Update Toon Emmeloord: erg slecht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Update Toon Emmeloord: erg slecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 17:08

Even snel internetten in mijn vakantie, op mijn werkplek, da's ook wel apart...!

Goed, gisteren dus met Toon naar Emmeloord geweest. Conclusie: hij heeft in beide voorbenen:

uitgebreide arthrose in de hoefgewrichten;
uitgebreide arthrose in de kootgewrichten;
uitgebreide verbening van het hoefkraakbeen (was mij al bekend);
en zeer slechte sesambeentjes. Verdrietig

Er zat ook nog ergens een haakje op een bot, maar dat beeld was rustig volgens dr. van Muiswinkel.

Hij krijgt nu glucosamine en butazolidine en heeft aangepast beslag gekregen, verder weiderust. Over zes weken moet ik terugkomen voor controle, mocht Toon goed reageren op de medicijnen dan is dat tegen die tijd goed te beoordelen. Indien dit niet werkt, zijn er nog andere middelen die geprobeerd kunnen worden.

Het feit dat Toon bijzonder goed liep en voordat hij ineens kreupel werd, nooit een dag onregelmatig is geweest in de drie jaar dat ik hem nu heb, geeft goede hoop op nog wat pijnvrije jaren.

Mijn eigen gevoel is een beetje warrig... ik weet niet of ik nog wel op een paard wil en durf te rijden die zoveel mankeert. Straks wil Toon een bepaalde oefening niet doen, dan weet ik niet of hij daar gewoon geen zin in heeft of dat het hem zeer doet. Dit soort dingen moet ik tegen die tijd (als hij tenminste weer goed gaat lopen...) maar even goed doorspreken met de DA.

Goed, eerst even deze zes weken afwachten.... en hopen dat mijn grote vriend Antoonio deze tegenslag te boven komt! Ik wil nog zo graag samen met hem genieten, hij is gvd pas twaalf!!!

De oorzaak van de arthrose e.d. is waarschijnlijk erfelijk, in combinatie met een te vroege en verkeerde belasting in zijn verleden. Terugdraaien kun je het niet, over gaat het ook niet, het is nu zaak om te zorgen dat hij pijnvrij wordt.

Zijn jullie weer op de hoogte.... Morgen zal ik weer even bokken en allerlei info over arthrose op gaan zoeken.... grrr... leuke vakantie... Boos!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:16

Oei meid... Dat klinkt niet zo lekker!

Sterkte, en ik hoop dat het over 6 weken meevalt.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:20

O Mieke, wat een naar bericht en dan ook nog midden in je vakantie.
Ik hoop echt voor je dat de behandeling aanslaat en Toon nog een tijd pijnvrij rond kan lopen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:22

Ooooh jeetje... Mieke! Wat een bericht...
Ik hoop maar dat Toon een beetje pijnvrij zijn leventje kan doorlopen.
Ik kan me goed voorstellen dat je twijfelt en je warrig voelt.

Succes er maar mee!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:28

He gatsie wat een bericht joh.....je hoort het wel vaak tegenwoordig, paarden met arthrose!

Ik zou wel willen dat ik een voorbeeld voor je heb waarin het goed is afgelopen, maar helaas....ik ken alleen gevallen waarin het niet meer goed is gekomen...

Daarom ga ik daar verder niets over zeggen, maar ik wens je veel sterkte met je paardje en hopelijk knapt hij wel goed op en rij je in no time weer lekker rond!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:37

he jemig!
dat is geen fijn nieuws!
ik hoop voor jullie dat jullie samen nog een hoop pijnvrije jaren tegemoet kunnen gaan
en ik weet wel degelijk een aantal verhalen die wel weer goed zijn gekomen (pijnvrij bedoel ik dan) artrose gaat natuurlijk nooit meer over, zoals je al zei
succes

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:49

Getverd wat een k.l.o.t.e bericht zeg. Verward
Ik hoop van Harte voor jou en voor je paard natuurlijk dat de medicijnen in elk geval goed aanslaan.
Ik weet ongeveer hoe je je moet voelen nu,ben zo'n kleine 2,5 a 3 jaar geleden daar ook weg gekomen met slecht nieuws.
Heel veel sterkte en laat je nog horen hoe het verder met hem gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:51

wow, dat is niet zo weinig wat daar allemaal uit is gekomen
we duimen allemaal maar dat de komende 6 weken de medicijnen aan willen slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:53

Sjit wat een rotnieuws....
Knuffie voor Toon, en neem er zelf ook eentje.
Ik duim de komende 6 weken met Kawa mee, in de hoop dat hij er goed op reageert!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 18:39

Wat balen, zeg. Ik hoop voor jullie dat de medicijnen aanslaan en dat Toon nog een hele tijd een pijnvrij leventje kan leiden...

