wond kootholte kroonrand ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

wond kootholte kroonrand ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 22:51

help !! zoë ( paardje van de boer waar toeties en ik staan)
heeft een wond op haar kootholte en knoonrand het is inmiddels an een oude wond en de va is ook langs geweest ongeveer 2 weken geleden.
hebben advies va opgevolgt ( dit was koelen been was ook dik en in de soda met de wond)

maar nu!! na een week er al niets meer aan gedaan te hebben is het eigelijk alleen maar erger geworden de wond is vies en diepen lijkt het wel.,
ze loopt er niet echt super kreupel op, maar echt lekker ook weer niet.

wie weet wat?? de boer heeft geen zin om meer geld uit te geven en zei al dat ze anders maar naar de slager moest
dit willen wij natuurlijk niet en willen nu alles er aan doen om het paardje weer op te lappen.

nu heb ik vanavond er groene leem op gedaan en dat wil ik een week zo vol blijven houden, maar bij geen verbetering Huilen

help! Scheve mond

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 09:54

kvika schreef:
.

wie weet wat?? de boer heeft geen zin om meer geld uit te geven en zei al dat ze anders maar naar de slager moest
dit willen wij natuurlijk niet en willen nu alles er aan doen om het paardje weer op te lappen.


\


sorry hoor maar das toch niet normaal???

zo te horen is het een infectie geworden en moet er dus echt WEL de DA bij komen want anders heb je kans dat het alleen maar erger word!!

maar goed wat tips:
wassen met betadine shampoo liefst elke dag even
verder erna betadine oplossing erop doen

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:37

Heb mijn bericht al in het topic van toetie gezet.

rieneke
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:34

Schoon wassen met betadine shampois inderdaad goed, maar daarna moet je het ook weer goed droog maken anders heb je de kans dat het nog om gaat naar mok, als dat al niet het geval is.
Eventueel kun je het dus ook nog in smeren met levertraan zinkzalf (ook bij de drogis, kruidvat te verkrijgen) levertraan houd soepel en zinkzalf laat de wond drogen. Succes ermee.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:35

Niks erop doen helemaal niks, gewoon schoonmaken met water en op laten drogen...............

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 22:33

ff een update: vanmiddag heeft toeties zoë weer een een biotex badje gezet
ging goed
toen ik vanavond kwam zag het er niet erger , maar eigelijk ook nog niets beter uit Boos!
kviek uit de wei gehaald toen ging zoë rennen dacht nog `nou die heeft zeker geen last van die wond` maar toen ik kviek terug zetten zag dat de wond weer helemaal onder het bloed zat en dus weer goed open stond.
afgespoten en betadine op gedaan. stom paard als ze nu gewoon rustig aan doet Boos!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:37

Hoe gaat het nu met Zoe haar wond?

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:35

ik heb ook eens zoiets meegemaakt maar blauwspray of zilverspray helpt ook heel goed
veel succes

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:29

Kunnen jullie niet eventueel de DA kosten delen? Zodat de boer daar niet voor op hoeft te draaien...
Tis maar een ideetje, want ik vind het ronduit belachelijk dat de boer er geen DA bij wilt halen en dat het paard hiervoor naar de slacht zou moeten Boos!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 01:14

stalbles schreef:
ik heb ook eens zoiets meegemaakt maar blauwspray of zilverspray helpt ook heel goed
veel succes


Je hebt inderdaad van die sprays! als die van mij een wond heeft spray ik het er direct op. Niet dat ze het leuk vind, maar we moeten geen infectie krijgen he!

Je moet de wond goed schoon houden met lauw water. Die spray had denk ik eerder veel geholpen als je dat direct had gedaan nadat je de wond had ontdekt, want als je het er nu op spuit, zal het denk ik erg bijten!:S

succes ermee!!!

Groetjes BounceBabe

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:33

hoi nou idd dat is erg vervelend eigenlijk een da maar ja
mijn jaarling had ook zoiets ik da gebeld die zei 'groene leem' dat trekt viezigheid etc eruit je kunt altijd proberen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 16:40

Idd, schoonmaken met betadine shampoo of evt. babyshampoo waar dus geen prikkende middelen in zitten. Er is een zalf die de genezing verbeterd, lijkt op vaseline en het helpt ookt tegen wild vlees vorming. Dit op de wond smeren. Daarna zilverspray er op spuiten om de wond af te dichten maar ik denk dat allereerst de DA moet komen om antibiotica te geven aangezien er een ontsteking zit. Erg veel succes!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:04

het gaat hartstikke goed met zoë d'r wond!!!
hij is al zo goed als dicht, springt naar mijn weten ook niet meer open als ze gaat rennen. we laten het nu genezen. wel in de gaten houden natuurlijk!!