Wie heeft er paarden met hoefkatrol??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Wie heeft er paarden met hoefkatrol??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 20:26

Wie heeft er paarden met hoefkatrol en wat doe je eraan of heb je eraan gedaan??

Ik heb een 10 jarige merrie en wil haar verkopen als gezelschap merrie waar niet op gereden mag worden...wat vinden jullie hiervan??

Ach gut Ik hoop dat er veel reageren!!! Alle info is welkom


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:09

hoezo verkoop je je merrie?
kan je er helemaal niet meer op rijden?
of wil jij verder in de sport?
bij ons op stal heeft ook een paardje dat,die heeft nou rubberen ijzers,in de bak rijden doen ze geloof ik maar 1 tot 2 keer in de week,en buitenrijden gaat ook heel goed,alleen bij de kiezels loopt ze ernaast.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 21:29

Mijn merrie heeft dus hoefkatrol en het leek eerst me te vallen maar ook na rust periode en ander beslag (podo-beslag en met wigje) heeft ze weinig baad. Ook ben ik naar Antoine de Bodt geweest (staat op film) en ik moest haar gaan longeren aan de dubbele longe dit heb ik braaf gedaan maar het heeft weing zin en ze loop echt niet regelmatig. Voor de slager vind ik haar tr goed lopen (iedereen die haar heeft zien lopen ook) dus nu zit ik echt te denken...ze is mn maatje en echt mijn toppertje maar ze kost ook veel geld en als ik nuchter nadenk denk ik dat ik dat geld beter kan gebruiken in een gezond paardje.
Dus zoek ik voor haar een warme stal en weilland met grasjes waar ze aandacht krijgt en niet bereden wordt.
(Weet je iemand?)
Misschien hheft iemand meer tips....

~~

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:32

hoezo gaat je dit teveel geld kosten?
je zult alleen wat meer kwijt zijn aan de hoefsmid.
tja het ligt eraan dus wat je ervoor over hebt,of je maatje en je toppertje houden,of een nieuw paard.
als mijn paard het ooit zou krijgen zou ik haar echt houden..
tenzij je natuurlijk echt een super thuis zou kunnen vinden,dan zou ik haar pas wegdoen en verder gaan met een nieuw paardje.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:18

Ik heb ook een paard met hoefkatrol. Categorie weet ik niet, maar ik weet wel dat ze het van de ouderdom heeft gekregen (was 17 toen het vastgesteld werd en nu is ze er 19!). Bij mij is het nooit in m'n hoofd opgekomen om haar weg te doen. Na de vaststelling heeft ze een kuur van 30 dagen pijnstillers gehad en heeft ze hoefijzers met een bruggetje gekregen. En daar loopt ze super op!
Dus ik zou nog maar niet wanhopen en het misschien wat meer tijd geven!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:49

