rotmensen, ik haat ze, hoe kunnen ze ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

rotmensen, ik haat ze, hoe kunnen ze ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 14:28

hoi
lees ff onderstaand verhaal en zeg me wat je der van vindt aub.

het gaat over de stal waar mn paard staat. die ouders, deze keer hebben ze me ferm gekwetst. en stonden me nog in mn gezicht uit te lachen ook. dus der was niemand in heestert (stal) als ik toe kwam. wat vrijheidsdressuur gedaan, wou ik nog doen voor ik weg ging op reis. dan zonder zadel gereden, wou ik ook nog doen. dan een paar kunstjes gedaan, molentje, achterwaarts op der zitten, ff met mn buik op de liggen en mn hoofd op der kont, zo stappen. ook voorwaarts liggen. rechtstaan (natuurlijk zonder schoenen) op der. van alles. we hadden der beiden echt wel fun in. nuja, dan zag die moeder wat ik deed. gelukkig niet allemaal. het was nu al erg genoeg.
dus na het rijden ging ik in de bar. na een tijdje kwam die pa ook toe. er zaten ook nog 2 andere mensen. zegt die moeder: weet jij wat ze nu weer heeft gedaan? ik heb mn hart vast gehouden enz. ik dacht, ja ze heeft me zien rechtstaan op der. zegt zij:ze zat achterwaarts op der paard. en dan die pa (ik meen echt wat ik zeg, het is geen zever, het is enorm cru en erg, maar het is echt waar, je gaat verschieten hoe gemeen oude mannetjes nog kunnen zijn tegen lieve jonge meisjes Lachen Verdrietig ). zegt hij(ik citeer): maar wat? hoe kan je dat nu doen? ben je stom of wat? jij beseft gewoon niet dat een paard een levend wezen is, hoe achterlijk ben je. en de volgende keer je dat doet doe je poort dicht, zo kunnen we je paard nog vangen en hebben we tenminste die nog, jou vinden we wel als je ergens in hoekje halfdood ligt. ik heb al zo vaak mn hart vast gehouden als jij wat deed (herriner emiel voest, zonder iets rijden) jij loopt zoveel risico's, besef jij dan niets? wat denk je eigenlijk wel? je paard moet maar van iets verschietten. appelflap, vro(uw)mens toch. ik snap je nu toch echt niet hoor. (lees alles op een dialecte, heel woedende toon en je hebt wat ik te horen kreeg.)
die 2 andere mensen waren natuurlijk enorm aan het lachen, wat was het grappig wat die pa zei. hmm hmm. ik haat hem.
mn kin trilde enorm, ik ging bijna huilen. maar ik wou het hem niet gunnen, ik beet zo op mn tanden. ik heb uiteindelijk niet gehuild. wat had hij niet gezegd als die ma nog meer gezien had.

ik heb zelfs nog op ze achterwaarts gezeten en gewandeld, buiten!! daar kon ze nog meer gaan verschieten. ik weet heus wel wat ik doe. ik ga dat niet op gelijk welk paard gaan doen. en ook niet meteen buiten ofzo. dat begin je es in de stal of als der iemand bij is. en dan ga ik steeds verder. ik ken T, ik rij nu al meer dan 2 jaar op geen ander paard meer. dan ken je ze toch door en door. en T is slim. ik verlies maar ff mn evenwicht of rope aaaa en ze stopt meteen. ik weet heus wat ik doe. maar ik kon geen woord uitbrengen, mss was het ook beter dat ik het niet deed. en achterwaarts op je paard zitten, wat is daar nu erg aan??? komaan, der bestaan toch veel ergere dingen? wwwwooooo wat erg, achterwaarts op je paard zitten, tjeee zeg!

ik ben gewoon veel te anders dan iedereen daar. iedereen rijd der gewoon om te rijden, sommige in voorbereiding voor wedstrijd, sommige gewoon plezier en dan zo een 1 keer te week. ik ben de enige die NH met mn paard doe. vrijheidsdressuur. zonder zadel rijden, niemand doet dat daar. iedereen is zo serieus, alsof een paard net een leeuw is die je meteen gaat oppeuzelen als je een keer iets anders doet. tjee zeg! bijna niemand gaat met zijn paard wandelen. niemand gaat fotos van zn paard trekken, niemand neemt es een appel mee. de helft geeft nooit es een poetsbeurt (een degelijke) aan zn paard. ik ben de enige die dat daar allemaal doet. ik ben gewoon zo anders dan de rest. zo ben ik nu altijd, ook op school :'(. het kan ook niemand schelen hoe de band is tussen hij en zijn paard. ik wel, ik zit daar zo mee in en probeer die altijd te verbeteren. NH enz. *zucht* :'(

