Hoe proefdiervrij (make-up enz) ben jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Hoe proefdiervrij (make-up enz) ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 21:30

Ik let eigelijk altijd wel op met wat ik koop. Ik droeg bv nooit make-up omdat ik wist dat het op dieren werdt getest.
Sinds kort heb ik soms make-up op van The body shop omdat dit niet getest wordt op dieren. Helaas alleen wat duur maar dat heb ik er wel voor over.

Ik vind het nml schokkend om te weten dat er jaarlijks 40.000 dieren doodgaan aan dierproeven..puur omdat wij er mooi uit willen zien en lekker willen ruiken.
Alleen wist ik niet dat er voor zoveel verschillende producten op dieren getest worden.
Beetje naief was dat wel van mij.

In hoeverre letten jullie op wat je proefdiervrij koopt?


Op deze site kan je zien of je het goed doet Knipoog
www.cosmeticagids.nl

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:34

Ik kijk wel altijd even op verpakkingen of het niet getest is op dieren, maar volgens mij is er een wet, dat dat tegenwoordig op elke verpakking moet staan. En idd, the body shop heeft hele goede, natuurlijke producten

Vandaag even geen achterhaalde quotes

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:38

Wat make-up betreft ben ik zo ontzettend proefdier-vrij! Ik gebruik het namelijk niet Haha! Puur natuur en mijn vriend weet niet beter en ziet me het liefst ook puur natuur *LOL* En verdere verzorgingsprodukten komen bij mij voornamelijk van the body shop of de Tuinen.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:41

Ik ben best wel proefdiervrij, al zeg ik het zelf! Ik geef structurele steun aan stichting Proefdiervrij, elke maand gaat er een bedrag van mijn rekening af.
Verder koop ik alleen make-up die niet op dieren is getest. In Nederland is testen op dieren voor make-up gelukkig verboden, dus eigen merk van etos, hema (miss helen) zijn proefdiervrij. Ook heb ik make-up van The Body Shop en Yves Rocher, die melden ook proefdiervrij te zijn. The Body Shop vind ik het beste, maar die is erg duur.
Bij andere producten, als deo en shampoo etc. let ik er helaas wel te weinig op. Ik koop vaak merken die uit het buitenland komen, dus best wel kans dat die op dieren is getest Boos!
Maar ik probeer hier ook op te letten, zodat er geen dieren worden mishandeld voor mij, terwijl dat helemaal niet nodig is!!!


SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 21:42

Deze merken maken gebruik van dierproeven :


Gemey Paris L'Oréal
Sanex Kortman Intradal
Lancaster Lancaster group The Netherlands
Diadermine Schwarzkopf & Henkel
Fa Schwarzkopf & Henkel
Laboratoires Garnier L'Oréal
Colgate Colgate - Palmolive Nederland BV
Head & Shoulders Proctor&Gamble
Dove Unilever
L'Oreal L'Oréal
Andrélon Andrélon Lever Fabergé
Schwarzkopf Schwarzkopf & Henkel
Palmolive Colgate - Palmolive Nederland BV

Over Nivea is er niks bekend.
Laatst bijgewerkt door SheMellon op 17-07-03 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:44

he zwitsal voor babies is dus niet proefdiervrij maar ik kan he took niet vinden op de flacon dat het op dieren getest is, hhmm, dan maar een ander merk!!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:45

Dove ook? Jammer, het ruikt zo lekker. Maar als ik het eenmaal weet dan wil ik er dus niets meer van gebruiken. Al mijn make-up is van de Body Shop.

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 21:46

Klopt.. heel veel merken zetten uiteraard niet op de fles dat ze getest zijn op dieren.

Huismerken zijn id het beste. Kruitvat , Hema, Da huismerk enz.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:48

Ik vind het wel jammer, want de meeste merken vind ik wel heel fijn, maar ja, ik vind het vreselijk dat ze dierproeven doen!
Er schijnt een Europees verbod te komen, en dan zou er dus helemaal geen make-up meer te koop zijn in Europa, maar dat staat voor 2013, de eikels.
Dan weet je nu al dat er waarschijnlijk niets van komt!

Zijn er hier meer mensen lid van Proefdiervij?

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:52

Nee, ik ben geen lid. Ga wel nu gelijk die cosmeticagids aanvragen.
En ik heb Dove gemaild (kon via die site)

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:53

Miss sporty maakt ook gebruik van dierproeven..



Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:09

Mar1986 schreef:
Ik vind het wel jammer, want de meeste merken vind ik wel heel fijn, maar ja, ik vind het vreselijk dat ze dierproeven doen!

Ik gebruik altijd die groene shampoo van labaratoire garnier ofzo. Nou, die is dus niet dierproefvrij zie ik net. Boos! Net als Dove en Fa. Baal ik wel van, hoor. Alle lekkere dingen zijn met dierproeven.

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:11

Ik gebruik bijna nooit make-up en zowel dan iig proefdiervrij.
Trouwens ook de bodylotions en shampoo's e.d. moet je opletten hoor!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:12

Ja, precies, deo gebruik ik vaak Fa, en shampoo vind ik heel van Andrelon en van labaratoire garnier.
Dus dat is dik balen..... Ik vind deo van Kruitvat enzo niet fijn, vooral omdat ik best wel een zweter ben.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 22:22

Er zijn gelukkig genoeg andere merken die je uit kan proberen! Hema heeft ook alles en van TheBodyShopweet ik dat alles wat ze verkopen ook echt goed is en werkt.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 22:43

Ik let er te weinig op.
Ik koop vrij veel eigen merk producten van het Kruidvat en heb de gezichtsverzorging van Yves Rocher. Maar bij de Deo's, tandpasta en de shampoo denk ik er vaak niet aan.
Er is al zo veel om op te letten, maar deze hou ik heel strikt vast: geen levendsmiddelen met vlees of dierlijke producten uit de bio industrie en alleen dolfijn vriendelijk gevangen tonijn.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:53

Mar1986 schreef:
Ja, precies, deo gebruik ik vaak Fa, en shampoo vind ik heel van Andrelon en van labaratoire garnier.
Dus dat is dik balen..... Ik vind deo van Kruitvat enzo niet fijn, vooral omdat ik best wel een zweter ben.


De allerbeste deo verkopen ze in de Body Shop, 100% natuurlijk, geurloos & werkt perfect Lachen

Ik gebruik zelf heel weinig make-up, & hetgeen ik wel heb is ofwel van Yves Rocher ofwel van de Body Shop... Shampoo & douchegel enz komt meestal van daar, maar niet altijd, na de werkuren is de Body Shop nl alweer dicht & neem ik dus dikw snel iets mee uit de supermarkt...

Aiaiai, ik heb net ff een lijst nagekeken op de site van Gaia (Belgische organisatie die opkomt voor de rechten van dieren), & ik merk dat wat ik hierboven getypt heb al niet juist is, ik heb altijd gedacht dat Yves Rocher dierproefvrij is, maar dat blijkt dus niet zo te zijn Boos! Voortaan haal ik dus alles bij de Body Shop!!! (weer wat geleerd )

Welke bedrijven testen hun cosmetica niet op dieren: http://www.gaia.be/nl/faq/donttest.html
Welke bedrijven testen hun cosmetica wel op dieren: http://www.gaia.be/nl/faq/dotest.html

Citaat:
ONDERSTAANDE PRODUCTEN ZIJN NOG STEEDS NIET DIERPROEFVRIJ:

Beiersdorf : 8x4, Atrix, Elastoplast, Eucerin, Futuro, Hansaplast, Juvena, Labello, La Prairie, Nivea

Clarins

Club Créateurs de Beauté: Agnès B, Corinne Cobson, Cosmence, Maniatis, Marina Marinof, Michel Klein, Tan Giudicelli

Colgate/Palmolive : ABC, Ajax, Artic, Caprice, Cleopatra, Colgate, Crystal Clean, Crystal White Octagon, Dermassage, Dynamo, Fabulosa, Fleecy, Irish Spring, Javex, Mennen, Murphy, Palmolive, Protex, Softsoap, Speed Stick, Suavitel, Teen Spirit, Vel

