vraagje over promotie tijdens kampioenschappen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

vraagje over promotie tijdens kampioenschappen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 09:56

ik heb op de kringkampioenschappen M gesprongen, ik was toen al M +17 ofzo dus al Z startgerechtigd
maar nu heb ik vorige week HC Z gereden en wil over 2 weken Z gaan proberen
16 augustus zijn de regiokampioenschappen
ben ik nu verplicht om Z te starten? of mag ik de regio dan weer M starten?
vorig jaar kon je tussen Regio en NK wel promoveren en dan tijdens het NK weer je klasse lager starten
maar hoe zit dat met kring naar Regio?

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:58

mag niet

als je je selecteerd voor de regio kampioenschappen ben je zo goed als verplicht om de regiokampioenschappen ook te gaan rijden
net als met het NK, als je daaraan mee mag doen mag je beslist geen andere wedstrijd rijden op die dag
tussen de kring en regio kamp. moet je dus in de M blijven
jammer, want de Z kunnen jullie goed aan

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 10:06

maar ik heb me verder niet geselecteerd want iedereen mag meedoen aan de regio......
wil jij deze mail dan voor mij ontcijferen..dit kreeg ik namelijk, maar word er niet echt wijs van!




Om op jouw vraag terug te komen het volgende.
Het is voor de komende outdoor kampioenschappen inderdaad voldoende als je geschiktheid hebt getoond op het kringkampioenschap.

Om daarna op het regio kampioenschap te mogen starten in de klasse waarin je op de datum van het kringkampioenschap startgerechtigd bent.

Wat houdt dat in: Als je op het moment vans het kringkampioenschap startgerechtigd bent in de klasse L of zoals jij schrijft in de klasse M en je behaald meer punten in de periode tussen de kring en het regio kampioenschap mag je rustig promoveren en op het regio en landelijke kampioenschap starten in de klasse waarin je op het kringkampioenschap startgerechtigd was.

In jouw geval de klasse M

Wil je echter promoveren en in de klasse Z starten is dit jouw keuze.
Maar ik vraag me af of je het jezelf dan niet wat moeilijker maakt dan nodig ??
Maar deze vraag kan ik alleen stellen jij zult zelf het antwoordt moeten geven.


Kortom je mag starten in de hoogst geregistreerde klasse, je mag ook starten in de klasse waarin je de selectie procedure bent begonnen.


Ik zie je wel op de kampioenschappen en wie weet tot in Ermelo

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:09

wat een ingewikkeld mailtje :S
snap er niet zoveel van, op de een of andere manier spreekt het zich wat tegen

mijn moeder regelt hier bij kring noord oost friesland de selectie procedures en de kampioenschappen enzo
ze is even met me zusje naar les, maar is over een uurtje ofzo wel thuis
dan kan ik je duidelijker antwoord geven, want weet het zelf ook niet zeker

als de opgave vrij is zou het mogen, naar de Z
maar volgens mij moet je dan wel de selectie wedstrijd gereden hebben
maar wat ik al zei, ik weet het niet zeker
ik kom er strax wel even op terug

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 10:11

haha oke! ik moet nu weg, dus ik hoor het wel!
naja je MOET de kring rijden om de regio te mogen te rijden, maar iedereen die de kring rijd mag al sowieso door! dus niet echt selectie...
maar die vent heeft het over startgerechtigt, bedoelt hij daarmee dat je dat bent gestart of dat je klasse hoger MAG starten?! beetje ingewikkeld!
deze man gaat trouwens wel over de kring NOORD

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:14

hoe heet die man? misschien dat me moeder hem wel kent

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:25

Bij mijn weten mag het idd niet zoals jij het schrijft, Reddy.

Je mag tussen de Kring en Regiokampioenschappen niet promoveren, wel tussen Regiokamp. en Hippiade.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:41

Dat klopt, en om die reden ben ik ook met Orri niet in de L2 gebleven, ik vond het te lang wachten, want dan zou het groene seizoen al weer bijna over zijn.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:44

bij onze kring is het zo:

je mag (als je niet hoeft te selecteren, dus in de M niet en in de Z niet) wel naar de Z gaan en daar de regiokampioenschappen is springen
mits je je dan wel opgeeft voor de sluitingsdatum
bij ons is dat 5 juli, dus zou het niet meer mogen
weet niet wanneer dat voor jullie is
het kan dus zijn dat je de regiokampioenschappen rijdt in een klasse waar je nog niet eerder in gestart hebt.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 12:53

Cor Kriek...
zoiets dacht ik ook al fitzroy! maar vind het zo raar dat je tussen kring en regio niet mag en tussen regio en NK wel!als je overigens voor clubkampioenschap springt mag je tussen regio en NK ook NIET promoveren, dat ha dik namelik vorig jaar!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:38

Ik zou gewoon Z gaan starten en in het M starten in Lisse(of Z als het goed gaat Knipoog )
Zoals Cor het schrijft mag dat gewoon Mailtje uitprinten en meenemen naar Lisse *LOL*

Er stond ook een stuk over op de site van noord-holland, maar dat sprak zichzelf zo tegen dat ik het maar overgeslagen heb Bloos
Ik zat namelijk ook te twijfelen of ik M zou gaan starten, maar ik heb nog maar één wedstrijd voor Lisse dus die start ik nog wel gewoon L
Met de Regio ben ik net terug uit Ermelo en dan is 2 x L meer dan genoeg voor het beestje

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 18:18

haha op de site is overgenomen van mijn mail! dat moest ik doorsturen!
maar oke het ik mag dus tussen kring en Regio Z springen en de Regio M springen?
ik print hem idd wel uit en laat hem nog wel ff aan den engelsen lezen! want ik word hier helemaal kriegel van!
Lisse zal natuurlijk wel ff pittig staan en ik rijd nu nog maar 1x wedstrijd denk ik! dusja, maar wil hem eigenlijk wel Z starten omdat Venhuizen goed ging!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 22:31

dit vond ik op de site van Schoorl, die natuurlijk de kringkampioenschappen Midden hebben:

NB. Het is niet toegestaan om voor de regiokampioenschappen te starten in een andere klasse. Gaat men dus voor de regiokampioenschappen over de verplichte promotiegrens heen dan mag men dus in de periode voor de regiokampioenschappen niet meer starten (wel HC) Bij het starten in een klasse hoger verliest men de startgerechtigdheid op het regiokampioenschap.


je mag dus WEL promoveren tussen regio en KNHS kamp (NK/Hippiade)
ik kan nu nog steeds M starten, anagezien ik 1x HC Z heb gestart, ik heb nog 1 wedstrijd, die szou ik eventueel ook HC kunnen starten om zo in de M uit te komen!
ik heb nu ff geen idee wat ik moet doen!



--------------------------------------------------------------------------------

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:47

ik zou voor de Z gaan
als tobias lekker springt maakt die 10 cm niet zoveel uit
en zo'n kampioenschap zegt ook weer niet zoveel
voor hetzelfde is ie die dag kreupel of hij tikt er net even een balkje vanaf
en daar ben je dan al die tijd voor in de M gebleven
en de Z kunnen jullie ook wel hoor
en ook nog minder concurrentie Knipoog