Weer naar de dierenambulance geweest...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Weer naar de dierenambulance geweest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 23:33

Vandaag had ik een soort vervolg op dit avontuur van AMSAMSAMS en mij: [VvdD] Het avontuur met de uil

Ik reed weer op dezelfde weg van de uil. Haha!
In de verte zag ik een kapot gereden eend, dus ik wilde er omheen sturen. Maar in een flits zag ik dat daarnaast ook nog een eend zat, die redelijk in orde leek. Dus ik geremd, terug gereden, en inderdaad: er zat een eend.

Het was wel wat onsmakelijk want die dode eend was zo aan stukken dat de darmen overal lagen. De andere eend zat ernaast een beetje voor zich uit te staren. Dat mensen gewoon door rijden... Boos! Boos!

Ik dacht nog, zal je zien als ik hem op til, ligt vast zijn hele onderkant eraf met allemaal darmen die er uit hangen ofzo. Maar gelukkig niet, hij was niet beschadigd leek het, alleen in shock. Dus ik nam hem (ik moet eigenlijk haar zeggen geloof ik Haha!) mee in de auto, naar stal. Ik dacht dan komt ie zo wel bij en kan ie gaan waar ie heen wil. Maar op stal, toen ik hem neerzette, kon hij helemaal niet lopen, wankelde wat en viel haast om. Die moet ook naar de dierenambulance, dacht ik. Eerst de paarden binnengehaald en toen heb ik de eend in een kratje met hooi gelegd en ben ik naar de dierenambulance gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar kenden ze me nog en de eend werd onderzocht.

Afbeelding

Wat er nou precies was wist die meneer ook niet, maar hij is in ieder geval in goede handen daar.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jura op 17-07-03 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:35

er zouden meer mensen zoals jij moeten zijn....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:35

Jee nog even en ze gaan daar denken dat je de hele dag naar snielige beestjes loopt te zoeken Knipoog
Sneu is dat, een dier in schock, heb het ook wel eens gezien.
Maar inderdaad hij is daar in goede handen, weer een goede daad verricht OK dan!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:40

Hahahaha... maar goed dat het geen schaap was... Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:53

Ik ben net zo. heb zelfs eens 100 piek gegeven aan de vogelopvang, nadat ik een duif had gebracht. hij zat natuurlijk bij zijn vrouwtje! zielig....

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 00:11

Ja ik ken dat wel. Lijkt soms wel of ik de enige ben die overal zielige beestjes ziet! Gisteren reed ik op een 80 km weg zat daar een meeuw die nog een beetje zat te schokken. Echt een rot gezicht, zielig! 8-(. Ik kon op dat moment niet stoppen en ben de eerste de beste gelegenheid omgekeerd - met bonzend hart - om toch te helpen. Helaas.........hij was al helemaal aan flarden gereden.
Gelukkig heb ik tijdje geleden wel een oververmoeide postduif kunnen redden. Die lag midden op de weg maar wel met z'n koppie omhoog. En inderdaad, geen hond die helpt. Al met al drie uur bezig geweest om dat beestje bij de vogelopvang te krijgen, maar wel gelukt!
Wordt altijd blij als ik hoor dat er meer mensen zo zijn.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 00:48

fijn dat er mensen als jij zijn!!! Helaas zijn er daar veel te weinig van en interesseert het de meesten helemaal niet.....

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 07:16

Ik had dat laatst met een poesje die langs de weg lag... Ik heb zelf geen rijbewijs maar heb me uit de auto laten zetten, de weg vervolgens met lege kratten en een gevarendriehoek afgezet en de dierenambulance gebeld en gewacht... Ze heeft het helaas niet overleefd (ze hebben haar in laten slapen...ze had verschillende wonden waar de maden uit kropen) Huilen maar goed, ik ben iig blij dat ze niet onnodig nog langer heeft moeten lijden. Maar dan zit je daar in je eentje langs de weg (heb mijn vader langs de DA in de buurt laten rijden om te kijekn of die er toevallig nog was) maar denk maar niet dat iemand stopt hoor... allemaal afremmen en kijken, maar stoppen ho maar...

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 07:38

Ik had vorige week ook minder geluk. Op de andere weghelft lag een, zoals het er in de verte uitzag, dode poes. Op het moment dat ik voorbij reed bewoog dat beestje zijn kopje. Ik ben gestopt, stukje achteruit terug, auto dwars op de baan en heb het meegenomen naar de da.
Helaas had het dier een ingeklapte long en interne bloedingen en kon de da haar alleen nog maar in laten slapen. Verdrietig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 07:55

Jeetje, je blijft wel van de straat zo Maartje Tong uitsteken. Fijn dat deze eend nog leeft.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:10

Is het hele idee van een dierenambulance niet dat die naar het zieke dier toe komt ipv het zieke dier naar de dierenambulance te brengen Verward ?????

