Een zware bak goede spierentraining

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Een zware bak goede spierentraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 12:24

Volgens de stalhouder waar mijn paard staat. Ik vraag steeds of hij wat aan de bak wil doen, maar volgens hem is dat niet nodig. Paarden kunnen makkelijk een uur in de bak (mits je het eerst opbouwt) ook al is hij type woestijn (superzwaar dus) Volgens hem is dat spierentraining en is mijn paard een mietje als hij niet langer dan een half uur in die bak kan lopen zonder moe te worden. Mijn paard heeft al kleine gallen door die bak en hij is nog maar 4,5. Wat vinden jullie?
(mijn discussies met hem geef ik maar op denk ik, want dat is onbegonnen werk)

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:27

Ik zou verhuizen............je rijd er je paard mee naar de kl......

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:29

Ik ben het met gijsenkim eens. Zwaar zand is superslecht voor de pezen, je rijdt je paard ermee kapot. Als je alleen af en toe erin zou stappen is het wel goed voor spieropbouw en conditieopbouw, maar er continu in rijden is niet goed.

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 12:35

Als het heeft geregend is de bak perfect, maar ja dat is drie dagen. Er valt met die vent niet te praten, hij wil dan wel eens met een giertank met water dat ding besproeien, maar ja eigenlijk moet mijn paard gewoon sterker worden. Ik kan echter niet echt een vee;l duurdere stal betalen, dus het wordt nog ff zoeken naar iets anders...

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:39

Geef de stalhouder een verklaring van een dierenarts...of een ander iemand waarvan hij de feiten kan accepteren, dat je er in door blijft rijden terwijl je paard er kleine gallen van krijgt vind ik ook onbegrijpelijk.
Ik heb wel vaker dit soort onzin gehoord en beiden stalhouders zijn door het krijgen van goede informatie terug gekomen op hun standpunt. Zelf zou ik dus pertinent weigeren om in een bak bewust mijn paard de blessures in te rijden, en dus een andere stal zoeken.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 12:44

Tja ik heb geen keus omdat ze buiten nog niet echt te vertrouwen is, ze is erg onzeker wil het liefst zo snel mogelijk naar huis. Ik rij wel erg kort in de bak, dus max. een half uur. Ik ben al op zoek naar een andere stal, ik hoop dat ik die zo snel mogelijk vind, want deze vent heeft echt geen geld over voor die bak, en ik betwijfel het of ie met goede informatie wel wat doet. Hij is zooooo f*cking eigenwijs, echt om sjacho van te worden...

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:43

Echt zo iemand die denk dat ie alles weet en dus ook alleen doet wattie zelf wil, ook al zijn de feiten anders?
Nee het is zoals al die anderen hier zeiden echt niet goed voor je paard om de hele tijd in super zwaar zand te rijden.
En in ieder geval heel veel succes met het zoeken van een andere stal!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:49

hier zijn al veel topics over geweest, je kunt even zoeken, dan vind je meer info over rijden in zware bakken..........

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:49

inderdaad je rijd echt je paard ermee naar de kl*te, onze bak was ook superslecht aangelegd, en niemadn reed er meer in, we konden de wedstrijden ook nie meer door laten gaan in die bak, en het wa shet buitenseizoen dus gelukkig heeft de eigenaar vand e stal een goed bedrijf laten komen die ook de bakken van de olympische spelen aanlegt, en beiden bakken zijn nu super goed zowel binnen als buiten, maar in die vorig bak weigerde iedereent e rijden, omdat je echt je paard ermee naar de kl*te rijd....ik zou ook weggaan

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:15


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:43

Onze buitenbak is dus met dit weer veelste zwaar en gelukkig doet onze stalhouder wel sproeien en dat scheelt heel veel maar soms is tie idd veelste zwaar hoewel mijn paard er dus wel heel goed van gaat lopen he hij gebruikt echt heel zijn lichaam.

dat is toch ook goed en als je het opbouwt etc ik voel na de les meestal effe aan zn pezen en die zijn altijd droog dus dat is toch goed dan??

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 22:58

Is heel goede spiertraining, alleen funest voor de pezen helaas............

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 07:18

met dit weer, is onze bak natuurlijk erg droog, mede door de drainage.Nu issie ook veel losser/zwaarder.Daarom rijd ik meestal in de wei als het zo droog is.Je moet gewoon vragen of hij wil sproeien en slepen, ik dacht dat klant koning was?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 07:44

Schandalig, zo'n man.
Zijn er helaas veel te veel van.
Probeer hem nog wijzer te krijgen (met hulp van stalgenoten?)
met info. over het gevolg van rijden in een zware bak
(print desnoods alle Boktpag.'s hierover)
en ga anders weg.
Want als je blijft, dan hèb je binnen de kortste keren niet eens meer een
(gezond) paard om door die ellende te sturen!

En mango:
Luister naar een ander,
lees boeken en
GET REAL, please?
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:49

een optie is grove houtsnippers. Die zijn goedkoop als bekleding voor de bak en het werkt heel goed. vraag eens of hij dat wil doen. Want een zware bak is funest voor de pezen. i.p.v. spieren krijg je gallen.