Estée Lauder Companies : Aramis, Aveda, Bobbi Brown, Bumble and bumble, Clinique, Donna Karan, Estée Lauder, Jane, Jo Malone, La Mer, M.A.C., Origins, Prescriptives, Stila, Tommy Hilfiger

Gillette : Dry Idea, Gillette, Oral-B, Right Guard, Satin Care, Soft & Dri

GlaxoSmithKline : Aquafresh, Lactacyd, Macleans, Sensodyne, Zovirax

Henkel/Schwartzkopf : Antica Erboristeria, Aok, Bac, Barnängen, Bref Javel Net, Creme 21, Denivit, Diadermine, Dixan, Fa, Fiorucci, Gliss Kur, Krizia, La Perla, La Toja, Lavax, Licor del Polo, Mont Saint Michel, Neutromed, Palette, Persil, Poly, Pritt, Schauma / Glemo, Scorpio, Seborin, Sergio Tacchini, Sil, Taft, Teraxyl, Terra, Theramed, Vademecum, Wipp

Johnson Wax : Brise, Empathy, Fantastik, Glade, Gleid, Mr. Muscle, Pledge, Pliz, Pronto, Raid, OFF!, Scrubbing Bubbles, Toilet Eend, Ziploc

Kimberly Clark : Cottonelle, Depend, GoodNites, Huggies, Kleenex, Kotex, Little Swimmers, Poise, Pull-Ups, Scott, Viva

Lever/Fabergé (Unilever) : All, Axe, Calvin Klein, Cif, Close-Up, Comfort, Coral, Cutex, Dove, House of Cerruti, House of Valentino, Impulse, Lux, Lynx, Mentadent, Omo, Organics, Physio Sport, Pond's, Rexona, Salon Selectives, Signal, Sun, Sunil, Sunlight, Sunsilk, Surf, Sure, Thermasilk, Timotei, Vaseline

L'Oréal Group : Ambre Solaire, Biotherm, Cacharel, Carson, Dercos, Eau Jeune, Fath Jacques, Garnier, Gemey, Giorgio Armani, Guy Laroche, Helena Rubinstein, Kérastase, L'Oréal Paris, L'Oréal professionel, Lancôme Paris, Lanvin, La Roche-Posay, Matrix, Maybelline, Mixa, Mizani, Narta, O.B.A.O., Ombrelle, Paloma Picasso, Phas, Ralph Lauren, Redken 5th Avenue NYC, Scad, Soft Sheen, Ultra Doux, Vanderbilt, Vichy Laboratoires

LVHM : Acqua di Parma, Benefit Cosmetics, Donna Karan, eLUXURY, Fresh, Givenchy, Guerlain, Hard Candy, Kenzo, Le Bon Marché, Make Up For Ever, Christian Dior, Givenchy, Sephora, Thomas Pink, Urban Decay

Pfizer/Warner-Lambert : Efferdent, Effergrip, Fresh 'n Bite, Listerine, Listermint, Plax, Schick, Trident White, Wilkinson

Procter & Gamble : Ace, Alfa, Alldays, Always, Antikal, Ariel, Azurit, Bess, Biactol, Blendamed, Bold 2 in 1, Bolt 2in1, Bonux, Biomat,Camay, Charmin, Circ, Clairol, Clearasil, Covergirl, Dash, Dash 2in1, Daz, Downy, Dreft, Dryel, Ellen Betrix, Fairy, Febreze, Giorgio, Head & Shoulders, Helmut Lang, Herve Leger, Hugo Boss, Infasil, Ivory, Jar, Kamill, Laura Biagiotti, Lenor, Litamin, Max Factor, Mediker, Moher, Mr. Proper, Noxzema, Olay Cleanser, Oil of Olaz, Old Spice, Pampers, Pampers Baby Wipes, Pantene, Pert Plus, Rejoy/Rejoice, Roge Cavailles, Safeguard, Swiffer, Swiffer WetJet, Tampax, Tempo, Tide, Tix, Valensina, Vidal Sassoon, Vizir, Wash & Go, Zest

Reckitt Benckiser : Airwick, Brasso, Calgon, Dettol, Disprin, Gaviscon, Harpic, Lemsip, Steradent, St.-Marc, Veet, Woolite

