mijn man geslagen door buurman!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

mijn man geslagen door buurman!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 18:57

Wat een dag, wat een dag.

Word ik opeens opgebeld door de buurvrouw, die echt schreeuwend uit haar plaat ging over onze honden. Kennelijk hebben ze aan de rand van de weg staan blaffen oid. Maar ze ging zo uit haar dak dat ik opgehangen heb. Want 'als ik hier leuk wilde wonen moest ik me aanpassen 'meid'."enz. Ik denk, als ik nou niet gauw ophang ga ik zelf schreeuwen en ik wil me niet verlagen tot dat nivo.

Dus Bob maar eens naar de buren gegaan om het uit te spreken. Heel normaal, want hij is altijd de rust zelve.
Wat denk je....die vent is zo woedend, gaat ook al uit zijn dak, begint te duwen en te trekken en gooit hem zo over het tuinhek!
Ik dacht dat idioten vooral in de voorkwamen, maar verdraaid....hier in het boerengehucht heb je nog ergere idioten.
Bob heeft gelukkig niet terug geslagen. We hebben wel melding gemaakt bij de politie, natuurlijk.
En waar het nou precies over ging, is nog steeds niet duidelijk.....

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:01

Oke fijn is dat.... Als je nu tenminste nog eens wist waar het over ging... Het is wel vervelend op deze manier... Wel goed dat hij niet heeft terug geslagen en het is goed dat julie naar de politie zijn gegaan...

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:05

Zo, dat is lekker asociaal van die buren! Dat vind ik echt niet normaal! Maar volgens mij worden steeds meer mensen sneller agressief, of gaan sneller slaan......maar wel goed dat jullie naar d epolitie zijn gegaan en dat je man niet terug is gaan slaan.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:05

Nou, lekker is dat! Driftige buren hebben jullie.
Ik hoop dat dit geen blijvend fenomeen wordt...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:07

Ik kan me voorstellen dat je je op zo'n moment flink verrot schrikt. Ik hoop dat jullie er later om kunnen lachen (eigenlijk is het namelijk best een grappig verhaal op Bananasplit ofzo). Uit ervaring weet ik dat dat toch niet erg waarschijnlijk is. Wij hadden (ook in een burengehucht) ook buren waar het niet mee boterde. Dat kwam omdat zij altijd hun kippen gewoon los lieten lopen door onze moestuin. Dus op een dag heeft mijn vader hun kippen over de schutting in de siertuin gegooid. Mijn vader is namelijk niet zo rustig. Het is uiteraard helemaal geëscaleerd in de latere jaren. Het enige wat ik me nog kan herinneren als de dag van gister is het volgende:
Mijn moeder had tussen onze garage en hun huis een haagje met conifeertjes (zelf opgekweekt oid) geplant. Zij hadden namelijk recht van overpad over onze oprit en dus konden we niet alles afscheiden. Goed, zij komen eruit met hun dikke mercedes (stadse mensen in een boeren dorp) en die past er niet meer tussendoor. Zij kwaad, op hoge poten mijn moeder gehaald (paps was weg), schreeuwen en weet ik het wat en toen mijn moeder doodleuk zei dat het allemaal óp de erfscheiding stond kookte de vrouw opeens over, rukte een stuk of wat coniferen eruit en dat was het. Politie erbij en adhv het kadaster werd bepaald dat de conifeertjes (twee turven hoog) op de erfafscheiding stonden en dat mocht. Ook kon de mercedes er nog makkelijk langs, dus ze moesten niet zeuren. Daarna hebben ze niets meer gezegd en op ons pad dikke gaten in het grind geslipt. Wat waren wij blij dat die mensen opkrasten zeg! Daarna kregen we er ook erge gekken voor terug, maar toch. Op het moment dat iemand gewoon jouw bezittingen vernield (of dat nou coniferen zijn of iets anders) schrik je echt wel even. Ik wed dat het gezicht van onze buurvrouw behoorlijk hilarisch zou zijn voor een buitenstaander, maar ik vind haar alleen maar compleet gestoord!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:09

Hebben jullie ook aangifte gedaan want dit slaat werkelijk nergens op!!! En hebben jullie normaal gesproken normaal contact met die mensen of ook niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:10

Jeetje zeg, dat zijn die buren waar de honden al eerder waren geweest??
Bob is idd de rust zelve, dacht waarschijnlijk met een gesprek en gebruik van gezond verstand er wel uit te komen.... wat een rare mensen heb je toch.

