een stoeterij en trainingscentrum voor friezepaarden!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 17:00

Ik las net in de krant (nee, ik lees de krant niet maar het viel me op) dat er bij ons in Joure een stoeterij en trainingscentrum voor Friezepaarden komt.
Hoe gaaf kan het zijn??? Haha! Haha!
Het was eerst een manege...

Dit meost ik ff kwijt.....

-Maaike-

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 17:03

Ben ons iets verder is er ook een Friezenstoeterij, je kan daar je paard ook op pension zetten, lijkt me wel leuk tussen al die Friezen. Haha!
In de zomer staan er allemaal Friezen veulentjes in de wei, heel leuk om te zien!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 19:26

eeeeeeeeeeeeeeej vet gaaf johhh!!!!!!!!!!!!!!!! Kwijl

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 19:35

Leuk zeg!
Ik zag een tijdje terug op tv de opening van het Friesche paarden centrum in Drachten. Zag er ook mooi uit! Vooral die binnenbaan Kwijl

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 20:10

Zo op het eerste gezicht ziet het Friesche Paardensportcentrum in Drachten er wel leuk uit, maar ik vind het in het echt heel erg ongezellig. Het straalt absoluut niets uit en het is heel erg massaal.
Als ik eens in de buurt van Joure ben, dan kom ik wel eens kijken naar de Frieze paarden.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 20:56

ik weet niet wanneer het er komt maar het komt er. Ik vind het niet een geschikte plaats kwa wei, want ze hebben maar heeeeeel weinig wei. De paarden staan haast nooit buiten terwijl er bij de manege even verderop de pony's vanaf 's avonds 8 uur tot en met 3 uur 's middags.
Maar het is er wel harstikke mooi (2 binnenbakken, 2 buitenbakken)

-Maaike-

PS: gezellie moet je wel ff melden dan kunnen we een mini-bokt-meetinkje maken als je wilt

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 09:29

De tweede manege van Joure mag dan wel meer weidegang bieden, ben je wel eens in die stallen geweest? Het ruikt op Haskerveld beduidend frisser! Heb mijn paard in pension gehad in Joure, die manege die dus nu verkocht gaat worden. Het was daar prima, hoor! Terwijl ik voor geen goud mijn paard had willen toevertrouwen aan die smerige stallen even verderop....jakkes, wat was het daar vies en rommelig.... en dat hooi/kuil, bleh, schimmel erop.... tja, wel meer weidegang... maar dat is ook niet het hele jaar door, ze staan toch vooral op stal.....

Ik las gister ook over de plannen in Joure, het verbaasde me, want de manege lijkt toch heel fatsoenlijk te draaien... Ben benieuwd wat de familie nu gaat ondernemen! Ik denk dat er best wel muziek zit in een Friezen-centrum in Joure.... Die mensen van die dure tent in Drachten beginnen toch een beetje naast hun schoenen te lopen...beetje concurrentie kan echt geen kwaad.... Komen de jongens en meisjes van het Friese Paarden Centrum misschien weer even terug op aarde....