Veel stalhouders rijden zelf niet. ZE weten hoe ze een paard moeten verzorgen, dat wel. MAar qua rijden weten ze geen f*ck. En ook dus ook neit wat goed of slecht is voor je paard. Alleen stalhouders die zelf rijden weten dat.

De hond is de betere mens

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:50

In de zomer mogen wij gelukkig ook in de wei rijden (als de paarden weer binnen staan) als de bak erg stofig en zwaar is. Dat doe ik nu dus ook, want mijn pony loopt ook niet in een zware bak. Helaas in de winter is hij als het lang nat blijft ook te zwaar, dan ga ik meestal maar naar buiten. Maar van trainen komt dan niet veel...

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:53

En mango:
Luister naar een ander,
lees boeken en
GET REAL, please?
.[/quote]

waarom gelijk zo'n toon is toch nergens voor nodig ik weet toch ook niet alles jeetje doe rustig is toch nergens voor nodig met dit warme weer!!

ik luister altijd naar andere mensen dus ga mij nou niet vertellen wat ik wel en niet moet doen !

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:06

mango schreef:
als je het opbouwt etc ik voel na de les meestal effe aan zn pezen en die zijn altijd droog dus dat is toch goed dan??


Fout. Er kan altijd overbelasting ontstaan, zonder dat de pezen opzwellen. Je kan geluk hebben, maar voorkomen is beter dan genezen. Ondersteun je je paard nog met bandages of zo? Spuit je de pezen met koud water af? Dit zijn enkele voorbeelden om je paard in ieder geval wat te beschermen tegen overbelasting.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:09

Citaat:
ik luister altijd naar andere mensen dus ga mij nou niet vertellen wat ik wel en niet moet doen !


Gaaf!! *LOL*
.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:03

Tyrza"]
[quote="mango schreef:
als je het opbouwt etc ik voel na de les meestal effe aan zn pezen en die zijn altijd droog dus dat is toch goed dan??


Fout. Er kan altijd overbelasting ontstaan, zonder dat de pezen opzwellen. Je kan geluk hebben, maar voorkomen is beter dan genezen. Ondersteun je je paard nog met bandages of zo? Spuit je de pezen met koud water af? Dit zijn enkele voorbeelden om je paard in ieder geval wat te beschermen tegen overbelasting.
[/quote]


Ja we spuiten zijn beentjes altijd af na zo'n les peesbeschermers gebruiken we alleen met springen en de bak is wel zwaar maar niet zo zwaar hoor dat de paarden zich kapot lopen hoor zo erg is het nu ook niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:09

zwaar kun je een bak noemen als je paard er flink in wegzakt, er door terugkomt uit zijn normale tempo en het zand dus te mul is. eigenlijk behoort een goede bodem vanzelf ook weer wat omhoog te komen als het paard zijn voet weer optilt om verder te stappen, i.p.v. gaten achter te laten.

De hond is de betere mens

Kabouterdans
Berichten: 5082
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:13

gijsenkim schreef:
Ik zou verhuizen............je rijd er je paard mee naar de kl......


Inderdaad, helemaal mee eens!!!!

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 19:14

Citaat:
Botervlieg:Schandalig, zo'n man.
Zijn er helaas veel te veel van.
Probeer hem nog wijzer te krijgen (met hulp van stalgenoten?)
met info. over het gevolg van rijden in een zware bak
(print desnoods alle Boktpag.'s hierover)
en ga anders weg.
Want als je blijft, dan hèb je binnen de kortste keren niet eens meer een
(gezond) paard om door die ellende te sturen!


Hij is echt vreselijk eigenwijs, echt zo'n boer weetjewel die ook nog nooit op een paard heeft gezeten en me precies weet te vertellen hoe ik rijd. De boktpag. zijn al uitgerprint maar ik vrees niet dat ie zich er iets van aan trekt. Hij vind me eigenlijk alleen maar vervelend dat ik er zo over 'zeur' en ik merk dat ie ook steeds vervelender tegen me gaat doen. Dus waarschijnlijk is het eind van dit liedje een andere stal Boos!

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:43

Hè, wat naar nou.
Verhuizen is nooit fijn, zeker niet voor je paard.
Maar als het betekent dat hij in een prettiger bak kan lopen,
dan lijkt me dat toch beter.
Zul je zien dat - omdat misschien meer klanten weglopen - volgend jaar wat aan die bak gedaan wordt.
Nou ja, weet je dat je in ieder geval iets goeds bereikt hebt voor de
paarden die er dan staan...
Heb je wel een betere stal in de buurt?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 20:46

Ja ik ben al ergens wezen kijken, dat is echt supergoed voor maar ietsje meer geld, dus waarschijnlijk ga ik daarheen. Er staan op deze stal behalve nog een meisje geen andere pensionklanten, want hij heeft niet echt een officieel pension. Hij heeft zelf heel veel paarden waar mensen op rijden. En die zeuren ook wel wat, maar ja minder dan de mensen met eigen paarden natuurlijk. Dat andere meisje gaat misschien ook weg, alleen die zit er al 5 jr dus is het voor haar wat moeilijker om weg te gaan. (ik ben er nu een ruim half jaar)

Je hebt mensen en dingen die erop lijken...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, gonniee, Maaike_Ma, Pellelilly, sterregoud en 37 bezoekers