Sara Lee Corporation : Ambi Pur, Brylcream, Catch, Kiwi, Prodent, Radex Vitality, Sanex, Zwitsal

Yves Rocher


http://www.gaia.be/nl/faq/leugendetector.html
Citaat:
LAAT U NIET MISLEIDEN DOOR VERWARRENDE VERKLARINGEN VAN COSMETICABEDRIJVEN
Als bewuste consument wil u zeker zijn dat de cosmeticaproducten die u gekocht heeft niet getest werden op dieren. Jammer genoeg is het vaak zeer moeilijk een onderscheid te maken tussen bedrijven die wel en niet op dieren testen. Heel wat bedrijven brengen geen duidelijke labels aan op hun producten, andere geven verwarrende of zelfs misleidende antwoorden wanneer hen gevraagd wordt naar hun beleid i.v.m. dierproeven.

Gezien het publieke verzet tegen dierproeven is het niet verbazend dat bedrijven, die zich nog steeds bezig houden met dergelijke wreedheden, onwillig zijn om duidelijke informatie te verschaffen over wat ze doen. Hoewel heel wat cosmeticabedrijven beweren gestopt te zijn met dierproeven komen ze nog veel voor. Veel bedrijven die op hun producten 'niet getest op dieren' aangeven gebruiken immers nog steeds ingrediënten die door hen zelf of hun leveranciers getest werden.

Vanzelfsprekend kan geen enkel bedrijf beweren dat geen enkel van de gebruikte ingrediënten ooit getest werd op dieren, aangezien zelfs de basisingrediënten zoals water in het verleden ooit op dieren getest werden. Men kan echter wel een duidelijk onderscheid maken tussen bedrijven die blijven testen op dieren en bedrijven die een duidelijk beleid hebben aangenomen dat zegt dat ze niets meer met dierproeven te maken willen hebben.

Om consumenten te helpen kiezen is GAIA, samen met dierenrechtenorganisaties over de hele wereld, gestart met de Internationale Norm Dierproefvrij. Dit is een internationale standaard die aangeeft of een cosmeticaproduct waarlijk vrij is van dierproeven. Bedrijven die tegemoetkomen aan de standaard voeren of laten geen dierproeven meer uitvoeren en kopen geen ingrediënten die na een bepaalde datum nog op dieren getest werden. Deze bedrijven zullen opgenomen worden in onze dierproefvrije cosmeticalijst.

Elk bedrijf dat niet voorkomt op de lijst heeft de Internationale Norm Dierproefvrij niet ondertekend en komt niet tegemoet aan de standaard. Ongeacht wat de bedrijven zelf of verkopers u mogen verteld hebben. Bedrijfsverklaringen i.v.m. dit onderwerp worden vaak zeer voorzichtig verwoord en vaak moet tussen de regels gelezen worden. We bekijken hieronder enkele veel gebruikte uitdrukkingen nader.

“We testen onze producten niet op dieren”

Bedrijven die geen dierproeven uitvoeren op eindproducten kunnen nog ingrediënten testen op dieren. De huidige Europese wetgeving vereist enkel dat dierproeven worden uitgevoerd voor nieuwe ingrediënten. Momenteel zijn reeds 8000 ingrediënten veilig bevonden die gebruikt kunnen worden om nieuwe producten te ontwikkelen tot voldoende niet-dierlijke alternatieve tests gevalideerd worden.

“We testen onze producten en onze ingrediënten niet op dieren”

Cosmeticabedrijven trachten zich vaak te distantiëren van dierproeven door anderen de testen voor hen te laten uitvoeren. Testen kunnen uitgevoerd worden door moederbedrijven, laboratoria of leveranciers van ingrediënten. Elk bedrijf dat het serieus meent met het beëindigen van dierproeven moet ervoor zorgen dat ook de leveranciers geen testen uitvoeren op de ingrediënten die ze het bedrijf leveren.

