Afstammelingenkeuring Paddox

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 16:56

Vandaag om drie uur was de afstammelingenkeuring van Paddox, de droomhengst waar ik mijn merrie mee heb laten dekken. Wat heb ik daar lopen kwijlen zeg!!! Kwijl Het was dus op de Nieuwe Heuvel in Lunteren, waar ik vlakbij sta en ik dus ook woon.
Ze lieten eerst tien veulens zien die geprikt waren door het KWPN zelf, wat een schitterende veulens!!! Ik vond ze bijna allemaal mooi, en bewegen dat ze konden. Voor zover ik het kon zien met een supergebruik van het achterbeen. Daarna nog vier veulens die door de hengstenhouder zelf waren uitgezocht, nog vier PLAATJES Kwijl !!! Wow....Ik ben zo benieuwd wat de hengstenkeuringscommissie van deze veulens zegt en hoe het afstammelingenrapport er dus uitziet... Eén ding wel: stuk voor stuk hoofden met uitdrukking erin, mooi modellen, veel beweging en mooie kleur en aftekeningen....vind ik dan Knipoog . Kan niet wachten tot april!!!!!!!!!
Vergeet ik het belangrijkste bijna: de droomhengst zelf die nog eens super door de baan ging...Wat een prachthengst is het toch ook!!! Ik kan er uren naar kijken, maar wat een karaktertje!!! Paar keer steigeren hahaha, de donder. Reservekampioen PAVOCUP 2001.....is niet niks! Veulen, groei nou 'es wat sneller!!!Ik kan niet meer wachten, wil weten of je op je pappie lijkt met de kuren van je schat van een mams!!!
_________________
It's a plane....!!!
No, it's a bird....!!!
NO, IT'S SUPERJURGA!!!!!!!!!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jurga op 2001-09-04 17:01 ]</font>


favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 17:52

Het waren inderdaad plaatjes. En ze waren allemaal sterk op het achterbeen. Het zijn paarden met karakter, maar als je ze je voor gewonnen hebt, werken ze super voor je en heb je een vriend voor het leven. Jouw veulen wordt nog een beetje familie van mijn paard. Zit allebei Ulft bloed in.
Was het maar vast april 2002. Ik ben haast net zo nieuwsgierig als jij naar het veulen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 19:58

mooi zo, tante Bep!!!! Ik kan ook al niet meer wachten en idd, Ulft bloed!!!! Alleen wordt dit mijn eigen Favoriet hahaha. Ik kan alleen maar hopen dat mijn veulen ook zo'n plaatje wordt...*zwijmel*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 07:50

Dit zei de jury over de afstammelingen van Paddox.
PADDOX (Ferro keur x Darwin)
Paddox toonde een wisselende collectie, matig tot goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan. De nek en hals zijn goed van lengte. Het achterbeen is lang en gebogen. De veulens hebben in beweging ruim voldoende ruimte, ruim voldoende afdruk en een goede houding.

Veel mensen snappen niet waarom Oscar in het stamboek is opgenomen op dat hij 4 had voor het springen. Hij had wel een 7/8 voor dressuur. En er werd veel goed over zijn nakommelingen gezegd. Namelijk het volgende.
OSCAR (Wolfgang x Nabuur)
Oscar toonde een uniforme collectie, goed ontwikkelde, goed bespierde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan. De bewegingsvorm en de houding is goed.

Dus ik vindt dat hij terecht is opgenomen.

Groetjes
Denise

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 08:45

Wat voor kleur veulens liepen er over het algemeen mee? Ik vind het zo'n superhengst !!!!
Er staat een ulft x heidelberg x First Trail merrie van 12 (Ik heb daar een Junior STV van voor de helft) en die gaat volgens jaar gedekt worden, ik heb Darwin aangeraden maar Paddox is ook erg leuk en die is toch wat chiquer dan Darwin zelf en ik vind het een toppiehengst. Lovers

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:57

He Mytens een keer gaan meeten bij ilona en dan Paddox gaan bewonderen. Want ze staat met Jur echt aan de overkant van Paddox.

Kunnen we met z´n tweeen gaan Kwijl daar tussen al die hengsten Schijnheilig . Of er een stiekum inlanden Schijnheilig .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 12:03

JJJJaaaahhh, Mytens en Pris bij mij meeten!!! Paddox in het eggie zien is echt niet verkeerd!!!!!!!! Kwijl Kwijl Kwijl En Prsi, als er één hem inlaad....ben ik het!!! Knipoog Me love Paddox!!!!! en ja, ik kan jullie zo meenemen de hengstenstal in, dusse......

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:08

Hmmmmmmmmmmmmmmm dat is wel leuk hoor !!!
Ik neem hem dan stiekem mee , bind hem achter mijn Polo Schijnheilig

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:11

hahaha zie hem al gaan over de snelweg ZOEEEFFFFFFFF kataklop kataklop hihihihi
sorry offtopic en een levendige fantasie Schijnheilig .

Anders vragen we nog iemand mee met een trailer of vrachtwagen Schijnheilig .

Maar doen we het Party!! .