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:14

Ooit met Sando een eekhoorntje van de weg geplukt die lag te zwiepen met zijn staart. (midden op de weg de gevaren lichten aan en file veroorzaken Haha! ) Ik stilletjes in mijn handen genomen want als ze in paniek raken ben je de klos geloof ik. We zijn toen naar de Dierenambulance gereden, maar eenmaal daar aangekomen was het beestje al een beetje stijfjes... (lees dood!) Ik had wel zo'n vermoeden, maar wilde mijn handen niet bewegen in de auto om het te controleren ivm een eventuele shock ofzo...
Ook leg ik altijd dode egeltjes enzo aan de kant in de berm. Vind het niet zo leuk als er steeds meer auto's overheen rijden, ook al is ie dood! Beetje respect voor de beestjes he...

Inderdaad: Meer mensen zouden dit moeten doen!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:35

Hahaha, zo komen mijn moeder en ik ook altijd terug met van die dieren, zo al zeker 10x een eend, we hebben ook een duifje op gevoed die uit het nest was gegooid, enz..
Maarjah..
Om even over eekhoorntjes te hebben heb ik nog een goede,
Ik was met Pinto op concours en een ventje van 10 was oook mee en ons Mam ook.. zegt Mama ineens eh gatver een eekhoorn (die was dus dood) en ik begreep het niet helemaal dus ik zeg tegen dat ventje leefde dat eekhoorntje nog of niet.. Ja zegt want hij kwispelde (de staart ging op en neer door de wind van de auio's ha ha)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:15

Zo reed ik op een dag ook ooit naar mijn werk. Ik zag 2 eenden op de stoep, eentje lag, een kraai was er al vlees uit aan het pikken terwijl het diertje nog leefde. De partner was bang voor de kraai maar wilde zijn vrouwtje niet in de steek laten dus hij bleef erbij. Ik ging mijn auto uit. Het mannetje was nog gezond maar het vrouwtje was waarschijnlijk aangereden. Ik heb de eend naar de dierenarts gebracht maar die was er niet. Maar een andere man kwam ook aan een gesloten deur en die bracht de eend voor mij naar het asiel. Ik heb later op de dag gebeld maar ze hadden de eend in laten slapen. Ze was te zeer kapot van binnen. Ik dacht aan het mannetje dat achter was gebleven en waarschijnlijk niet begreep waar zijn vrouwtje nu was. Werd ter plekke depressief.

Een andere keer reed ik ook naar mijn werk, er stak een eekhoorntje over en het viel op de stoep neer en bleef liggen. Ik stapte uit, tilde het eekhoorntje op en het viel zo dood neer in mijn hand. Heel sneu ook. Ik heb het maar aan de kant gelegd, om dezelfde redenen als Jura. Ik vind het ook niet prettig als mensen er over heen rijden. Zo heb ik ook ooit een dode kat aan de kant van de weg gelegd. Het beest was nog warm, en de aanrijder was kennelijk gewoon doorgereden. Rotvolk.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:22

inderdaad..er zouden meer mensen zoals jij moeten zijn.
Ik had precies hetzelfde gedaan
Zonder jou was ook dit eendje er niet goed vanaf gekomen

toppie maartje! OK dan!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 10:18

Bedankt voor de reacties, leuk weer te lezen dat jullie ook zo zijn!

Toch zie je dat vaker dat vogels bij hun dode partner blijven he? Zo reed ik een keer op de snelweg en er lag een dode fazant aan de kant van de weg. Maar er zat een levende fazant bij. Een dag later toen ik daar weer reed, zat die levende fazant daar nog bij in de buurt. Dan breekt mijn hart echt! Verdrietig

Dode dieren leg ik ook meestal aan de kant van de weg, als ze nog heel zijn. Pas een keer een enorme rat. Ik dacht eerst dat hij nog ademde, maar dat kwam omdat het op dat moment stormde en zijn vacht daardoor bewoog.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:33

De dierenambulance ruimt ook dode dieren op.. tenminste mijn kennis die in amsterdam werkt wel, dus ook gewoon melden.
Ik kan niet eens meer tellen hoe vaak ik ze heb laten komen voor weer een gevonden vogeltje of poes, of als ze het te druk hadden met duiven met gezwellen etc.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:34

Super dat je de eend gered hebt!
Zo hebben wij pas ook weer een jonge merel in huis gehad die door een kat aangevallen was.
Helaas konden we pas om 7 uur bij de vogelopvang terecht (heb om 17:15 gebeld). De dierenambulance wilde hem ok niet komen halen, want dan zaten zij tot 7 uur met dat beestje in de auto. Helaas heeft hij het niet gehaald