“We zijn verplicht onze ingrediënten te testen”

Dierproeven voor cosmetica zijn niet wettelijk verplicht! Enkel nieuwe ingrediënten moeten getest worden. Jammer genoeg werden nog maar drie alternatieven voor dierproeven gevalideerd. Dit is een schande want hierdoor moeten de meeste nieuwe ingrediënten wel op dieren getest worden. Cosmeticabedrijven hebben echter nog steeds een keuze: 8000 ingrediënten zijn immers reeds veilig bevonden en hoeven niet opnieuw getest te worden. Aan de hand van deze ingrediënten kunnen tal van nieuwe cosmeticaproducten ontwikkeld worden zonder dierenleed te veroorzaken.

“Onze producten worden dermatologisch getest”

Wanneer er “dermatologisch getest” op het etiket van een product staat, betekent dit dat de fabrikant het product of de afzonderlijke ingrediënten door dermatologen heeft laten testen op vrijwilligers. De term zegt echter niets over het resultaat van deze onderzoekingen. Vaak betekent het ook dat het onderzoek op een kleine groep vrijwilligers is gebeurd, waarvan het aantal te klein is om statistisch significante resultaten te krijgen. Als een product op 30 mensen is onderzocht, waarbij er geen één een reactie heeft vertoond, is het niet uitgesloten dat 3% van de mensen toch een reactie krijgt als het product op de markt komt. De zin van dit soort proeven met in het algemeen te weinig proefpersonen is daarom beperkt. De term “dermatologisch getest” heeft bovendien geen wettelijke inhoud, met dien verstande dat nagegaan kan worden of er inderdaad een dermatologisch onderzoek heeft plaats gehad. Over de kwaliteit van het onderzoek ligt echter niets vast. Verder dient ook opgemerkt te worden dat de vermelding “dermatologisch getest” niet uitsluit dat het product of de afzonderlijke ingrediënten voorafgaandelijk getest werden op dieren.

“We leven internationale veiligheidsvoorwaarden na”

Geen enkel cosmeticabedrijf zou ooit bewust de veiligheid van de consument in het gedrang brengen. Bovendien is het misleidend te suggereren dat veiligheid alleen gegarandeerd kan worden door dierproeven. Momenteel zijn dierproeven enkel vereist om de veiligheid van nieuwe ingrediënten te beoordelen. Bedrijven die dierproeven de rug toegekeerd hebben komen tegemoet aan dezelfde veiligheidsvereisten door bestaande ingrediënten te gebruiken waarvan reeds geweten is dat ze veilig zijn.

“We geven een aanzienlijk bedrag voor de ontwikkeling van alternatieve tests”

Alle stappen om alternatieve tests te ontwikkelen worden op prijs gesteld door GAIA en moeten steeds aangemoedigd worden. Jammer genoeg zijn sommige bedrijven, die beweren te investeren in niet-dierlijke alternatieven, niet geneigd hun toewijding tot het beëindigen van dierproeven te bewijzen door het gebruik van nieuwe, op dieren geteste, ingrediënten te weigeren.

“We steunen een verbod op dierproeven zodra alternatieve tests beschikbaar zijn”

Dierproeven zouden onmiddellijk verbannen kunnen worden als cosmeticabedrijven bereid zouden zijn om te vertrouwen op de duizenden reeds veilig bevonden ingrediënten totdat niet-dierlijke alternatieven zouden goedgekeurd worden.

“Geen enkel van onze ingrediënten werden getest sinds het jaar X”

Bedrijven kunnen de door hen gebruikte ingrediënten beperken tot degene die vóór een bepaalde datum ontwikkeld werden. Dit garandeert echter niet dat hun leveranciers de ingrediënten die ze aan hen verkopen niet hertesten. Jammer genoeg komt het hertesten van bestaande ingrediënten nog veel voor en om deze reden is het zeer belangrijk dat cosmeticabedrijven hun leveranciers controleren. Bedrijven moeten een doeltreffend controlesysteem uitwerken om zich ervan te verzekeren dat hun leveranciers tegemoetkomen aan het door het bedrijf vooropgestelde beleid i.v.m. dierproeven.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:55

Make up gebruik ik amper. Rexona wel maar dat is het enige dat me geurvrij houdt en ik ruik graag lekker fris. Hoef ik maar 1 x op te spuiten en de hele dag lekker frips.

