Evert is verkocht....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Evert is verkocht....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 12:12

Ja jullie lezen het goed... Evert is gisterenavond verkocht... Shirley speelde al een poos met het idee omdat hij toch te flematiek is en ze maar moeizaam met em verder kwam... Sinds een week of anderhalf is ze actief op zoek naar een ander paard en gisteren heeft ze een leuke 7 jarige KBWP? (belgisch met iets koninklijks erbij) paard gezien en gekocht... Evert kon daar direct worden ingeruild...

Ik heb zelf de eerste keuze gehad om hem te kopen, maar besloten om dat niet te doen omdat ook mijn ambities verder liggen dan waar Evert mij zou kunnen brengen.... Tot dit moment is Evert een enorm goed leerpaard voor me geweest waar ik het begin van de basis goed heb geleerd...

Waarschijnlijk wordt ie morgen opgehaald, ik ga vanavond nog even afscheid nemen en kijken of ik erbij kan zijn als ie opgehaald wordt morgen...

Het raakt me best wel, in de negen maanden dat ik nu met em bezig ben geweest bouw je best wel een band op... en dan zoals gisteren liep ik al kletsend met iemand naar de achterste wei maar totaal niet opgemerkt dat Evert een paar weilandjes eerder staat, tot het moment dat er achter me een paard vanachter uit de wei naar het hek was gelopen en mij zo aankeek van: Hee, hierkomen jij, hier sta ik!

Elk afscheid is het begin van een nieuwe herinnering, las ik ergens in een onderschrift.... Het afscheid van Evert zal in ieder geval een mooie nieuwe herinnering inluiden...

Alleen maar een droevig verhaal vandaag? nee dat ook weer niet.. heb namelijk gisteren een afspraak gemaakt om naar een paard voor mezelf te gaan kijken...

Het is een 9 jarige KWPN schimmel ruin genaamd Mister (met lucky boy en garant in de bloedlijnen) Wordt op het moment op L niveau gereden.. Is 1.75 groot en hij schijnt ook wat breder te zijn, zodat het best wel een goeie maat voor mij kan zijn... De huidige eigenaar heeft hem op 2.5 jarige leeftijd gekocht en helemaal ingereden... Het is geen paard voor in de hogere dressuur... Maar ik kan er iig wel de B en L mee door en misschien over een aantal jaar ook nog wel het M, voor mij is dat voorlopig voldoende...

Volgende week dus kijken, neem dan ook Caroline mee voor een stukje advies (alvast dank daarvoor Haha! )

Ook alvast een fototje:

Afbeelding


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:16

Een goed einde en een nieuw begin Lachen. Kan me zo voorstellen dat je enorm veel van Evert hebt geleerd en uiteindelijk komt het door zijn goede hulp dat je nu zelf op zoek gaat naar een paard Lachen.

Veel succes. De schimmel klinkt als een leuk paard (in elk geval wat leeftijd en hoogte betreft). Ik hoop dat het klikt.

En als het niet klikt: er staan nog vele paarden te koop in Nederland dus de zoektocht gaat best wel lukken Lachen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:20

dat is inderdaad een einde met een beging! sterkte met het afscheid en succes met het vinden van "jouw" paardje!

Dag lieve mama...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:22

een paard voor jezelf is uiteindelijk toch het leukste hoor. Vind ik tenminste.

De hond is de betere mens

lonneke2
Berichten: 295
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: helden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:23

het is heel erg zoiets moois te verlieze,
maar beter verliezen dan jou nooit te hebben gehad!
ik wens je veel sterkte toe als ze hem komen halen.

moontje en morena, mijn allerliefste sterretjes, i'l never forget!
dag lieve Lily, twee kusjes vaarwel
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JXQ4XAXI" target="_blank

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:31

Een hele mooie herinering.
Dat is het mooiste wat je kan hebben!
Veel sterkte en succes met je nieuwe paardje.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:52

Jammer dat Evert weggaat, je bouwt idd een band op en dan is afscheid nemen nooit leuk, maar je hebt in ieder geval iets om naar uit te kijken.
Eigen paard is goud waard zeggen ze toch wel eens?
Het laatste paard dat ik reed was er eentje van Casanova, en die is weer van Lucky Boy, heb zelden zo'n lief paard meegemaakt.
Leuk paard zo van de foto's te zien.
Succes!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:34

Jeetje Mark, dat wist ik nog niet,...

Vele sterkte in ieder geval, je was toch behoorlijk aan hem gehecht. Ik hoop echt dat je een leuk paard voor jezelf kunt vinden (met een goed passend zadel Knipoog !

