mensen zonnebrand crème op paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

mensen zonnebrand crème op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 09:20

ik vraag het toch maar een keer in het algemeen, wie heeft hier ervaring mee en wat is goed en slecht?

Littleroosie gaat 3 weken op vakantie en Laica wil ook nog wel eens verbranden (ook die gaat niet in de schaduw staan) en de vraag was of wij haar af en toe willen insmeren.

Als het om Gam ging smeerde ik iets anders maar er is zonnebrandcrème factor 10 achter gelaten.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 09:44

gewoon erop smeren, het is niet jouw paard en die mensen gebruiken dat blijkbaar altijd.

Ik smeer er ook wel eens zonnenbrandcreme van de Etos op, factor 20, maar nu is ie bruin, nu hoeft het niet meer!
Haha!
Mensen bij mij op stal smeren er uierzalf op.


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 09:48

je kan best 'mensenzonnebrancrème' gebruiken. als er echt een brandende zon staat durf ik wel eens babyzonnecrème (BF 30) smeren.

maar uiercreme of goudsbloemzalf kan ook best hoor!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:19

Mensen zonnebrandcreme kan gewoon!
Naar mijn weten is uiercreme heel slecht, dat beschermd toch niet?? Dat gaat alleen maar erger branden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:54

Voor mijn paard zijn snoet gebruik ik de zonnebrand van Zwitsal met beschermingsfactor 30, die is ook waterproof zodat het er niet na 1 keer in de waterton weer af is.

ezzie996

Berichten: 61
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 11:05

Ik heb voor mijn paard factor 15 erop gesmeerd maar zijn witte neus is toch verbrand. Nu smeer ik het 2x per dag in met een dikke laag uierzalf binnen 2 dagen waren al de korsten van zijn neus en hij is niet meer verbrand.

L1 + 5 Haha!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 11:33

het kan best, maar je kan er ook uierzalf opsmeren

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:11

ik zal juist niet gaan smeren, wordt de huid alleen maar weker en weker van,
1 keer laten verbranden, dan verbrand het als het goed is niet meer,
is hard, maar de tink bij mij op stal hebben ze ingesmeerd, en die heeft nou al het vel van zijn neus verloren doordat het zo week werd, was nog niet eens verbrand geweest???????

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:13

Ik heb 3 schatjes lopen met witte blessen en roze neuzen. Ik gebruik Nivea voor kinderen, factor 30 +, die tegen water kan. Zo spoelt het niet af als ze gaan drinken en natuurlijk smeer ik hun boven lippen niet in zodat de water ton bevuild wordt.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:49

Bij Stella brandt die crème echt in haar neus, zodat ze allemaal wonden krijgt. Daarom smeren we er zonnemelk op, maar dat brandt nog steeds in haar neus, als je begrijpt wat ik bedoel. Zo werkt dat spul nog niet Boos!

Groetjes, Denise.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:00

benneton schreef:
het kan best, maar je kan er ook uierzalf opsmeren

Uierzalf beschermt echt niet tegen de zon hoor
Ik gebruik gewoon zonnebrandcreme met beschermfactor 10.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 16:39

Lovely schreef:
Voor mijn paard zijn snoet gebruik ik de zonnebrand van Zwitsal met beschermingsfactor 30, die is ook waterproof zodat het er niet na 1 keer in de waterton weer af is.


die gebruik ik ook, dat is overigens een sun-blocker

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:29

Je hebt tegenwoordig ook zonnebrand factor 60, zou daar toch eens over gaan denken als ik een paard had met een witte neus!

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 20:01

Bij Max hebben we er ook gewoon zonnebrandcreme opgesmeerd voor mensen hoor, kan makkelijk, kan echt geen kwaad. Als je niet wilt dat het verbrand, kan je misschien beter een wat hogere factor nemen, ik had altijd factor 30.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:39

juist als je er iets op smeert wordt het loeiheet, moet je maar eens zelf van die creme op je arm smeren, en dan op het heetst van de dag in de volle zon gaan staan, je huid begint echt te loeien dan, is neit normaal,
daarom zeg ik dus nog een keer: niet smeren!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:43

ik smeer ook gewoon mensenzonnebrand bij Boyd....factor 30, maar zelfs dat is voor hem nog niet genoeg

