Halster altijd scheef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Halster altijd scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:25

Gaan jullie halsters ook altijd scheef zitten? Als ik een halster om doe met een musketon aan de keelriem krijgt mijn paard aan de kant waar geen musketon zit binnen no-time een kaal jukbeen omdat daar dan iets tegen aan schuurt.
Je hebt ook wel halsters zonder musketon maar omdat ik ook een vliegengordijntje aan het halster heb is dat best onhandig met om en af doen.
Ik maak nu een bontje om het metaal wat schuurt. Iemand nog een tip?

(mijn paard heeft sowieso heel snel kale plekken, ook van neusriemen e.d.)

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:59

gebruik zogenaamde controller halster, die onderaan kan dichtstroppen. ben je van die musketon langs z'n jukbeen vanaf.

verder is de enigste oplossing de halster aflaten.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:37

Die controller halsters zijn niet zo geschikt voor vliegennetjes. Ze gaan nl. heel makkelijk af als je paard eens even lekker gaat rollen en met z'n hoofd door 't zand schukt. Weg halster, weg vliegennetje.

Mijn paard heeft zo'n horrengaas vliegenkap om (zit met klittenband vast) en loopt verder "kaal" in de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:40

Helaas moet hij wel een halster om, anders wordt hij niet op wei gezet. Ik heb nu een stevig bontje om de schuurplekveroorzaker gemaakt. Dat staat wel niet zo mooi maar werkt wel.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:04

Dat controller halster lijkt me nog onveiliger dan een gewoon halster als ze zouden blijven hangen...

Een bontje lijkt me idd een oplossing. Of halster af of een superzacht gevoerd halster zonder musketon maar met een gesp "achter" de oren.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:26

waaraan zou ie dan wel blijven hangen? een goed aangebracht controller halster, daar steken ze echt geen been tussen hoor ofzo. dan ben je tenminste van die vervelige schuurplekken aan z'n hoofd vanaf!

verder een bontje of halster met rubber proberen?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:10

Ik heb halsters van 'soft-webbing'. je hebt er ook halstertouwen en longeerlijnen van. Heerlijk zacht, af en toe wassen en ze blijven lang mooi en zacht.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:52

Zo'n halster als Sugarmiss beschrijft zou idd. kunnen helpen.
Heeft je paard een leren of een nylon halster om ?
Als je een nylon gebruikt dan zou je eens een leren halster kunnen proberen; de randjes ed. zijn vaak toch net wat zachter.

Uit je verhaal kan ik niet helemaal opmaken waarom je een halster aan doet.
Is het vanwege het "op de wei zetten" (door derden ?) of omdat je de vliegenfrontriem ergens aan moet bevestigen ?
Als het vanwege de vliegenfrontriem is dan zou je eens zo'n leren kopstukje met suede franjes kunnen proberen.
Mijn paard (ook een gevoelig typetje Knipoog) loopt er al sinds begin april mee, en heeft dit jaar nergens last van !

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 09:49

Een touwhalster, dan ben je ook van die musketon af.
Maar ja, lijkt mij niet echt handig op de wei en ik denk ook niet dat er een vliegennetje aan kan......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:03

Zo'n zacht webhalster heeft hij al eens gehad. het probleem is de ring die het bakstuk verbindt met de neusrem, dat gaat tegen zijn jukbeender zitten.
Er zit nu een bontje om en dat werkt ook maar het is niet mooi om te zien.
Hij moet een halster om omdat hij anders niet op wei wordt gezet.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 11:11

ik denk dat je er niet echt iets aan kan doen.

of je moet hem een halsband omdoen. kan je hem pakken op de weide en dan z'n halster aandoen!!!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 17:18

Het nieuwste op het gebied van anti-vliegenmaskers.
Het ziet er niet uit, maar het gaat om de werking Lachen
http://www.bokt.nl/upload/317/vliegenmasker.jpg
Misschien dat je halster hierdoor ook minder gaat schuren, want het ligt niet direkt meer tegen de kaken aan.