groetjes
Tlove

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:41

ik snap niet waar al die mensen zich me bemoeien. Jij rijd je paardje toch en hoe je ermee omgaat moet jij weten en dat kunnen anderen niet voor je bepalen. Dus als je achterste voren op je paardje wilt zitten moet je dat gewoon doen, als ze het in een show ergens zien dan zeggen ze vaak: eentje bij ons op stal kan dat ook. Misschien een idee om naar een stal te zoeken waar je meer gewaardeerd wordt en je jezelf kan zijn. Als je altijd moet opblijven letten op wat je doet en wat anderen ervan zeggen is voor jou niet leuk, maar je brengt het ook op je paardje over. Maar je moet er niet mee stoppen om wat andere zeggen, als je paard je zo vertrouwd en jij hem dan heb je een hele bijzondere band met elkaar die je vooral niet moet laten verknallen! Ik vind het super dat je dat allemaal met je paardje kan, zou het ook wel willen maar heb geen idee waar ik moet beginnen.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:46

Dat is niet leuk, maar eigenlijk is het maargoed dat je je mond gehouden hebt. Ze snappen er toch niets van, leven allemaal in hun eigen wereldje.

Trouwens het is JOUW paard dus JIJ beslist toch wat je met hem doet, al vreet je hem op!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:49

Ach ik heb ook allemaal dat soort dingen met Lucien gedaan. Alles heeft een risico, maar als je de risico's kent en ze in acht neemt is er niks aan de hand.

Zoals ik vandaag ook al in een ander topic zei.
Mensen moeten eens meer op zichzelf gaan letten en minder op anderen. Dan zou de wereld een stuk plezieriger zijn.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:50

Ach trek je niks van die mensen aan.Ze zullen in hun jeugd ook weleens gevaarlijke dingen gedaan hebben.Ik ben zelf 22 jaar,maar alles wat jij beschreven hebt,doe ik ook nog steeds.Vooral dat achterste voren op een paard zitten is al een hele belevenis.Maargoed het is idd gevaarlijk en hoe betrouwbaar het paard ook is,het kan altijd schrikken.Ik denk gewoon dat ze aan je gezondheid en veiligheid dachten,maar dat hebben ze iid niet erg subtiel onder woorden gebracht Rolleyes .En ach ja mocht je eens vallen,bad luck,naast een paar gebroken ledematen,heb je er ook een wijze les uit geleerd Haha!

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:52

Laat ze maar kletsen hoor! Als ik het zo lees heb jij meer band met je paard dan de anderen op stal met hun paarden. En als jouw paard het geen probleem vindt dat je anders op hem zit dan wat normaal gevonden wordt, is er toch niks aan de hand! Hebben die mensen wel eens van voltige gehoord?!! Daarbij staan ze oa. ook op het paard en soms met zn 3-en tegelijk. Zolang je zelf zorgt dat jullie het leuk hebben en niet gewond oid raken, moet je lekker door gaan hoor.
Sommige mensen zijn het liefst leuk over de rug van een ander, laat je niet kisten Ach gut
Judith

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:53

Tsja... niet banketstaaf bedoeld, maar ik ben het niet helemaal met jullie eens... Als jij ergens rijdt dan is de stalhouder in vele opzichten verzekeringstechnisch toch verantwoordelijk...als jij minderjarig bent en je rijdt bijv. zonder cap op je eigen paard op stal dan is toch de stalhouder verantwoordelijk als jij op je koppie valt... en je hebt ook rekening te houden met andere mensen die eventueel om je heen rijden. En hoe goed je je paard ook kent, er kan altijd iets gebeuren waardoor hij/zij schrikt en dan kan je mooi niet ingrijpen als je er achterstevoren op zit... Mijn paard is ook mega braaf... en er reed vroeger een meisje op... en op een gegeven moment zie ik dat mijn veulen schrikt dus ik kijk om... is ze achterstevoren gaan zitten! Prima als ze aan de longeerlijn had gezeten en ik de controle had gehad over mijn paard, maar als dat niet het geval is vind ik toch dat je er verantwoordleijk voor bent dat je ten aller tijden in kan grijpen als dat nodig is. Ik heb dat meisje meteen af laten stappen want zulk onverantwoordelijk gedrag met een levend wezen (lees: mijn levende wezen) duld ik toch echt niet hoor... Ik vind het absoluut niet terecht dat die man zo tekeer ging tegen je, en dood in een hoekje enzo slaat als een tang op een varken... die opmerkingen vind ik echt belachelijk, maar als de man stalhouder is dan kan ik wel snappen dat hij kwaad werd...

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:06

Maar in dit geval gaat het om haar EIGEN paard.