Wel snel gegaan allemaal zeg,...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:37

Dat is mijn onderschrift, ben blij dat je er iets aan hebt. Knipoog

Jammer dat Evert wordt verkocht, maar de reden waarom klinkt heel redelijk. Ondanks dat je erachter staat zul je hem waarschijnlijk toch best gaan missen, het is tenslotte toch een beetje je eerste 'eigen' paard geweest waar je veel van hebt geleerd. Leuk dat je nu aan het rondkijken bent naar een echt eigen paard! Ben benieuwd wat eruit gaat komen, of het de schimmel wordt of toch een andere. Succes iig!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:28

helaas doet de foto het niet.
sterkte met het afscheid nemen van evert. en succes met misschien je eigenpaard!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:06

Hallo Mark,
We kunnen elkaar een hand geven, want mijn verzorgpaard is ook verkocht. Ik wist het al een paar weken, en heb nu een nieuw verzorgpaard gevonden. Maar toch ook weer leuk dat je nu een eigen paard gaat kopen! Succes ermee en sterkte met afscheid nemen van Evert.
Groetjes Samantha

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:11

ik ben heel benieuwd of het wat wordt met Mister! wanneer ga je kijken? waar staat hij nu?

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:32

Goed en slecht nieuws dus.. leuk hood je eigen paard zeker omdat je zo gedreven bent is dat een hele goede keus dan staat niets je meer in de weg.
Neem de tijd met een paard uitzoeken dan heb je straks het beste paard van stal! hihi

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:03

die schimmel heeft op markt plaats gestaan..
maar zo te zien een leuk paard

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 00:59

Hey Mark, dat is dan snel gegaan!
En troost jezelf maar met de gedachte dat je er qua paard waarschijnlijk alleen maar een stuk beter op wordt (niet banketstaaf voor Evert bedoeld, maar toch...), al snap ik natuurlijk ook heel goed dat jullie samen een band op hadden gebouwd, wat minstens net zo belangrijk is als het niveau van het paard. Weet je waar Evert nu staat, kan je hem zo nu en dan nog opzoeken??
En dus toch die ene schimmel die je me door had gemaild? Ben erg benieuwd hoor, laat het wel ff weten he!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 01:17

Die pony heb ik ook gezien op marktplaats!! *LOL*
Sterkte met het afscheid van je pony. Vriendjes zijn?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:02

Sterkte met het afscheid nemen, kan me voorstellen dat het heel dubbel moet zijn, je hebt zo vreselijk veel van Evert geleerd! Ben benieuwd hoe het afloopt met de schimmel.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:03

Relliej schreef:
Die pony heb ik ook gezien op marktplaats!! *LOL*
Sterkte met het afscheid van je pony. Vriendjes zijn?

tja 1.75m lijkt me geen pony meer Verward
ben je bij hem gaan kijken?...en?............

ps leuke longeerbak waar hij in gelongeerd wordt, komt me bekend voor Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door rhijnauwen op 18-07-03 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:09

Hoi Mark, we hebben het er van de week al uitgebreid over gehad, maar ik wil je nog even sterkte toewensen voor het afscheid van straks...
Maar zoals je zelf al zei: er komt iets heel moois voor in de plaats straks....
Veel succes bij Schimmeltje volgende week!!!

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:28

heel veel sterkte !!! tja meer kan ik niet zeggen dan dat het klote is

When love is a drug, then let me be your dealer!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 11:46

MarkKH schreef:
Het is een 9 jarige KWPN schimmel ruin genaamd Mister (met lucky boy en garant in de bloedlijnen) Wordt op het moment op L niveau gereden.. Is 1.75 groot en hij schijnt ook wat breder te zijn, zodat het best wel een goeie maat voor mij kan zijn... De huidige eigenaar heeft hem op 2.5 jarige leeftijd gekocht en helemaal ingereden... Het is geen paard voor in de hogere dressuur... Maar ik kan er iig wel de B en L mee door en misschien over een aantal jaar ook nog wel het M, voor mij is dat voorlopig voldoende...


Mmm... Is dit een nakomeling van Derrick? En staat hij toevallig ergens in de buurt van Hilversum(ish)

Europe is our playground

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:18

Vader: Derrick, van Lucky Boy.
Moeder: Zurina, van Garant.


Klopt. Waar hij staat weet ik trouwens niet, heb dit effe snel uit een PBtje van Mark geknipt/plakt. Ken jij dat paard Manic? Grappig, zal Mark leuk vinden, kun je 'm alvast wat vertellen!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:25

Is volgens mij het paard van mijn nichtje! Die vertelde me vorige week nog dat ze hem nooit zou verkopen Boos! Ik wist ook niet dat hij te koop stond. Ik heb er een keer op gereden, van de winter. Daar heb je zeker een heel erg leuk paard aan. En wat betreft dat het zgn Lucky Boy karakter, daar heeft dit paardje absoluut geen last van... Echt een leuk dier. Ik geloof dat ik zijn huidige eigenaresse gerust kan vertellen dat hij een heel goed huis krijg als ze hem aan Mark verkoopt, al ik het zo hoor Lachen

Europe is our playground

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 12:31

Uhm... maar dat die advertentie op marktplaats gezien en ik ben nu ernstig in de war... Want die adverteerder is zeker mijn nichtje niet... Ik denk dat ik haar maar eens ga bellen...

Europe is our playground

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:03

Kennelijk toch een ander paard... Zelfde naam, zelfde vader... Erg vreemd...

Europe is our playground


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: reina en 133 bezoekers