Magic voelt zich goed (stout paard!!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Magic voelt zich goed (stout paard!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 21:09

Wat ben ik zielig zeg!! Knipoog

Ik ben woensdag begonnen met mijn bijbaantje en was 3 dagen niet naar Magic geweest. Uiteraart mijn moeder wel! Maar ze was dus niet gereden ofzo, ach moet kunnen. Ze is tenslotte net uit het land.

Maar ja ik vandaag dus weer rijden, voor de 3de keer nu. Het begon al goed...ik stapte op en na een paar passen schoot mevrouw weg en denderde we rechtop de uitgang af. Ze dendert wel vaker weg, maar dan kan ik nog wel een beetje sturen en heb ik altijd nog een handrem als het uit de klauwen loopt. Dit keer dus niet. Gelukkig nog wel voor de uitgang terug (dat zou effe lekker worden!! Boos! )

Maar toen had ik (held op sokken) al weer veel lol
Magic bleef klooien en schrikken en kop in de lucht enz. Ik heb er toen vol gas opgezet (net een auto Knipoog ) en na 5 minuten ging het al beter! Wat was ik trots op mezelf Pling

Toen ging de buurvrouw in de tuin aan het werk en ging het weer mis. Dit keer klaagde meer mensen, wat een herrie, paarden ook lekker door de bak Scheve mond

Nou weet ik dat ik Magic dan alleen maar opfok, normaal ga ik naar binnen, maar dat vertikte ik!! Ik zou dit keer winnen!!
Ik ben eraf gegaan even gelongeerd en daarna er weer op. Toen leek het weer even goed te gaan.

Ik ging even stappen om haar op adem te laten komen en wilde wegrijden...ik denk dat ze iets teveel tijd heeft gehad om na te denken. Want ze weet dat ik bang ben als ze begint te springen/hobbelen en terug komt op het been (ben ooit tijdens het zadelmak maken op mn werk met een merrie onderuit gegaan die omhoog kwam).
Op zo'n moment word ik zo bang dat ik gewoon niet het lef heb om genoeg been te geven, ik verstijf en Magic heeft haar zin

Ik heb een meisje van stal geroepen die wel dat lef heeft. Ook daar begon ze even flink te 'hittepetitten', maar was al gauw over OK dan!
Natuurlijk ben ik er wel weer gewoon opgegaan en nog heel even gereden.

Dus het is nog wel goed gekomen, maar wat haat ik mezelf als ik zo bang word Huilen Zo erg als nu gebeurt meestal 1x per jaar, vandaag was weer zo'n dag. Verder doet Magic wel eens wat zoals het bit pakken en ze is behoorlijk kijkerig, soms een bokje, maar dit... Ik hoop echt om ooit over die angst heen te komen.

Mensen op stal zeiden al: ze voelt zich iig weer goed *LOL* Nou leuk hoor!! Rot paard!! Boos! Nu is ze even 'mn meisje' niet meer Haha!



Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:37

Die Magic.. Antoinette heeft het even druk en gelijk maakt ze er gebruik van! Das echt irritant als ze bijna niet meer te sturen zijn. Dat zou ik ook eng vinden hoor.
Wel fijn dat ze zichzelf zo goed voelt dat ze weer wat uitprobeert....

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 21:40

Nou idd!!
Heel vroeger pakte ze het bit wel eens, maar laatste tijd gewoon niet meer. Alleen als ik per ongeluk en onterecht iets te vast hielt met mijn hand (en terecht dus dat ze het deed).

Maar nu was het wel heel erg. Meestal is voor losser, BEEN en dan weer teugels aannemen genoeg, dit keer niet

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:46

Ik had laatst ook zón dipdag met San.. Eigenlijk 2... geen land mee te bezeilen...Maar ook dat gaat over
Geruststellende gedachte he Haha!

Ik heb ook zón periode gehad dat ik San niet aan durfde te pakken als hij het bit vastpakte en meneer dus regelmatig zijn zin kreeg.. Maar dat gebeurd nu echt niet meer hoor.. Maar ik ben ook niet zón held hoor Bloos
Heeft wel een paar maanden geduurt voordat ik daar doorheen was.. Maar tegenwoordig ~~}> Knipoog

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:24

Grote zus gaat paardje wel weer temmen ~~}>
ow ow ow als je die toch niet had Knipoog dus bereid Magic maar weer voor! haha

Komt vast allemaal wel weer goeeed!!!
(tot zondag!)

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 23:36

MirandaB schreef:
Ik heb ook zón periode gehad dat ik San niet aan durfde te pakken als hij het bit vastpakte en meneer dus regelmatig zijn zin kreeg.. Maar dat gebeurd nu echt niet meer hoor.. Maar ik ben ook niet zón held hoor Bloos
Heeft wel een paar maanden geduurt voordat ik daar doorheen was.. Maar tegenwoordig ~~}> Knipoog


Het ene moment is het ook erger bij mij dan andere keren. Dat ze in het begin zo klierig was tja zo is ze nu eenmaal. Maar het werd gewoon steeds erger. En ja...dat komt door mij, ze voelt dat ik onzeker word en wat is er dan leuker dan dat uitbuiten Verward *LOL*

Komt wel goed, ga er morgen met volle moet tegen aan. Gewoon weer in de buitenbak. Toch is ze vanaf het begin in die buitenbak anders...veel feller dan anders Verward

En anders heb ik idd gewoon mijn paardentemmer van een zussie Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 23:56



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee en 112 bezoekers