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:15

Ja we doen het, weet je wat (ik ben weer aardig) jij rijdt mijn Polo terug en ik Paddox.... Haha! , ben toch nog op zoek naar een 2e paardje dus ach ik neem hem wel mee hoor. Schijnheilig

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 12:19

wheeeeeeehh, dan blijf ik zo alleen achter.....mag ik dan ook een stukkie op mijn droomhengst Mytens????Mara je mag echt een keer hier langskomen hoor, dan zal ik hem weleens irl showen! Kwijl.......
veulens hadden btw erg veel de kleur van de moeder..........

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:27

Ohh Mytens die staat nu op het moment ergens in Duitsland geloof ik, maarre jij mag dan ook wel een rondje op paddox hoor ik ben niet kinderachtig. Maarre ik wil wel een keer komen hoor, welke hengsten staan er nog meer?

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:28

Durf je dat echt ik in je Polo Verward ,

Heb namelijk geen rijbewijs van dat geld heb ik toen Leys gekocht Schijnheilig Schijnheilig . Oke was stop maar ja Leys heb ik nog geen spijt van. Lovers


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:29

hmmmmmmmmmm Scheve mond\ dan moet ik er nog even over nadenken hoor Schijnheilig

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:33

Citaat:
Op 2001-09-05 12:15, schreef Mytens:
Ja we doen het, weet je wat (ik ben weer aardig) jij rijdt mijn Polo terug en ik Paddox.... Haha! , ben toch nog op zoek naar een 2e paardje dus ach ik neem hem wel mee hoor. Schijnheilig


maar je hebt er al...

(even tellen...)

drie!!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:36

3?
1.Die bruine van 3,5 jaar, de painter's Row, is van mij.
2. De Junior stv x Ulft voor de HELFT van mij.
3. Ik rijd een Hugo en die heb ik tot het Z spr. (ivm met prestatie predikaat) minstens tot mijn beschikking maar is niet van mij dus....

ik heb er 1,5 ............. Cool

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:38

En de zwarte merrie is terug verkocht naar de fokkers en wordt binnenkort gereden door Wil Schellekes. Hier heb ik spijt van hoor dat ik deze verkocht heb, zo'n fijne merrie Frusty

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:41

Die Gloria verkocht...

Dat heb ik gemist, of je hebt het nog niet eerder verteld... *LOL*

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:41

Die Gala Z, naam Giona Z Haha!. zangersheide merrie.
is een tijdje terug verkocht aan de fokker, tijdens valkenswaard. Ze zijn mij op het spoor gekomen en ze wilde hem persee terugkopen dus tja........
_________________
Mensen met paarden hebben de hemel op aarde,
maar als ze komen te sterven valt er niks te erven.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens op 2001-09-05 12:43 ]</font>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:43

ach wat, lijkt er op... Haha!

Ik wist nog wel dat het een Gala was... *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 14:46

Mytens, ik bedoelde de hengst niet, maar jou gek!!! Hahaha, ik wil gewoon ff op Paddoxje zitten hahahaha. Maar ja, wie staan er nog meer? Eeen haflinger waarvan ik ff de naam kwijt ben, Neron, Palousa-Santos, Respect, Ed King Hill NH, Lolke , Liekele, Sape, (friezen, hoe kan het ook anders bij de NH) , Sjapoer, Prins abdullah Nomar van het OOsterveld, Bachelor NH, Neapolitanao Capriola F., Ferrari en hoe heet die TCN Partout ook alweer??? Nou ja, veel dus....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 15:18

Citaat:
Op 2001-09-05 12:38, schreef Mytens:
En de zwarte merrie is terug verkocht naar de fokkers en wordt binnenkort gereden door Wil Schellekes. Hier heb ik spijt van hoor dat ik deze verkocht heb, zo'n fijne merrie Frusty



Hoi,

Wil is wel een fijn ruiter. hij rijdt met gevoel, dus ben maar niet bang over jouw merrie, die komt wel goed terecht. Wil is ook kei aardig. Hoe heten de fokkers?

groetjes
Denise

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 15:19

Doen jullie dan even de groeten aan Respect?? Die vind ik dus heel errug leuk!! Hij heeft Toon-oogjes... Lovers

Een dotje! Bachelor vind ik trouwens ook leuk en Sjapoer ook wel. En die gespikkelde, Palousa Santos geloof ik, was ook heel geinig.

Maaaaarrrr: er gaat niets boven Respect, sorry voor de Paddox liefhebbers! Tja, tis een vos met bles en vier witte pootjes!! *LOL*

Groetjes Mieke

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 08:39

Jep Wil is een fijne ruiter, hij heeft ook een zus/broer van mijn merrie gereden in het 140m.
Enne Jura: Hmmm ik ben blond, had het verkeerd gelezen Cool

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-01 08:44

Whehhhh, Mytens, je vergeet een letter, ik ben JURGA en Maartje is JURA!!! Maar maakt niet uit hoor.... kom je hem echt een keertje bewonderen in Lunteren en boktmeeten met mij?????????? Lijkt me gezellie!!! Party!! Kun je samen met mij gaan Kwijl om zijn koppie....en de andere hengsten niet te vergeten....
O ja, ikben erachter, weet het weer, de TCN Partout heet Parlando NH.
MYTENS: JE MOET ECHT NAAR LUNTEREN KOMEN MEETEN!!!!!! *LOL* *LOL* *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977 en 146 bezoekers