Verder vind ik dat iemand zelf moet weten wat hij doet in principe.. En dat andere mensen niet begrijpen waarom jij zo met je paard omgaat is tot daar aan toe, maar dat ze het niet respecteren is jammer...
Ik ken het verschijnsel, kan er best goed mee omgaan nu en houd mn mond maar. Maar soms inderdaad.. als er iets gebeurd zeggen ze direct ZIE JE WEL! terwijl het iedere 'verantwoordelijke' ander ook had kunnen overkomen..
Misschien zit er ergens een kern van waarheid in die je kunt gebruiken, maar leg de rest lekker naast je neer en ga vrolijk verder!!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:09

Vikki er stond toch dat ze alleen was in de bak/terrein? Dan hebben anderen er geen last van mocht haar paard toch gekke dingen doen...als er anderen aan het rijden zijn ofzo dan zou ik dat soort dingen idd niet doen, want je kan de rest hinderen met je capriolen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:13

Ook als je op je eigen paard rijdt blijft de stalhouder verzekeringstechnisch verantwoordelijk (iig als je minderjarig bent)... en ik begreep ook dat het hek niet dicht zat, maar dat kan ik mis hebben... verder vind ik de reactie van de man belachelijk, maar ik ben het er absoluut niet mee eens dat je zelf moet weten wat je met je eigen paard doet als dat wellicht onder de verantwoordelijkheid van een ander valt... verder zou ik fijn een andere stal zoeken als je je daar zo rot voelt. Maar ik kan allebei de kanten snappen, no offense.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:21

Als je minderjarig bent kun je iig voldoen aan de eisen van een cap....
en het hek dichtdoen. Verder ken ik het wel als je anders bent qua alleen maar het standaard paard uit stal trekken en rijden...dat moet je gewoon langs je aflaten glijden. En probeer er iets positiefs uit te halen, die mensen maken zich duidelijk zorgen dat er wat gebeuren kan.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 18:56

bedankt allemaal. het geeft me echt geholpen. aan de ene kant versta ik nu wel die man, maar hij mocht het gerust iets bedeesder zeggen Haha!
en aan de andere kant weet ik dat het risico's in houd en er altijd wat kan gebeuren, maar het is MIJN paard en ik doe der mee wat ik wil. ik dwing haar tot niets. gaat zij niet akkoord, dan gebeurt er niets. en zoals je zegt, ze lieven in hun eigen wereldje en wat zij denken is juist en zo blijft het!!

maar zijn er hier mensen die ook op zo een stal zitten of ook es zoiets meegemaakt hebben? de staliegenaar die tegen je uitvliegt omdat je es wat 'anders' doet dan gewoon rijden. ben ik zo de enige?

dankje wel allemaal!

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:08

Ik denk dat het er meer om gaat dat je kind bent en dat de staleigenaar misschien verantwoordelijk is.
Maar het is wel zo dat jij KLANT bent, dus hij had het wel op een correcte manier kunnen brengen.

En dat je rare dingen met je paard doet, ach dat doe ik ook, zolang je vertrouwen hebt in je paard kan dat wel.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 19:11

goed gezegd basje, het versterkt toch ook het vertrouwen, het is een uitdaging. waar hij zich toch zo in opmaakt.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:16

Ik denk dat je zelf heel goed in staat bent om te bepalen waarneer je o.a. wel en niet op je pony kan staan, dit soort dingen heeft de band tussen mijn pony en mij denk ik wel sterker gemaakt.(Maar ieder heeft zijn eigen manier)
En ja, als ik wil sta ik ook op mijn pony.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:24

vikki schreef:
Ook als je op je eigen paard rijdt blijft de stalhouder verzekeringstechnisch verantwoordelijk (iig als je minderjarig bent.

Volgens mij is dat alleen zo als je les van hem hebt, of onder zijn begeleiding een buitenrit maakt, in ieder geval situaties waarin hij "opdrachten" geeft? Let wel, ik kan het mis hebben hoor, dan zou ik daar graag een voorbeeldgeval van horen.
Is voor mij wel interessant om te weten, normaal heb ik geen minderjarige pensionklanten maar in de vakantietijd voor tijdelijk vaak wel.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:36

ja, tanja je hebt precies al veel reacties, ik ben het eens met het merendeel, dat hij zo niet mag uitvliegen, en zeker toen die anderen met je stonden te lachen, langs de andere kant, die verzekeringen, ik zei het al, dus dat weet je.
maar de manier waarop... het is JOUW paard! als hij het gevaarlijk vindt, dan moet hij zeggen 'tanja ik vind het redelijk gevaarlijk, weet je wel goed waar je mee bezig bent?' ofzo...

