hoeveel eet je op een dag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

hoeveel eet je op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 23:01

Wat en hoeveel eet je ong. gemiddeld op een normale dag?

Ik ben momenteel aan de lijn en ik eet het volgende:
ochtends 2 stukken brood en een glas drink ontbijt.
's middags (rond 12 uur) of warm eten of 2 stukken brood.
Qua warm eten eet ik meestal 1 á anderhalve aardappel met 2 lepels groente en een beetje jus en als er vlees op tafel staat wat ik lus dan eet ik daar ook een stukje van.
En 's avonds eet ik altijd brood (meestal 1 stukje en een toastje/beschuitje) Als we (is mijn ouders en broertje en zusje) 's avonds warm eten doe ik niet mee, want 's avonds (is bij ons rond 6 uur) nog veel eten is niet goed voor de lijn.

Tussendoortjes eet ik helemaal niet meer aangezien ik wil afvallen, in plaats daavan drink ik vaak een glas water.

Vinden jullie van mijn eet gewoontes?? (en elkaars mag je natuurlijk ook beoordelen als je wilt)


Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 02:31

Ik ben ruim 10 kg afgevallen door precies hetzelfde te doen als jij! Goed ontbijten, veel groente en na 6 uur 's avonds niks meer eten. Ik lees alleen geen fruit...wel belangrijk hoor! Net als veel water drinken wat jij ook al doet. Succes met afvallen. Hoeveel wil je eigenlijk kwijtraken?

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 08:37

genoeg (ik weeg nu 68 kg en dat is te veel voor mijn lengte (ong. 1.60/1.65), ik wil naar minstens 58!) En ja fruit, ik drink tussendoor veel sinaasappelsap en multivruchten dranken. En fruit kwarkjes altijd na t warm eten.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:12

Ik eet op het moment echt niet echt gezond. Ontbijt? Ahg al te laat als je rond 12 uur je nest uit komt. Ik probeer dus nu een beetje gezonder te worden. Savonds wat meer op tijd naar bed en sochtends gewoon een wekker ookal ben ik vrij.
Ik eet dan sochtends 2 boterhammen (kaas) Daarbij dronk ik melk of ijsthee. Sinds kort water (ook op het moment zit ik braaf aan mijn water!!). Tussendoor snoep ik veel te veel en dan eet ik nog 2 boterhammen, en savonds eten we altijd warm. En best gezond moet ik zeggen, groente ed, maar goed, dat heb ik ook niet voor het zeggen thuis.. Knipoog Bij het avond eten drink ik altijd wel melk.
Savonds ook weer veel te veel snoep.
Al tijden riep ik dat ik wilde stoppen met snoepen en gezonder wilde worden, maar ik kon het steeds niet.
Gister besloten echt te stoppen, het is natuurlijk te kort om te zeggen of het lukt, maar ik heb er nu tenminste geen gevoel over van 'ahg ik zie wel hoelang ik het dit keer volhou' nee nu heb ik zoiets van: ik kan het heus wel!!! Lachen
Moet zeggen dat dat water drinken wel even wennen is maar goed.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:23

Haha... water drinken i.p.v. wijn was (en is nog steeds) voor mij het moeilijkste, Joyce! Hierdoor zijn de kilo's er ook het meest door aangekomen. Elke avond twee glazen wijn drinken. (En nu de hele avond water en cola light) Volcano, volgens mij zit in de meeste vruchtensappen meer suiker dan vitamine... Heb natuurlijk ook niet alle wijsheid maar check het even op 't pak. Het is zo zonde als je hartstikke je best doet en niet afvalt vanwege deze calorieen.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:52

Idd volgens mij is vruchtensap opzich wel gezond maar zit er erg veel suiker in. * neemt weer een slok water * Maar ik moet zeggen dat mijn fruit eten ook niet echt goed is.. Bloos
Nique, ben toch blij dat ik niet de enige ben die het water zo'n beetje het ergst van alles vind *LOL*

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:13

Haha... proost!
Vind het sowieso het ergste dat ik altijd op mijn gewicht moet letten terwijl ik voor een sport kies waar je gewoonweg geen overgewicht kunt permiteren. Dit omdat het jezelf niet alleen belemmerd maar ook nog het dier. Daarnaast kleden die strakke rijbroeken ook niet echt af...
Gelukkig mag je wel een colbertje aan tijdens de wedstrijden!
Het valt me trouwens wel op dat nu mijn benen weer een stuk slanker zijn ik ze minder goed stil kan houden. Herkennen jullie dit?