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 19:18

Tja, wij zijn dus ook van die stadse mensen in een boerendorp. Haha!
Ik pas me aan alle kanten aan, maar ik wil ook graag nog een beetje mezelf blijven.
En als ik aangesproken wordt, al schreeuwend, met 'meid', krijg ik de dringende behoefte om te zeggen dat het voor haar tijd is voor een borstlifting. Maar ik houd me in.... Schijnheilig

Tuurlijk, die honden mogen niet op de weg lopen, maar ze liepen ook op ons erf en als ze daar blaffen...tjah...vervelend, maar daarvoor zijn ze hier. Goed gedaan dus..hondjes OK dan!
Die dochter van hun die spoort niet helemaal (echt niet, heeft ook medicijnen) en die zegt dus dat ze gebeten is. Bob gaat dus vragen...waar dan, en hoe dan? (dochter is net zo oud als ik trouwens..), schreeuwend en tierend wees ze op haar smetteloze schoen.
Ik weet niet hoe jouw schoen eruit ziet als een rottweiler erin bijt, maar ik vrees niet bepaald smetteloos.
Bovendien zijn de rottweilers in de box als we niet zelf buiten zijn...nu dus ook. Best knap dus van ze...
De jackies lopen nog wel eens een fietser achterna te keffen, wat absoluut niet mag. Bijten doen ze overigens niet, maar dat zegt iedere hondeneigenaar...

Het mooiste is nog dat hun eigen hond laatst een vriendje van een buurjongetje zo heeft gebeten dat ie naar de eerste hulp moest.

Maar goed, Bob ging erheen om het op te lossen (iets wat dus niet eens gebeurd is, maar aan het verwrongen brein van iemand ontsprongen is...)en wordt gewoon geslagen. Dat vind ik echt te gek voor woorden.

Ik laat ze maar in hun lage waarde, maar de eerste keer dat die dochter hier weer op MIJN terrein mij staat uit te schelden voor paasei prutsmuts in bijzijn van mijn kinderen, dan laat ik de honden los en kan ze ervaren wat er ECHT gebeurd als er een rottweiler in je been hangt.

Ik vind het trouwens knap dat Bob rustig bleef, want ik werd zowat hysterisch van woede.

En dan nog: die dochter is niet in orde en heeft medicijnen dus die kun je niks kwalijk nemen...
ja,ja...net als de allochtoon die een agent wil neersteken omdat ie zo gefrustreerd is dat ie niet goed nederlands spreekt.....
Als je zelfs met medicijnen niet kunt functioneren en mensen gaat slaan,mag je wat mij betreft naar een gesticht.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:39

lekker agressief was die vent dan Boos! was gewoon zinloos geweld Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:56

Zo Suzanne... amen Haha! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:24

Lekker buren zeg Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:49

Lekker is dat. Ben je mooi klaar mee met zulke buren. Sterkte!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 00:21

Kom vaker voor in een burengehucht Haha! . De mensen bij wie mijn paard staan hebben ook zulke fijne buren. Ik had er al heel wat verhalen over gehoord, maar helaas nog niet het genoegen gehad ze te ontmoeten... tot een paar weken geleden.

Zij moeten hun koeien terug naar de stal drijven over een pad dat tussen hun huizen in loopt (ja ook hier hoop gezooi over afscheidingen, recht van overpad, auto's die er zogenaamd niet langs kunnen) en aan het eind van dat pad stond mijn auto. Ik wacht dus even tot die gevlekte dingen voorbij zijn gelopen voordat ik achteruit rij. Zie ik vauit mijn ooghoek iets zwart-wits aan mijn auto zitten. koe bleek de auto eetbaar te vinden. Ik dus kijken of er geen schade was. Ik had nog geen 2 stappen buiten mijn auto gezet of ze begint al te schreeuwen dat het mijn eigen schuld is en ik mijn auto daar maar niet neer moet zetten.