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:55

Als je paard maar wondjes blijft krijgen en je verhoogd de factor steeds meer, dan brandt zo'n crème echt alleen maar méér in! Dus pas op, weet zeker dat je paar die korstjes niet krijgt van de crème, maar van de zon! Anders kun je evt. zo'n halster kopen die in 1 keer losschiet als je paard ergens aan blijft hangen in het land en dan daar een lapje aannaaien die voor de neus hangt. Bij Stella werkt dat prima, want we zijn nu gestopt met de crème en met het washandje voor de neus worden die korstjes steeds minder.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:03

YouKnowWho schreef:
Als je paard maar wondjes blijft krijgen en je verhoogd de factor steeds meer, dan brandt zo'n crème echt alleen maar méér in! Dus pas op, weet zeker dat je paar die korstjes niet krijgt van de crème, maar van de zon! Anders kun je evt. zo'n halster kopen die in 1 keer losschiet als je paard ergens aan blijft hangen in het land en dan daar een lapje aannaaien die voor de neus hangt. Bij Stella werkt dat prima, want we zijn nu gestopt met de crème en met het washandje voor de neus worden die korstjes steeds minder.



ik had al een oproep gezet hier op bokt over zo'n veiligheidshalster

waar is die verkrijgbaar???

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:10

Proberen zo min mogelijk te smeren en als je smeert NIET MET UIERCREME OF ZALF, dit brandt gigantisch in.

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:11

IlsjePilsje schreef:
Proberen zo min mogelijk te smeren en als je smeert NIET MET UIERCREME OF ZALF, dit brandt gigantisch in.



overdag zonnecreme en in de avond voor de korstjes en scheurtjes hypericum met calendula...niet goed???

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:20

xena"]
[quote="IlsjePilsje schreef:
Proberen zo min mogelijk te smeren en als je smeert NIET MET UIERCREME OF ZALF, dit brandt gigantisch in.



overdag zonnecreme en in de avond voor de korstjes en scheurtjes hypericum met calendula...niet goed???
[/quote]\

Ik bedoelde uiercreme of uierzalf.
Het probleem met smeren is dat de huid zich daar aan gaat aanpassen. Je maakt de huid vet van buitenaf en hierdoor gaat de huid zich aanpassen en wordt van zichzelf droger. Zo krijg je dus een nog drogere huid.
Tuurlijk als je je paard van het land afhaalt met een hete rode snoet, dan moet je gewoon met zonnebrand gaan smeren. Hypericum met calendula op korstjes en scheurtjes lijkt me ook een goed idee. Lekker verzachtend en verkoelend. Dit doe je ook alleen als het kwaad al geschiedt is, neem ik aan.
Als je paard een neus heeft die 's avond rood en heet is en als je er toch iets op wilt smeren is komkommermelk ook een goede oplossing. Dat verkoelt ook heel erg

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:32

ik zit net te denken, normaal gesproken staat mijn paard de hele zomer in Oostenrijk op de alm, daar gaan ze ook geen neusjes insmeren met factor *ugh*, daar kijken ze 1 keer per week of ze er nog allemaal zijn en dat is het! We leggen onze schatjes wel in de watten hoor met z'n allen!

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:34

smurf schreef:
ik zit net te denken, normaal gesproken staat mijn paard de hele zomer in Oostenrijk op de alm, daar gaan ze ook geen neusjes insmeren met factor *ugh*, daar kijken ze 1 keer per week of ze er nog allemaal zijn en dat is het! We leggen onze schatjes wel in de watten hoor met z'n allen!



ik heb dat ook al gedacht.....hebben "wilde" paarden daar dan geen last van Verward

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:29

Ja teveel is echt niet goed.. Zolang de neus niet een grote korts is en je paard niet overgevoelig voor zon..zo min mogelijk smeren..

Blizz krijgt af en toe zwitsal 15 op zijn toet..vind ie vreselijk en ik heb een ijsco erop betrapt dat ze het eraf likte!!

Hij heeft een paar korstjes, maar is niet erg verbrand en als je gaat smeren en de korstjes worden week is dat ook niet goed, want dan verbande de jonge tere huid die eronder zit.

In de tijd dat ik mijn paardje heb heb ik 1 grote les geleerd...Less is more!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 23:33

'k gebruikte vorig jaar factor 60 van de da en dan heel goed insmeren en haar even lekker in de bak laten rollen is haar neus mooi bruin en ze verbrand het de hele dag niet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lenexa, Noor17 en 79 bezoekers