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:06

*volcano* schreef:
genoeg (ik weeg nu 68 kg en dat is te veel voor mijn lengte (ong. 1.60/1.65), ik wil naar minstens 58!) En ja fruit, ik drink tussendoor veel sinaasappelsap en multivruchten dranken. En fruit kwarkjes altijd na t warm eten.



je mag maar 2 stukken fruit op een dag, een glas fruitdinken telt ook voor 1 stuk! Pas dus op met teveel drinken en eten van fruit. Door de suikers die erin zitten kom je weer aan als je er teveeel van eet.


Ik ben momenteel ook bezig Haha!. Maare ik houd elke dag alles netjes bij bij overgewicht.nl. Daar reken ze voor jou de kcal uit en het vet gehalte.
Erg handig, nu ga je bewuster eten!

Je kan met je streefgewicht uitrekenen hoeveel je mag eten per dag. Wil je dus in 3 maanden er veel af hebben mag je minder eten dan dat je er 6 maanden over doet.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:10

Nique schreef:
Haha... proost!
Vind het sowieso het ergste dat ik altijd op mijn gewicht moet letten terwijl ik voor een sport kies waar je gewoonweg geen overgewicht kunt permiteren. Dit omdat het jezelf niet alleen belemmerd maar ook nog het dier. Daarnaast kleden die strakke rijbroeken ook niet echt af...
Gelukkig mag je wel een colbertje aan tijdens de wedstrijden!
Het valt me trouwens wel op dat nu mijn benen weer een stuk slanker zijn ik ze minder goed stil kan houden. Herkennen jullie dit?


Minder goed stil?? Hm ik vond juist dat ik meer contact kreeg met mijn paard en beter kon zitten toen er een paar kilo extra vanaf was toen ik 2/3 jaar geleden toch een aantal kilos kwijt was geraakt.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:09

Ja...dat hoor ik vaker van mensen dat ze juist beter zitten met minder vet op de benen! Ik ben een beetje mijn houvast kwijt.... wellicht een kwestie van wennen?

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:10

Oeps...een beetje off topic! Ik hoop dat meerdere mensen eens schrijven wat ze nou op een dag eten eigenlijk. Ben ook wel benieuwd.


CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:25

's ochtends - 1 bruine boterham en iets te drinken (yoghurt of sap)
's middags - 5 bruine boterhammen met drinken (ijsthee)
's avonds - aardappels, vlees en groente

tussendoor drink ik meestal wat en 's avonds eet ik vaak ook nog wat chips of frituur ik iets

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:48

je kan beter twee a drie glazen light frisdrank drinken dan vruchtensappen
zit loeiveel suiker in(tip van dietiste)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:39

delete
Laatst bijgewerkt door Boogiegirl op 19-07-03 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:39

smorgens niks of 1 boterham.
smiddags niks of een broodje.
savonds ligt eraan of het eten lekker is.

maar tussendoor eet ik wel heel veel(nouja... snoep ik veel)

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:33

vandaag gegeten:

ochtend: 1 gesuikerde croissant (dank je papa OK dan! )
middag: 2 zweedebroodjes met filadefia, peper, zout, bieslook en radijsjes
avond: sla, wortel, selder en witte kool met een lepel lightmayo en daarbij 2 baby-croques Vingers aflikken

tussendoor twee perzikken en een potje frambosenyoghurt zonder vet

En straks watermeloen Kwijl

Ja ik sta op dieet

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:33

Ik eet elke dag ongeveer hetzelfde,zodat ik regelmaat heb,maar zorg wel dat alles daarin zit wat je op een dag nodig hebt:

3 sneetjes brood (boter/kaas,pindakaas en appelstroop)
2 x fruit
warme maaltijd
schaaltje yoghurt met zoetstof
2 liter water
2 glazen melk
glas vruchtensap
Meestal nog 1 ding erbij,zoals een waterijsje,mueslireep enz.