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:38

Even over die glucosamine. In een aantal gevallen werkt een combinatie met chondroitine nog beter.
Veel info hierover kun je vinden op www.glucosamine.com
Lees dan vooral even bij 'vraag&antwoord'
Is tevens het beste adres qua prijs/kwaliteitverhouding wat ik heb kunnen vinden voor dit middel.
Ik geef het aan een hond met artrose, en neem het zelf vanwege zwaar gedegenereerde tussenwervelschijven. Positieve ervaringen.
De firma richt zich op mensen, maar ik ken al veel mensen die daar ook voor hun dieren bestellen.
Heb geen aandelen Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:50

jeetje zeg, dat is niet niks......heel veel sterkte en hopen dat de komende 6 weken verbetering tonen!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:17

Getver, dat zijn ook niet echt de berichten waar je op zit te wachten!!!
Het is ook niet een beetje, maar 3 factoren.
Duimen dat de medicijnen en de rust aanslaan en hij toch nog een flink aantal fijne jaren kan meemaken.
En ik kan me goed voorstellen dat je altijd bij het rijden een dubbel gevoel zal houden hoor, maar dat is inderdaad een kwestie van goed kortsluiten met de dierenarts.
Eerst Toon weer zover opknappen dat hij weer pijnvrij is!
Sterkte.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:02

Jeetje dat is wel erg veel in 1x zeg...veel sterkte en ik hoop maar dat die medicijnen aanslaan zodat hij nog jaren pijnvrij kan leven.
*knuf* Ineke

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:22

oh, dat is balen zeg! Het opbeurende wat ik je kan melden is dat Trammelant vorig jaar niet meer kon lopen door de vergaande artrose en nu weer dolt door de wei. Hopelijk geldt dat ook voor jouw Toontje! Sterkte ermee.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:26

Sh*t wat een rotnieuws zeg! Ik hoop dat de medicatie aanslaat en dat je over zes weken beter nieuws te horen krijgt. Sterkte Mieke!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:27

Jakkes, geen fijne uitkomst!!
Ik snap je gevoel qua voorzichtigheid met rijden, Aldira was destijds afgekeurd op buigproef, toen ze daarna dwars werd met voltes enzo durfde ik ook niet door te pakken. Paar weken later weer buigproef gedaan en toen was het perfect, maar leuk rijden is het idd niet.
Ik duim voor je dat de komende 6 weken wat verbetering opleveren, en probeer toch nog wat van je vakantie te genieten, dit is geen nieuws waar je op zit te wachten.
Knuffel voor Toon en jij heel veel sterkte!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132058
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:14

Tsjonge, alsof je een emmer leeggooit......
Ik kan me voorstellen dat je je veel zorgen maakt om de toekomst, maar misschien is het beter om te proberen van dag tot dag te leven.
Heel veel sterkte de komende tijd, ik zal voor jullie duimen dat het allemaal wat beter wordt en dat jullie nog lang en pijnvrij van elkaar kunnen genieten.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:20

Jeetje, wat een naar bericht...
Welke ijzers zijn eronder gezet? Door Hans van Maurik beslagen?
Positief bericht: mijn paard met arthrose loopt al bijna 5 jaar op speciaal beslag van Hans, nooit meer kreupel geweest, hopelijk lukt dat bij Toon ook!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:23

Hè wat een rotbericht!
Hopelijk helpen die medicijnen. Sterkte voor jou en Toontje.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:35

Toontje toch...sneu hoor.
Maar eh...je bent bij een goede dierenarts, als iemand hem kan laten opknappen, is het die Van Muiswinkel wel. Doen wat hij zegt, dus...
Ik duim ook mee voor jullie Vriendjes zijn?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:53

He get, wat een rot bericht Verdrietig ! Ook ik duim mee dat de medicatie aanslaat !! Sterkte Ach gut !!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 00:12

Ja ik ben het met Dees eens Van Muiswinkel is eerlijk en reeel. Dus met dat vertrouwen ben je in goede handen.
Sterkte met je paardje iig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 00:39

Lekker begin van de vakantie... Scheve mond

Toon is daar iig aan het goede adres, hopenlijk slaat de boel goed aan en kan hij gewoon nog jaren mee zoals het gewoon in de planning zat!
Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 08:41

Dat is idd een rot bericht.
Gelukkig is er nog redelijk veel aan te doen en heb je een goede DA en hoefsmid.
Onze oude bouvier krijgt Atrose Gelatinaat van Primeval, daar is ze een heel stuk van opgeknapt, er is ook een paardenuitvoering van.
www.primeval.nl