nou, dan meld ik me gewoon zo laat af, dat er niemand meer kan starten.

Asociaal? Ja. Maar als ze de regeling wijzigen, zal ik ook mijn gedrag veranderen. Tot die tijd smoren ze er echt maar in.
[/quote]

God, nu weet ik weer waarom ik zondags om zeven uur mijn bed uit ga, waarom ik avonden vergader en waarom we er soms over denken om de hele rijvereniging maar op te heffen...

Ik reageer toch echt niet zo snel op topics maar hierbij gingen echt mijn nekharen recht overeind staan. Maar ik zal maar verder smoren...
[/quote]

Hier precies hetzelfde, Daan!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:25

over 1 ding kan ik heel erg duidelijk zijn:

Mensen die niet komen opdagen zonder zich af te melden mogen ze van mij schorsen voor het leven.
Ik heb er wel zo'n schurfthekel aan als ik ga opzadelen als nr.2 in de baan zit (ik heb bijv nr.8...) en dan komen de nrs 3,4,6,7 gewoon niet opdagen!
(in het ergste geval starten die dan aan het eind).

Dergelijke mensen kan ik wel $%^%^*#%#$!!

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:58

Nou idd, CG112. Het lijkt de laatste tijd wel weer bar en boos gesteld met het niet afzeggen.
Er vallen hele gaten in het programma soms wel tot een half uur. Ik vind het echt belachelijk.
Ik houd dan ook gewoon mijn eigen tijd aan en in het Z wordt daar iig niet moeilijk over gedaan.

Als ik zelf jureer vind ik het ook niet erg als mensen op hun eigen tijd starten. Ze hebben er met losrijden toch rekening meegehouden. Zijn ze er eerder klaar voor dan graag, maar nog niet klaar mogen ze gewoon hun eigen tijd aan houden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers