graag jullie mening

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 20:52

De laatste tijd is mijn paardje een beetje stug in zijn mond geworden, ik moet meer druk geven dan eerst om hem netjes naar beneden te rijden en daar te houden. Ik zit hier best wel mee, want een paard gaat niet zomaar anders lopen, dat heeft volgens mij altijd met de ruiter te maken maarja, mijn instructrice zegt dat het gewoon een periode is waar hij doorheengaat,(kijken hoever hij kan gaan, moeilijk doen met z'n bit) Tja.. als zij dat zegt... Scheve mond\ Nu zei ze ook dat ik anders eens met een elastiek moest rijden zodat hij minder weerstand geeft.. Scheve mond\ Wat denken jullie ervan?? Verward

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 21:04

tuurlijk kan je een keer met elastiek rijden maar zou het niet te vaak doen want anders raak je er te veel aan gewend en krijgt je paard door dat hij alleen naar beneden moet als het elastiek erom zit en dan al minder goed zal gaan zonder elastiek,het klinkt trouwens niet echt of je vertrouwen hebt in je instructeur misschien moet je eens iemand anders om advies en les vragen?
ik vind dat ze ook vaak op het elastiek gaan hangen vind zelf een gogue beter of eventueel een slof maar daar moet je mee leren rijden want dan doen veel mensen op de verkeerde manier dan rijden ze op het laatst alleen nog op de slof en kunnen ze niet meer zonder een gogue werkt pas als het moet en vanzelf en je mag het ook met wedstrijden met inrijden gebruiken,
veel suc7 verder!

Cool ps eventueel nog een ander bit gebruiken bv dubeelgebroken(weet niet wat je nu in hebt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 21:30

je kan ook proberen om gewoon een tijdje met een rubber bit te gaan rijden dit helpt het herstellen van de paarden mond omdat het extra zacht is en het heeft 1 grote voordeel *LOL* Lachen veel paarden gaan erop sabbelen wat weer betekend dat ze zich ontspannen misschien dat dit helpt Verward veel suc6

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 15:26


Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 15:51

Rubber bit is niet zacht.

Je kunt wel proberen een dubbelgebroken bitje te gebruiken en veel van zijn mond afblijven.
Misschien toch maar even een tandarts naar laten kijken? Misschien heeft hij wel last van zijn gebit.

En ik denk dat je niet meer in je handen moet nemen. Probeer je paard voornamelijk op je been te rijden zodat hij van achter naar voren loopt. Door de zachte druk die hij dan op zijn mond voelt, zal hij meer gaan nageven. En ontspan dan zelf ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 16:14

Alsjeblieft geen rubberen bit, dat brandt z'n mond uit met een beetje pech....

Loslaten, loslaten, loslaten! Goed van achter naar voren rijden, dan komt het koppie vanzelf. Vooral niet harder gaan trekken, hij trekt met 600 kg!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 17:26

Hoe meer druk jij geeft hoe meer druk hij in zijn mond geeft loslaten en alleen maar een weerstandbiedende hand geven en je been niet vergeten.
dubbelgebrokenbitje zweer ik bij!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-01 17:35

Bedankt voor jullie serieuze reacties, Lachen
Ik denk dat ik het elastiek nog maar ff in de kast laat hangen en als eerst maar meer ontspannen rijden. En Paulanda, het klopt dat ik niet echt heel veel vertrouwen in die instructrice heb. Ik ben ook opzoek naar iemand anders, maar dat is nog niet zo heel makkelijk Scheve mond\ . Ik rij nu trouwens met een dikke watertrens, maar veranderen van bit lijkt me niet nodig, hij heeft dit bit al 2 jaar en heeft er altijd prima mee gereden, dus ik ga het probleem eerst bij mezelf zoeken
greetz