"Veulenveiling" in Gasselte: lage prijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

"Veulenveiling" in Gasselte: lage prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 21:49

Vandaag naar Gasselte (Drenthe) geweest. Veulenkeuring en daarna een erg kleine veiling. Prijzen waren niet echt denderend. Kwaliteit van de veulens was ook niet super, maar ik vond het toch wat mager, bijvoorbeeld:
Hengstveulen van Riverman uit een keurmerrie van Goodtimes (uit de stam van Veenhof, voor de mensen uit de buurt), vw spr. 136 en dr. 129, reservekampioen op de keuring, ging weg voor 2100 euro.
Hengstveulen van Koriander uit een keurmerrie van Beethoven, voor 1300 euro.
Er was ook een Heartbreaker hengstje dat werd verkocht voor 2900 euro (uit een keurmerrie van Burggraaf), dat lijkt natuurlijk wel weer ergens op, maar de prijzen zijn dus niet echt denderend.
Is dit overal zo?


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:03

Ik hoop het niet, de 'grote veilingen' komen nog allemaal.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:12

Nou die Haertbreaker valt ook tegen!
Moet je zien wat dat al voor dekgeld is! En dan heb je het nog neit over BTW en begeleidingskosten.
Ook moet je maar afwachten of ze wel daadwerkelijk ervoor weg zijn gegaan of de eigenaar hem zelf heeft gehouden omdat hij hem niet onder een bepaald bedrag weg wil doen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:24

Ja hier wordt je niet echt vrolijk van, mooie bloedlijnen iig.
Maar je moet natuurlijk de veulens er wel bij zien.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 23:55

Sjuimpje schreef:
Ook moet je maar afwachten of ze wel daadwerkelijk ervoor weg zijn gegaan of de eigenaar hem zelf heeft gehouden omdat hij hem niet onder een bepaald bedrag weg wil doen.

Er waren twee waarvan de eigenaar het laatste bod deed - de genoemde prijzen waren (voor zover ik het kon zien) echt van 'vreemden'. Het verbaasde me bv dat de eigenaar van het Riverman-veulen hem inderdaad voor deze prijs wegdeed. Heb nog even gedacht om mee te bieden maar ja, onze stallen zijn al vol dus dat moest maar niet!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:55

Jammer dat ik er niet was geweest, had ik heel het zooitje opgekocht en in de opfok thuis gegooid Haha! maar idd echt belachelijk voor woorden. Hoop dat het op de andere veilingen beter gaat. De economische ressecie is dus ook duidelijk in de paarden te merken.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:13


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:00

Thuis kun je je veulens weinig duurder verkopen hoor. Die prijzen op andere veilingen zijn toch nep, de duurdere dan, en dat is maar het puntje van de ijsberg van alle veulens in Nederland.
En als ze dan eens alle veulens van 3 jaar geleden nu een springproef en dressuurproefje lieten lopen konden ze zien wat voor bras ze verkocht hadden.

.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 14:44

_Rick schreef:
En als ze dan eens alle veulens van 3 jaar geleden nu een springproef en dressuurproefje lieten lopen konden ze zien wat voor bras ze verkocht hadden.

Maar ieder paard moet toch echt beginnen als veulen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:03

Persoonlijk vind ik die prijzen nog wel meevallen. Besef wel dat je over euro's praat. voor 2500euro wil ik zeker een 1e premie veulen en als het even kan een CK-tje

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:17

Als ik me bedenk dat er al zoveel Ferro's rondlopen. En dat het dekgeld van Ferro al 1700 euro is, dan moet een veulen van zo'n paard gewoon duur zijn. Helemaal als de moederstam predikaten bezit. Als het veulen dan ook nog mooi gebouwd is en een aardig dansje kan doen, dan is het al bijna niet leuk meer als je jezelf bedenkt dat je er nog zeker 3 jaar niets mee kan doen.

Daarom kan je gewoon geen goede 3 jarige vinden met een leuk papier voor een lage prijs. Er zijn al zoveel kosten gemaakt... er moet ook ergens wat binnenkomen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:31

Er staan bij de fokkers nog genoeg kwaliteitsvolle 3 jarigen te koop hoor uit de groep, voor geen gekke prijzen, simpelweg omdat ze er teveel hebben.

.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:35

_Rick schreef:
Er staan bij de fokkers nog genoeg kwaliteitsvolle 3 jarigen te koop hoor uit de groep, voor geen gekke prijzen, simpelweg omdat ze er teveel hebben.