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:09

Oh wat fijn om te horen dat er nog mensen met een groot hart zijn. Ik ben ook zo'n muts en waar ik kan zal ik aangereden dieren uit de nood helpen. Zo hebben mijn vriend en ik 1 maande geleden een jong poesje gered van de dood. Het beestje was 5 weken oud en aan haar lot overgelaten. Ze had al de hele dag de weg op en neer gelopen en zou geheid dood zijn gereden als we haar hadden laten zitten. Ze was immers op zoek naar haar moeder.
We hebben haar 3 uur later kunnen vangen en ze woont nu lekker bij ons, het is een heerlijk beestje. Dan maakt mijn hart ook een sprongetje hoor!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:22

super dat het zulke mensen zijn

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 15:35

Zo heb ik een keer een gewonde reiger gevonden. Mijn vriend en ik gestopt en de dierenambulance gebeld. Ik bleef in de buurt van de reiger wachten en mijn vriend in de auto.
Er stopte 1 auto met een man erin alleen zodra hij mijn vriend zag scheurde hij keihard weg (had zeker andere bedoelingen).
De reiger heeft het wel overleeft Haha! .

Helaas heb ik laatst een vogel dood gereden met de fiets Huilen . Ineens kwam hij uit de bosjes vandaan zo het fietspad op onder mijn wiel. Ik durfde niet te kijken en wilde door fietsen. Ik vond het toch wel heel erg en ben na een paar meter omgekeerd. Zag nog 1 keer zijn vleugel bewegen en toen was het gebeurd. Ik heb nog gevoeld maar hij bewoog echt niet meer, ik heb hem daarna in de bosjes gelegd Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:02

Ons uitzendbureau ziet er zelfs uit als een dierenopvang denk ik, want een tijd geleden kwam er een man een gewonde duif brengen Verward Gewoon met de mededeling: Kun je alsjeblieft zorgen dat deze goed terecht komt? En weg was hij weer....

Nou help ik graag een dier in nood, maar nu had ik een klein probleempje.... ik ben hartstikke allergisch voor alles wat veren heeft..... Haha!
Zo snel mogelijk iemand laten komen die het dier naar de dierenambulance gebracht heeft, en de rest van de dag met vreselijke jeuk en dikke ogen gezeten *LOL*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:56

Wij hebben hier in Assen helaas niet zulke goede ervaringen met de dierenambulance. Maar dat lag meer aan de beheerder dan aan de instantie zelf. Afspraak was dat ze bij ons op de praktijk (en de andere praktijken) met beesten langs mochten komen, en dan hoefden ze alleen de madicatie te betalen. De consulten kwamen voor onze eigen rekening. Maar als ze vervolgens vertikken die rekeningen te betalen... Maar je ziet ze wel met een spiksplinternieuwe ambulance rondtuffen, dan denk je ook bij jezelf.: hier klopt iets niet? het heeft al met al heel lang geduurd voor alle rekeningen waren betaald, daarbuiten hadden ze schulden bij de verhuurder van hun pand. Kortom: ze zijn failliet verklaard.
het is nu overgenomen door de Dierenbescherming, onder de naam Dierenhulp. Zij rijden met een oud busje, hebben geen luxe reflectererende jasjes aan, maar lopen in hun eigen kloffie, en betalen de rekening dus wel!

Back on-topic:
Sneu eigenlijk voor zo'n wijfjeseend. Blijft ze bij haar mannetje zitten, terwijl ze in feite worden misbruikt door de mannetjes. Moet je maar eens opletten in het voorjaar als ze paren. De vrouwtjes worden bijna elk half uur "genomen" door een ander mannetje. Echt heel sneu!

Wel fijn trouwens dat je haar hebt afgegeven. Natuurlijk had je haar ook op kunnen laten halen, maar de D-ambu heeft wel meer te doen, en zal zulk initiatief wel toejuichen! Als het vrouwtje alleen in shock is geweest, is er een grote kans dat ze al vrij snel weer vrij wordt gelaten. Even een nachtje ter observatie en tot rust laten komen en dan zijn ze meestal weer de oude!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:41

Dat mensen gewoon maar zo'n eend kapot rijden en hem gewoon laten liggen! Boos! Dat geloof je toch niet...goed dat je de eenzame eend hebt meegenomen!

Ik heb zo ook een keer een vogeltje meegenomen dat al voor dood midden op de weg lag, maar die was gelukkig ook alleen in shock. Tegen de tijd dat we thuis waren was hij alweer OK en vloog hij zo weer weg, maar een ander vogeltje dat onze kat te grazen had gehad was zo ontdaan dat hij het niet meer redde...tsja, het gaat om het idee dat je er wat aan probeert te doen hè Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 18:07

De eend mankeerde wel iets, want ze kon niet staan, viel om naar één kant. Maar wat ze dan precies had? Verward