Ervaringen Polypad...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Ervaringen Polypad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 10:37

Eeven een vraagje/ervaringen over en met Polypads. *LOL*
Wie heeft daar ook goede ervaringen mee?? (en wie niet!)
Zelf heb ik, na de test in het blad BIT, een polypad aangeschaft voor PEPSI....hij is natuurlijk al wat ouder en je merkt dat zijn rug gevoeliger wordt voor druk, daarbij had hij al een paar drukplekken toen ik hem 3,5 jaar geleden kocht.
Ik moet zeggen dat ik ze super vind rijden, en hoop Pepsi ook! Lachen
Wanneer je rijdt lijkt het wel of je meer "veert" en dat bedoel ik dan natuurlijk positief!
De polypads (originele) worden in een uitgekozen kleur voor je gemaakt, (ze hebben alleen nog niet de zachte kleurtjes die tegenwoordig zo populair zijn), ik heb een dressuurmaat gekocht in een mooie kleur blauw met zachtblauwe rand waar polypad op gedrukt staat. Je hebt overigens verschillende maten voor verschillende disciplines.
Kortom......EEN AANRADER... Haha!

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:06

Ik heb er een stuk of 12 voor de lespaarden gekocht (en ook 1 voor eigen paardje Haha! )
Bevallen op zich heel goed, alleen irri dat er maar 1 tegelijk in de wasmachine past, maar wel weer heel fijn dat ze zonder problemen in de droger kunnen.
Op bijna alle paarden ben ik er positief over, maar bij 2 gaan we terug naar gewoon shabrak omdat het onder hun zadels toch niet lekker wil liggen.
Nu in het zomerseizoen maken sommige paarden wel wat meer uurtjes als normaal (in het bos vooral) en je ontkomt er dan niet aan dat o.a. door 'uitzweten' de rug wat van vorm verandert. Ik heb het idee dat deze geringe verandering wel goed opgevangen wordt door die polypads.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:18

ik heb er ook eentje voor Lois. Zit super en ook ideaal voor zijn gevoelige vachtje Knipoog

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:26

Ik vind ze geweldig. Ik heb nu een extra dikke. Omdat die zo dik is pas Dennis zijn zadel niet meer met dat sjabrak er onder dus ik ga op zoek naar een iets dunnere(de gewone versie). Maar ik ben er heel te vreden over.

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:38

Stephany schreef:

Citaat:
De polypads (originele) worden in een uitgekozen kleur voor je gemaakt, (ze hebben alleen nog niet de zachte kleurtjes die tegenwoordig zo populair zijn), ik heb een dressuurmaat gekocht in een mooie kleur blauw met zachtblauwe rand waar polypad op gedrukt staat
.

waar koop jij ze dan? Ik ben op zoek naar een polypad in een leuke kleur, maar de ruitersportzaken hier in de buurt verkopen voornamelijk zwart.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:01

Ik heb een polypad van Anky gekocht. Echt super. De onderlaag is heel erg zacht en de bovenlaag lijkt een soort suede. Ze hebben heel erg mooie kleuren! Echt een aanrader

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 22:56

De polypads van Anky zijn inderdaad ook mooi, maar de originele polypad is toch wat anders qua stof en dikte.
Aangezien de originele erg goed uit de test van het tijdschrift Bit komen, heb ik bewust daarvoor gekozen
Ook omdat een kennis van mij een pad van Anky heeft en we er toch over eens zijn dat qua dikte en ligging, de originele toch beter vocht absorberen en gewoon goed de druk van het zadel opvangt (dat zie ik dan als ik de pad eraf neem dat de afdruk van het zadel nauwelijks te zien is, dat heb je wel vaak bij gewone sjabrakken, vooral als ze erg gezweet hebben!)
Daar staat tegenover dat de pads-of lierver gezegd toch meer een dikker sjabarak-van ANKY er luxer uitzien qua materiaal.
Als je paard dus toch last heeft van zijn rug of drukplekken van het zadel heeft zou ik persoonlijk toch kiezen voor de originele katoenen!! OK dan!

Ik bestel ze bij de zaak Goedhard, je kunt ze vinden op hun site:
www.goedhard.nl , als je de kleuren en verschillende diktes en modellen wilt zien kun je hen mailen en dan krijg je per email een folder toegestuurd!
Ik heb goede ervaringen met hen, ze sturen de polypad altijd netjes op en houden je ook op de hoogte van de levering- omdat ze eerst op maat en kleur voor je gemaakt worden!

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 09:35

Geweldige dekjes!!!! Ik heb er 1 die al wel 6 jaar oud is!! Heb ik toen mee laten brengen uit Engeland. Hij begint nu pas een beetje te slijten bij de singel en wordt nu uiteraard wat dunner. Ik wil absoluut geen andere dekjes meer op het paard!