(ja,ik ben aan de lijn,door elke dag dit te eten,en 's avonds niks meer ben ik nu 7 kilo afgevallen)

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:00

Lindy schreef:
Ik eet elke dag ongeveer hetzelfde,zodat ik regelmaat heb,maar zorg wel dat alles daarin zit wat je op een dag nodig hebt:

3 sneetjes brood (boter/kaas,pindakaas en appelstroop)
2 x fruit
warme maaltijd
schaaltje yoghurt met zoetstof
2 liter water
2 glazen melk
glas vruchtensap
Meestal nog 1 ding erbij,zoals een waterijsje,mueslireep enz.

(ja,ik ben aan de lijn,door elke dag dit te eten,en 's avonds niks meer ben ik nu 7 kilo afgevallen)


Je eet nog genoeg dingen met veel suiker. Ik zou die vruchtensap of weg laten of 1 stuk fruit minder eten.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:30

Ik heb gedieet onder begeleiding van een dietiste en mocht min. 3 max. 5 stukken fruit per dag eten.
Die 3 waren dus verplicht en met dat dieet ging ik zo'n 700 à 800 gram per week af, zonder honger te lijden en de kilo's zijn er ook effectief afgebleven. Tot ze mij die rothormonen zijn beginnen opduwen :'(.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:40

Ontbijt: 2 bruine boterhammen met hartig beleg, dus niks zoets. 1 glas melk of jus d'orange

Rond 10 uur weer 2 bruine boterhammen of 2 broodjes, soms met jam of hagelslag maar meestal kaas ofzo. 1 glas vruchtensap of gewone limonade

Tussendoor 1 stuk fruit

Lunch: 2 bruine boterhammen (beleg zie 10 uur) en weer een glas melk.

16:00 uur: Cup a soup Tong uitsteken en een bruine boterham

Avond eten: Groente (hoeveel scheppen weet ik niet hoor) en 2 aardappels ongeveer, wat jus en een stukje vlees (als dat er is)
En een toetje vla of yoghert

Verder eet ik tussendoor wel snoep.

Gelukkig hoef ik niet aan de lijn, ik weeg 48 kilo en ben 1.70m lang.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:05

Veeeeeel te veel.. Haha!, gelukkig kom ik niet snel aan en doe ik elke dag aan fitness en aan zwemmen als het mooi weer is. Als school weer begint zit ik elke dag een uur op de fiets..

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:20

orionneke"]
[quote="Lindy schreef:
Ik eet elke dag ongeveer hetzelfde,zodat ik regelmaat heb,maar zorg wel dat alles daarin zit wat je op een dag nodig hebt:

3 sneetjes brood (boter/kaas,pindakaas en appelstroop)
2 x fruit
warme maaltijd
schaaltje yoghurt met zoetstof
2 liter water
2 glazen melk
glas vruchtensap
Meestal nog 1 ding erbij,zoals een waterijsje,mueslireep enz.

(ja,ik ben aan de lijn,door elke dag dit te eten,en 's avonds niks meer ben ik nu 7 kilo afgevallen)


Je eet nog genoeg dingen met veel suiker. Ik zou die vruchtensap of weg laten of 1 stuk fruit minder eten.
[/quote]

Die vruchtensap is wel light,zit zoetstof in ipv suiker,dat kan toch wel?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:34

Mensen, wat is het moeilijk om gezond te doen... Heb steeds het geweldige excuus dat ik niet in 1 keer helemaal moet stoppen met snoepen. Hoe ik daar op gekomen ben?
Nog meer mensen die het best moeilijk vinden? Het is bij mij ook niet nodig om te lijnen (niet dat ik kilo's kwijt moet ofzo, wil gewoon niet dikker worden en als het kan mijn benen wat dunner Knipoog )
En water drinken blijft moeilijk! Bloos

Mensen aan de lijn, snoepen jullie nu echt soms een hele dag niet? >;)

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:45

Ik vond het eerst ook wel moeilijk om niet te snoepen.Maar als je eenmaal wat kilo's kwijt bent,en merkt dat je broeken ruim gaan zitten,krijg je daardoor wel motivatie!Ik ben nu heel blij dat ik 7 kilo kwijt ben,daar doe je het wel om,en dan gaat het een stuk makkelijker.

Eerst vond ik het ook zo irritant om water te drinken,ik houd helemaal niet van water,maar nu drink ik 4x per dag zo een halve liter in 1 x op.
Maar dat zal ook wel door het warme weer komen. Knipoog

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:37

Het is gewoon ff wennen en doorbijten na een week of na twee weken gaat het vanzelf.

Als het light is lindy dan mag het wel ja!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers