Top aanvoerders Pavo cup

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Top aanvoerders Pavo cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 12:07

Voor zover ik het even snel bekijk zijn Flemmingh met zijn zoon Krack, Ferro en zijn zonen en Contango en Gribaldi de topleveranciers bij de geselecteerden voor de halve finale afdeling dressuur.

Wie zijn dat bij de springpaarden en wat zijn de favoriten (even niet de goedgekeurde dekhengsten) van de Bokkers???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:19

De Contango x saros xx winnaar in Zuid Holland heb ik gereden tijdens mijn stage dus ben wel heel erg trots!!! een afbeelding van hem vind je in de strengen en idd heel wat gribaldi's en contango's Haha!:D:D:D Dus ik ben dubbel trots! Ik hoop dan ook dat deze een heel eind komt maar heb ook alle vertrouwen in de gribaldi's toch wacht ik met mijn favoriet aanwijzen tot ik weet wie er allemaal door mogen.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:21

Nou ,ik ben vandaag bij de CK veghel geweest, met PAVO cup, en ik vond het ronduit droevig.....

Heb de 4-jarige gezien die verder mochten, nou er zit er zo al een bij die compleet scheef was van boven, staart scheefdroeg en niet tactmatig draafde, namelijk linkerbeen veel verder naar voren dan rechter.

Alleen maar paarden die met hun benen lopen en niet met hun lijf en door de rug. Kruis vaak te hoog van nature en dat vind ik funest voor een dressuurpaard. Zegt mij dus weinig zo'n pavo cup.

.

Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:26

*Opent hierbij een discussie: *

Zijn het niet de zo 'verguisde' modehengsten die hier de topaanvoerders van de Pavo cup zijn??

En idd zegt een Pavo cup mij weinig. Ik heb zoveel paarden daar gezien die heeeel groot over de benen gingen maar echt niet konden sluiten enzo.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:11

Hihi,
al 3 (!!!) Gribaldi x Sultans door!

Toch nog maar snel Striumph klaar maken voor dit jaar? Tong uitsteken

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:13

Sjuimpje schreef:
Hihi,
al 3 (!!!) Gribaldi x Sultans door!

Toch nog maar snel Striumph klaar maken voor dit jaar? Tong uitsteken

Moet ie eerst 4 zijn! Maar ga maar alvast goed oefenen voor volgend jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 00:45

Je vergeet Jazz, bij iedere uitslag staan er wel een paar tussen voor de halve finale.

Ook zijn er een aantal Jetsets door....................

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 01:02

Er zijn relatief weinig (veghel staat er nog niet bij) 4 jarige Jazzen door, wel meerdere 5 jarigen. Van Jet Set kom ik niet verder dan 2 stuks op het geheel.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 01:05

2 is ook een aantal en daarnaast idd mag jazz niet vergeten worden. De Jazz x bentley ken ik zelf is een heel leuk beesje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 01:17

8 Jazzen door................vind ik niet niets!!
2 Jetsets door..............ook niet slecht!! ( gezien het feit dat hij niet zo heel veel dekt als een Jazz of Gribaldi of Krack C)
9 Krack C door...........

Gribaldi 6 stuks door!

Dus lijkt mij dat Jazz wel zeker bij de topaanvoerders hoort. Maar ik snap dat je persoonlijk liever Jazz of Gribaldi er niet tussen wil zien.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 01:23

Oja, contango moeten we ook neit vergeten want die doet het ook nog niet zo verkeerd! Hoop er ooit nog eentje in mijn bezit te krijgen. Wat zijn dat fijne paarden om mee te werken! Ik heb er 5 geteld vanuit de eerste geneartie maar volgens mij zijn er ook nog met contango in de verdere lijn.
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 20-07-03 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 01:28

Contango's zijn echt fijne paarden. Die Showtime bedoel jij of niet? Heel aansprekend en sympathiek dier!

Verder is de Ferro X Porter door.................boefje Haha! Heel mooi dier om te zien, persoonlijk vind ik hem qua lopen wel een echte Ferro..........maar dan met een langer voorbeen. Denk dat deze nog wel ver komt.

De mondriaan die door is, is ook een zeer aansprekend paard. Best goed lopen, nog wat groot en slap. Kan ook niet anders als je zo groot bent.

De rest heb ik niet gezien, dus geen oordeel over.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 11:38

Mij zegt die Pavo-Cup zeker wel wat. Op de eerste plaats is het een super mogelijkheid om nakomelingen van verschillende hengsten eens onder het zadel te zien.
Verder staan daar een aantal mensen te keuren waarvan ik denk dat ze toch aardig verstand van een paard hebben.
Daarnaast is dit ook nog maar een eerste selectie. De paarden die in Ermelo bovenaan komen zijn toch over het algemeen paarden die ik wel heel graag op stal zou willen hebben.