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 19:43

idem. had ik maar moed genoeg om terug te antwoorden, iemand courage tips? Haha!

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:51

Ik zou eerst even kijken hoe dat zit met de verzekering?

En dan gewoon kort vertellen dat het JOUW pony/paard is.

Maar wel een cap op doen ten eerste was het volgens mij verplicht nu? ten tweede zet je wel een stap in de goede richting, snap je.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 19:53

juist ja! en trouwens, je hoeft niet op een paardenrug te kruipen en acrobaat te spelen om heel verminkt te worden, loop buiten es over straat en je hebt hetzelfde zitten. of ergens anders. op straat wordt je ook zo omver gereden, of ga es wandelen van je paard, tokke op, alle beveiliging, dat is ook geen garantie dat je der levend vanaf komt. toch?

simone14
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:30

hey .. je moet je nix van die mensen aantrekken jij kent je paard het beste..en je weet hoe die is dus of je het wel of niet kunt maken bij je paard..je moet lol hebben in je leven dus geniet er van zolang het kan...
kuzzie

simone14
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:32

he jij kent je paard het beste dus doe waar je zin in hebt.en die mensen ooh wrom bemoeien ze zich ook overal meej daar heb ik ook last van!! ik doe ook gekke maar leuke dingen met me pony ik weet dat ik haar kan vertrouwen!!! xx.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:36

Wat banketstaaf zeg! Ik vind dat het dus echt niet kunnen dat hij zijn ego zooo groot vind, dat hij jou zo voor l*l zet waar iedereen bij zit.... hij kan het niet met jou eens zijn.... oké.... maar dan kan hij het toch op zijn minst uitleggen waarom hij dat vindt en dan op een NORMALE manier waar niemand bij is!! Ik ken wel meer van dat soort (manege) eigenaren.... echt arrogante ****************** Mja, bij dat soort dingen heb ik echt zo iets van: "waar kun je je druk om maken zeg Verward " pffff! Ik snap dat je er heel erg van bent geschrokken... wat zeggen je ouders er van??

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 21:51

Karina"]
[quote="vikki schreef:
Ook als je op je eigen paard rijdt blijft de stalhouder verzekeringstechnisch verantwoordelijk (iig als je minderjarig bent.

Volgens mij is dat alleen zo als je les van hem hebt, of onder zijn begeleiding een buitenrit maakt, in ieder geval situaties waarin hij "opdrachten" geeft? Let wel, ik kan het mis hebben hoor, dan zou ik daar graag een voorbeeldgeval van horen.
Is voor mij wel interessant om te weten, normaal heb ik geen minderjarige pensionklanten maar in de vakantietijd voor tijdelijk vaak wel.
[/quote]

Ik begreep laatst van een stalhouder die een uitgebreid gesprek had gehad met zijn verzekeringsagent dat de stalhouder sowieso verantwoordelijk is als het een minderjarig iemand betreft die op het erf aan het rijden is (zonder cap?). Die stalhouder was toch wel een beetje geschrokken dat er dus toch nog zoveel haken en ogen aan zitten waardoor hij in veel meer gevallen verantwoordelijk bleek te zijn dan hij dacht... Ik zal eens kijken of ik de informatie van de verzekering op papier kan krijgen... Maar goed, naast het verzekeringsgebeuren zou ik het trouwens ook heel vervelend vinden om een ongeluk te zien gebeuren... ik kan me dus wel voorstellen dat een stalhouder een minderjarige aanspreekt op gedrag wat in zijn/haar ogen onverantwoordelijk is... Deze toon ben ik het echter absoluut niet mee eens natuurlijk... maar feit blijft wel dat de "relatie" stalhouder/pensionklant iets zakelijks is en het werkt imo niet zo dat je kan zeggen "het is mijn paard dus mag ik zelf bepalen wat ik doe"... als iemand bij ons op stal iets onverantwoordelijks zou doen ben ik er van overtuigd dat die persoon ook zou worden aangesproken, en terecht... Je hebt immers toch rekening met elkaar te houden Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:36

De reactie van die man staat niet in verhouding... Maar zijn redenatie kan ik wel volgen. Ik kan me best indenken dat andere mensen het eng vinden wat jij doet, en misschien vinden zij het niet verstandig.
Maar het is en blijft jouw paard en het is jouw zaak hoe je daarmee omgaat.
In het vervolg zou ik gewoon tegen die man zeggen dat als hij wat te vertellen heeft, hij dat ook op een normale toon kan doen. Zeg gewoon dat je geen zin hebt om je te laten uitkafferen of belachelijk maken. Dat doe jij bij hem ook niet.
Verzekeringstechnisch weet ik niet precies hoe het zit, maar wat Vikki zegt zou best eens kunnen kloppen.