ik heb het hartje zien kloppen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 17:35

vandaag bij de da geweest (emmeloord). mijn paardje heeft in januari een vervelend ongeluk gehad waardoor haar halve hoef eraf gerukt is. Sinds die tijd is ze onder behandeling in emmeloord. Het herstel gaat heeeeeeeel langzaam. Het is een stermerrie vandaar dat we uiteraard in overleg met de DA hebben besloten haar te laten insemineren.De eerste keer was het niet gelukt en werd ze gewoon weer hengstig. Uiteindelijk hebben we het nog een tweede keer geprobeerd zo n 10 weken geleden. Vandaag voor controle van het been geweest en meteen laten scannen en ja hoor ze is drachtig. Pappa: OO-seven. De hele terugweg naar huis (1.5 uur rijden) heb ik zitten glimmen van geluk. Party!!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 17:37

Oo-seven Kwijl

Echt gaaf!
Maareh, heb je echt het hartje zien kloppen of heb je een zwart slijmbolletje zien bewegen? *LOL*

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 20:30

nou, een beetje wazig plaatje, een beweeglijk beestje is het in ieder geval, draaide alle kanten op. Raar idee hoor dat je zit te kijken naar een beestje dat je over een aantal maanden irl gaat zien (als alles goed gaat natuurlijk). Qua afstamming moet het een toppertje worden, maar dat hoopt iedereen natuurlijk van zijn fokproduct. Als het eerst maar gezond is zullen we maar denken. Maar ik ben maar wat trots op mijn meissie hoor! Meteen mijn man gebeld en daarna mijn vader om het goede nieuws te brengen. Het is onze eerste keer, vandaar.
Mijn man heeft meteen zijn familie laten schrikken, belde op en vertelde dat ik net terug was van de arts en dat we in mei een kleintje krijgen. Toen werd het erg stil aan de andere kant van de lijn....... Pas toen ze verder begonnen te vragen vertelde hij dat het om ons paardje ging. *LOL*

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 20:52

haha wat een streek zeg.

Errug leuk dat je het hartje hebt zien klopppen. Lijkt me dat je dan heel trots bent

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 12:36

Gave hengst hoor, OO seven! kan je merrie nu wel weer goed lopen? en wat voor papieren zitten er voor?

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 17:53

leuk joh mijn glendale merrie is nu ook drachtig van ooseven en is ook ster,ze is zelf zwart dus hoop dat er een heel donker(liefst zwart)veulen uitkomt en het zou helemaal mooi zijn als het een merrie zou zijn maar dat het gezond is is natuurlijk veel belangrijker! Lovers
ja ik wil ook wel graag weten wat voor bloed erachter zit!?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 19:08

mijn merrie is een cabochon. Moeder van mijn merrie is een basispaard met allerlei predikaten (ben niet echt expert op dit gebied). Mijn merrie was op de provinciale keuring tweede, steeds op kop gelopen maar uiteindelijk ging de voorkeur van de keurmeesters toch uit naar een iets moderner type. vandaar dat ik met de vader gekeken heb naar een modernisering van type en OO seven lijkt hieraan te kunnen voldoen.
Overigens is het been van mijn merrie nog niet goed. De hoef begint wel weer te groeien maar de wond is nog niet dicht. Toch een wonder hoor gezien de situatie zoals het was. Knappe doktoren in Emmeloord. Momenteel staat ze weer in emmeloord om het wat bij te werken. Ik weet ook niet of ze ooit nog in de sport kan komen maar dat vind ik op zich niet zo belangrijk. Als fokmerrie is ze me genoeg waard.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 04:58

pappa:
[img]../upload/376/007.jpg[/img]



jammer genoeg heb ik geen actiefoto van mamma want ze kan prima bewegen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: astridh op 2001-09-05 06:01 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: astridh op 2001-09-05 06:05 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: astridh op 2001-09-05 06:07 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 08:17

Ik wil je niet plagen hoor Paulanda (hoewel....) maar mijn instructrice heeft een zwarte merrie (Pele x Naturel) en deze gekruist met een zwarte vader (Osmium) en daar is een vos veulen uitgekomen, grinnik. Maar wel een hele donkere vos. Vertel eens, wat zit er allemaal voor OO seven? Heeft hij grote ouders? fokt hij groot, kunnen zijn ouders springen? Wat is zijn karakter? (ben zelf ook aan het uitkijken voor een hengst voor mijn Naturelmerrie)

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:57

ik weet wel dat dat helemaal geen garantie is hoor maar je mag toich wel hopen en de vader van ooseven is trouwen rubinstein(toch?)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:24

Is dat zo ja? Nou, Rubinstein is wel een hele mooi afstamming hoor, toppie!


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 19:04



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jildou1979, Mark0919 en 45 bezoekers