Klopt, mijn merrie heb ik ook voor een schijntje.
Ben er zelf nog verbaasd over. Iedereen denkt dat ze meer heeft gekost.
De DA wilde haar ook röntgenologisch keuren i.v.m. verzekering, maar zelfs dat was niet nodig. Wel gedaan omdat ik haar nu voor het dubbele heb verzekerd als waar ik haar voor heb gekocht. Krijg nooit meer een paard wat zo beweegt, met zo'n afstamming voor deze prijs.

Maar je moet goed zoeken en duidelijk verder kijken dan je neus lang is!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:40

Kleintje"]
[quote="_Rick schreef:
Er staan bij de fokkers nog genoeg kwaliteitsvolle 3 jarigen te koop hoor uit de groep, voor geen gekke prijzen, simpelweg omdat ze er teveel hebben.

Klopt, mijn merrie heb ik ook voor een schijntje.
Ben er zelf nog verbaasd over. Iedereen denkt dat ze meer heeft gekost.
De DA wilde haar ook röntgenologisch keuren i.v.m. verzekering, maar zelfs dat was niet nodig. Wel gedaan omdat ik haar nu voor het dubbele heb verzekerd als waar ik haar voor heb gekocht. Krijg nooit meer een paard wat zo beweegt, met zo'n afstamming voor deze prijs.

Maar je moet goed zoeken en duidelijk verder kijken dan je neus lang is!
[/quote]

En dan nog hangt het van je definitie van gekke prijzen af... voor minder dan 4000 euro (was vroeger bijna 9000 gulden) word het wel echt zoeken naar een speld in de hooiberg... in ieder geval als je op zoek bent naar die super bewegende, fijn ingereden dressuur topper met een goed (commercieel) papier Knipoog


_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:10

Fijn gereden dressuurtopper kun je meteen mee stoppen met zoeken , of je moet bergen geld hebben.

-Of er is iets mis mee.
-Of ze willen hem niet verkopen
-Of hij is niet goed genoeg
-Of ze vragen ontiegelijk veel geld.

Beter een jong kwaliteitsvol 3 jarige kopen en zadelmak maken. En die staan er bij fokkers nog wel rond de 4000 euro geloof me.

.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:19

Zo is het Rick.

Trouwens meestal gaan de laatste 2 dingen samen, maar dat is het probleem van de eigenaar!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 17:29

CGJ12 schreef:
Persoonlijk vind ik die prijzen nog wel meevallen. Besef wel dat je over euro's praat. voor 2500euro wil ik zeker een 1e premie veulen en als het even kan een CK-tje

Je kon hier dus de reservekampioen van de regionale keuring kopen voor 2100 - die gaat natuurlijk ook naar de ck.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 13:24

_Rick schreef:
Fijn gereden dressuurtopper kun je meteen mee stoppen met zoeken , of je moet bergen geld hebben.

-Of er is iets mis mee.
-Of ze willen hem niet verkopen
-Of hij is niet goed genoeg
-Of ze vragen ontiegelijk veel geld.

Beter een jong kwaliteitsvol 3 jarige kopen en zadelmak maken. En die staan er bij fokkers nog wel rond de 4000 euro geloof me.

Wil jij er dan een voor mij zoeken, ik weet dat ze er zijn maar kan ze helaas niet vinden!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 18:22

Ik koop er elke week, maar als ze bij mij op stal staan verkoop ik ze niet meer voor dat geld natuurlijk Lachen

.

Stalveenhof

Berichten: 131
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Gieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:22

Kendra"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ook moet je maar afwachten of ze wel daadwerkelijk ervoor weg zijn gegaan of de eigenaar hem zelf heeft gehouden omdat hij hem niet onder een bepaald bedrag weg wil doen.

Er waren twee waarvan de eigenaar het laatste bod deed - de genoemde prijzen waren (voor zover ik het kon zien) echt van 'vreemden'. Het verbaasde me bv dat de eigenaar van het Riverman-veulen hem inderdaad voor deze prijs wegdeed. Heb nog even gedacht om mee te bieden maar ja, onze stallen zijn al vol dus dat moest maar niet!
[/quote]

Had maar mee geboden, haha, was de prijs misschien wat omhoog gegaan. Maar het veulen zelf weer mee naar huis nemen is ook niet alles, je moet dan nog een bepaald bedrag betalen, dus het kost je dan ook geld. En net als bij jou.....de stallen op stal Veenhof waren ook vol, dus er móest wat weg. Maar dit veulen vond ik zelf ook meer waard Scheve mond hoor....maar je moet een keuze maken...

Eigen paard is goud waard !!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:38

Lekkere kick op een oud topic Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:12

Ik had ook al op de TEM knop gedrukt Knipoog


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 109 bezoekers