Maar naast de kennis van een paard heb je hier ook nog steeds te maken met meningen. Als je nou 5 mensen met verstand van een paard een top 10 laat samenstellen op zo'n PavoCup komt er 5 keer een andere score uit. En allemaal denken ze zelf dat ze de beste keuze hebben gemaakt. Het blijft dus subjectief en discussies over de uiteindelijke winnaars zullen er dus altijd blijven.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 11:45

Ik denk dat de pavo cup met name reclame is voor de dekhengsten.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 12:39

Suzanne F. schreef:
*Opent hierbij een discussie: *
Zijn het niet de zo 'verguisde' modehengsten die hier de topaanvoerders van de Pavo cup zijn??


In het betreffende topic over modehengsten kwam duidelijk naar voren dat een mode hengst een hengst is waar nog niets qua sport of fokkerij van bekend is, maar die desondanks veel dekt.

De in dit topic genoemde hengsten, inclusief Jazz, zijn hengsten die zowel zelf in de sport gepresteerd hebben als hun sporen in de fokkerij verdient hebben.
Met een dergelijke hengst kan een serieuze fokker met een passende merrie een goed tot zeer goed paard fokken.

Dat resultaat leest zich in de geselecteerden voor de halve finale. Derhalve is dit weer een duidelijke indicatie voor het nut van fokken met bewezen hengsten.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:32

Pipo schreef:
8 Jazzen door................vind ik niet niets!!
2 Jetsets door..............ook niet slecht!! ( gezien het feit dat hij niet zo heel veel dekt als een Jazz of Gribaldi of Krack C)


Mijn Pion is ook door Schijnheilig Pion had dat jaar nog maar heel weinig nakomelingen volgens mij...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:48

MAar is het niet vaak zo, hoe meer dekkingen, hoe meer kans dat er een goede bij zit? En met bovengenoemde hengsten wordt grootschalig gefokt. Kan het daar niet ook aan liggen, dat het dus meer een kwestie is van "in de mode" dan kwaliteit in de vererving?

De hond is de betere mens

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:54

Dat is lang niet altijd waar, afgelopen jaar viel Jonggor's Weyden op als een leverancier van meerdere paarden in de halve finale, en dat uit een jaar waar hij maar nauwelijks gedekt had.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:57

er wordt niet veel gedekt met jonggors weyden nee. klopt. Ben zelf ook niet kapot van die hengst en toch heb ik er eens aan gedacht om met hem te dekken, juist omdat er niet veel met hem gedekt wordt. Maar eerst moet ik uitvinden of hij de eigenschappen doorfokt die ik bij mijn merrie zoekt.

De hond is de betere mens

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:58

de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. De dekcarriere van een hengst gaat idealiter alsvolgt; Top zijn bij de hengstkeuring en in de eerste jaren veel dekkingen krijgen, hoe meer hoe liever. Na 4 a 5 jaar zijn er van die eerste ronde dekkingen vast wel een aantal die het goed oen, waardoor de hengst in positieve zin gaat opvallen (die 80 % die maar zo zo is, merk je weinig van) Vanaf dat moment komen ook de betere merries bij de hengst en krijgt ie dus nog betere kinderen. Dit kan gepaard gaan met een sportcarriere maar hoeft niet.

De hengst die ook door de keuring komt, maar niet zo spectaculair kan een veel betere vereverver zijn, maar krijgt de kans niet om dat te bewijzen. Pas als ze een jaar of 15 zijn en er goede kinderen van in de sport lopen, wordt men wakker.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:14

_Rick schreef:
Nou ,ik ben vandaag bij de CK veghel geweest, met PAVO cup, en ik vond het ronduit droevig.....

Heb de 4-jarige gezien die verder mochten, nou er zit er zo al een bij die compleet scheef was van boven, staart scheefdroeg en niet tactmatig draafde, namelijk linkerbeen veel verder naar voren dan rechter.

Alleen maar paarden die met hun benen lopen en niet met hun lijf en door de rug. Kruis vaak te hoog van nature en dat vind ik funest voor een dressuurpaard. Zegt mij dus weinig zo'n pavo cup.


Misschien heeft dit wel te maken met een niet dragend skelet en een niet functionerend lendenmechanisme. Dit zijn namelijk de symptonen wanneer deze elementen niet expliciet aanwezig zijn!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:32

even een voorspelling van mijn zijde:

winnaar 5-jarigen: ROUSSEAU
winnaar 4-jarigen: SCANDIC (met 2 "hoeven" in de neus)

CGJ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:33

Ik blijf maar lekker thuis geloof ik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:36

Rousseau is hier wel hot hoor, in de regio. Iedereen hier dekt massaal met Rousseau. Daarom heb ik hem maar niet gekozen.

De hond is de betere mens

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:39

........met Rousseau krik je in ieder geval de gemiddelde dressuurindex op met 40 punten........(waar Roemer al niet goed voor is......)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 bezoekers