Nu had ze een klein nadeel: ik studeer rechten en kan dus zelfs het artikel noemen waarin staat dat zijn verantwoordelijk is voor de schade Schijnheilig . Heb het maar niet zo gezegd, maar vriendelijk verteld dat zij toch echt aansprakelijk is voor eventuele schade. Ik had ondertussen al gezien dat er niets aan de hand was, maar ze bleef nog wat doorschreeuwen en stapte dit keer op het onderwerp dat het pad van haar was Haha! . Heb maar gezegd dat dit niet het geval was maar ik me daar verder niet tegen aan wou bemoeien en ben in de auto gestapt. Ik denk dat ze nog 5 minuten aan het schreeuwen is geweest terwijl ik allang weer in mijn autootje zat.

Maar geslagen heeft ze me in elk geval niet, dus ik denk dat jou buren de 'achterlijke buren competitie' wel hebben gewonnen. Wat een idioten.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 01:13

maar dit is wel serieus, je moet zo oppassen ook nog tegenwoordig!
Was je niet onwijs geschrokken ?

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 07:55

suzanne schreef:
De jackies lopen nog wel eens een fietser achterna te keffen, wat absoluut niet mag. Bijten doen ze overigens niet, maar dat zegt iedere hondeneigenaar...


Als ik ergens een hekel aan heb....

Vreselijk zulke honden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 09:30

Sjeetje zeg. Mensen zijn soms zo rot van binnen he. Ik moet er toch niet aan denken dat mijn droom waarheid wordt net als bij Suzanne en eindelijk je paarden aan huis hebt en dan heb je van die onhebbelijke buren! En dan ook nog slaan! WAt een rotvolk, dit is niet meer normaal. Buren moet je maar op verre afstand hebben, want als het niet botert ben je er mooi mee aan.

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 12:05

Gelukkig wonen die lui zeker 800 meter verder, dus ik heb er verder geen last van.
En of ze mij al dan niet gedag zeggen...nou..daar slaap ik ook geen nacht minder om.
Maar Bob heeft er nou toch wel wat last van, weet niet zo goed hoe hij dit moet verwerken. Het is ook te zot voor woorden.

En Nanda...dat is zeker irritant dat die honden dat doen. Je hoort mij ook niet zeggen dat ze dat wel mogen doen en we zijn er erg druk mee om het af te leren. Wat aardig lukt, het komt nog zelden voor. Maar er is verschil tussen een keffende hond op zijn eigen erf (daar mag ie keffen en rennen wat ie wil..) en op de openbare weg. En in dit geval was het op het erf. Die gestoorde dochter begint als een idioot te schreeuwen zodra ze bij ons in de buurt is...dan is er nog geen hond te zien, dan komen ze speciaal de stal uit om te kijken wat er aan de hand is!!!! Bovendien is het lastig af te leren als de buurtkinderen het zo leuk vinden. Jij 'straft'je hond als iet het doet. En vervolgens komen de kinderen uit de buurt al roepend naar de hondjes langsfietsen en ze aanhalen.
Bovendien lopen alle honden hier uit de buurt weleens langs de weg.
Ik praat niets goed, maar dan kun je altijd nog iets uitspreken en niet slaan.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:17

Jij bent tenminste één van de weinige die de verantwoording neemt om je honden dat rotgedrag af te leren. En ja, slaan gaat altijd te ver

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:43

Buren, heel gezellig, wij praten al 5 jaar niet meer met onze buren.
Nou succes, ik hoop dat jullie geen last meer van ze zullen hebben.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:58

Soms denk ik wel eens. Wat ben ik een gelukkig mens. Ik heb echt toffe buren.
Nou veel succes en laat je niet gek maken door die mensen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:08

Wij hebben gelukkig hele aardige overburen, naastburen Tong uitsteken en schuintegenoverburen. Alleen de achterburen zijn een beetje raar...

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:17

Jeetje Suzanne, dat is wel minder!!!
Knap van Bob dat hij rustig is geleven!!!
Groetjes Monique.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:47

gatver suus.
Ik was daar ook heel bang voor hoor in het begin werden wij ookwel als snobs uit de stad gezien.
Nouja de eerste maand maar en nu zijn we min of meer 1 van hun.
Dat is echt hardstikke leuk okee er word wel wat afgeroddeld(doe ik niet aan mee hoor het alleen aan)Maar zoals al die mensne voor je klaar staan en altijd hardstikke vriendelijk!

sinds kort wonen er ook andere mensen bij ons in de buurt die ook uit de stad komen en die worden min of meer met de nek aangekeken, okee ze zijn iets wat apart maar dan nog..."t is iig heeeeel anders dan in de stad