'Paint' it 'Black'

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:05

Ik gebruik vrijwel nooit make-up. Maar wat ik wel heb liggen is idd proefdiervrij.
Qua shampoo weet ik het eigenlijk niet precies. Er staat niets op de verpakking, maar of dat ook betekend dat het niet op dieren is getest, durf ik niet te zeggen.
Toch eens beter op letten.

* To Belg, or not to Belg *

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:18

Jippie schreef:
Er is al zo veel om op te letten, maar deze hou ik heel strikt vast: geen levendsmiddelen met vlees of dierlijke producten uit de bio industrie en alleen dolfijn vriendelijk gevangen tonijn.

Vervelende is dus dat er een instantie ooit op zoek is geweest naar 'dolfijn vriendelijke'netten, en ze nergens heeft kunnen vinden. Bedrijven die claimden er gebruik van te maken wilden niet laten zien hoe ze gemaakt zijn, omdat ze 'bang waren dat iemand anders er met het ontwerp vandoor gaat'
De vraag is dus of ze echt bestaan.. (ik kan even zoeken naar de link, maar kon het net met Google niet vinden)

Verder let ik er zelf ook te weinig op.. wasmiddel haal ik gewoon bij de supermarkt, net zoals vlees (bio industrie) en deo etc. Als ik uitgebreid ga shoppen stop ik ook even bij de Body Shop, maar ik kan echt niet zeggen dat ik alleen dierproefvrije spullen koop. Toch de luie consument die voor goedkope en makkelijke producten kiest..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:25

laratjuh schreef:
Miss sporty maakt ook gebruik van dierproeven..

is dat echt? gatver, ik heb daar lippenstift van. Dan koop ik die niet meer hoor! Die troep. Ik heb van iemand gehoord dat er bij Douglas alleen dierproefvrije make up wordt gekocht. En die verkopen ook Lancome, dus dat moet dan ook dierproefvrij zijn.

De hond is de betere mens

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:56

Wil je het echt consequent doen, dan zul je ook een heleboel geneesmiddelen moeten weigeren.

Dierproeven voor make-up vind ik onzin, probeer er ook wel een beetje op te letten, al sta ik niet met een lijstje in de winkel.
Maar voor de ontwikkeling van geneesmiddelen heb ik er niet zoveel moeite mee eigenlijk. Ze kunnen veel met computermodellen en in vitro technieken, maar voor bepaalde dingen is toch echt nog een compleet organisme nodig. Ik studeer Biomedische Wetenschappen en heb ook een aantal bio-ethiek vakken gevolgd, durf wel te stellen dat ik iets van proefdieren afweet en op grond daarvan heb ik met proefdieren voor medische doeleinden niet echt moeite. Kan het anders, dan moet het anders, kan het niet, dan niet. En reken maar dat de regelgeving streng is! Een willekeurig wetenschapper kan niet zomaar even 30 ratten bestellen voor een proefje dat hij wel geinig vindt, daar gaat een heel goed aan vooraf met dierethische commissies etc., reken maar dat ze het ook zonder dieren doen als het zonder dieren kan, want dat scheelt een boel papierwerk! (Naast het feit dat zo'n experiment dan niet goedgekeurd wordt).

Nulla tenaci invia est via

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:12

toch margreet, als je het ECHT zo nodig vindt, moet je jezelf ook ter beschikking stellen om proeven op te doen.

De hond is de betere mens

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 10:42

Dat medicijnen op dieren getest worden daar heb ik ook minder moeite mee. Al vind ik het wel jamer dat het nodig is.
Ik heb gewoon het idee dat die dieren levens kunnen redden.

Een dier waar lippenstift op getest wordt redt geen levens Boos!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-03 10:50

Ik vraag me bij sommige procucten serieus af hoe ze dat testen op dieren.
Ik weet alleen niet zeker of ik het wel wil weten.
Bijvoorbeeld Tampax, Alway's, Tempo, Huggies, Cleenex enz.
En waarom testen ze vaseline op dieren? Dat lijkt zo onschuldig?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, dieseltje09, Eliana, fleurtjeuh, Floko, Googlebot, Iloveiswan, Independence, Lian, Marcato, Marjelle1992, Marjo, MissJeanny, nuevo_mien, Paardennamen, Polarize, Sjofel, Vinny12511, Zilfstar en 165 bezoekers