Kijk eens op de website van www.hoefkatrol.com. Ikzelf heb sinds februari/maart les van hem. Ben zeer tevreden over hem, dat komt omdat ik een hoefkatrolpaard heb. Mijn paard is op Z2 dressuur niveau uitgebracht maar door dit probleem heb ik moeten stoppen daarmee. Ik ben naar dierenkliniek in Bosch en Duin gegaan en daar is geconstateerd dat hij hoefkatrol in graad 4 heeft, met als gevolg 2 kuren van pijnstillers wat niet hielp. Ik had 2 opties, of een zenuw door laten snijden of nieuw medicijn Tildren laten toedienen. Ik heb voor laatste gekozen en heb dit toe laten dienen in oktober 2002. Net in die week verscheen De Hoefslag met artikel van Antoine daarin. Mijn ouders hebben mij daarop gewezen, maar ja mijn paard stond in Bosch en Duin en ik wil alles 1 voor 1 afwerken. Helaas heeft dat medicijn Tildren niet mogen baten. Vervolgens ben ik in contact gekomen met Antoine en wist dat hij in januari les ging geven in Nuenen. Ben daar langs de bakrand gaan kijken en heb 6 paarden (waarvan paar hoefkatrolpaarden waren en andere gewoon een rijprobleem hadden of scheve bekken) ik heb mijn ogen uitgekeken en ik wist niet wat ik zag. Bij alle 6 paarden zag ik binnen een uur vooruitgang. Zelfs paarden die kreupel liepen gingen beter lopen! Dus vervolgens heb ik me ingeschreven in Nuenen maar vanwege volle lesdagen kwam ik op wachtlijst. Ben vervolgens mij ook op gaan geven in Uden en Bemmel maar kwam ook op wachtlijsten. Toen heb ik me maar opgegeven voor een week stage in Belgie bij hem thuis te volgen. Daar kon ik pas in juni naar toe(ben onlangs daarvan terug gekomen) dus ik moest geduld hebben. Toen kreeg ik melding dat er iemand in Uden uitgevallen was en of ik nog wilde komen lessen. Nou met alle liefde natuurlijk en ben in maart voor het eerst daar naar les gegaan. Nu bleek dat ik mijn paard altijd veel te diep gereden heb, waardoor mijn paard zich op rechter voorbeen zichzelf heeft overbelast, is scheef gaan lopen (rugprobleem) met als gevolg hoefkatrol. Antoine heeft hem eerst omhoog laten komen en eerst van achteren naar voren gereden zodat mijn paard met zijn voorbenen niet te ver onder de massa(zijn buik) bleef en dus zichzelf naar voren moest strekken. De lessen daarna zijn we bezig geweest om het paard recht te richten. Elk paard heeft een holle kant en bolle kant. Die holle kant moet opgerekt worden anders komt een paard ooit in de knoei, hoe dan ook. Als het paard zichzelf goed oprekt gaat een paard zich rechtrichten met als gevolg dat paard kan gaan buigen in beide richtingen en zichzelf ook gaat verzamelen (paard LAAT zich verzamelen) Ik ben heilig van overtuigd dat deze methode in nederland bij alle paardenliefhebbers moeten toedienen want er zijn niet voor niets al paarden op 3 jarige leeftijd kreupel raken en zelfs al hoefkatrol hebben! Wij krijgen verkeerde instructies. Maar als je echt wilt weten wat zijn methode is (Ontspanning, rechtrichten, juiste aanleuning zoeken, verzamelen en oprichting) dan kun je het beste naar een lesdag ergens in nederland gaan kijken, het is echt de moeite waard. Ikzelf heb video opnames van mijn paard, als je dat wilt zien, wil ik je met alle liefde toesturen, zodat je de verbeteringen hiervan zelf kunt zien en waarnemen. Dit is de oplossing voor elk paard om zichzelf goed te kunnen ontplooien tot goed sportpaard. Deze rijmethode word ook toegediend bij grote springstallen en ook bij mensen die mennen! Ik ben alleen maar positief, maar je moet het met eigen ogen zien, zo ben ik ook begonnen. OH JA WAT OOK HEEL BELANGRIJK IS, ANTOINE WERKT ONDER DE VOLGENDE VOORWAARDE: PAARD NIET ZUIVER, NIET BETALEN!

PS: dit is een stuk uit brief die ik naar dierenarts in Belgie gestuurd heb!

Het is namelijk zo, ik zelf heb een 12 jarige ruin waar vorig jaar oktober hoefkatrol in graad 4 is gecontstateerd is bij dierenkliniek Bosch en Duin te Nederland. Vervolgens is mijn paard als optie behandeld door het nieuwe medicijn dat afkomstig is uit Frankrijk, namelijk Tildren. Mijn paard heeft 10 dagen bij Bosch en Duin gestaan en de heer Welling heeft hem 10 dagen met Tildren ingespoten. Dit is schijnbaar een ontstekingremmende medicijn. Vervolgens heb ik mijn paard terug naar huis gehaald en ben voorzichtig met hem aan de gang gegaan. Ik heb paar maanden gewacht, maar geen enkel verbetering. Tevens hadden mijn ouders een artikel in blad Hoefslag gelezen (dat begin oktober uitkwam) met een artikel daarin van Antoine de Bodt. Ik zei tegen mijn ouders dat we net besloten hadden om hem met nieuwe medicijn Tildren te laten behandelen en ik wilde niet aan 2 verschillende dingen beginnen. Eerst het ene afwerken. Dus na paar maanden was er geen verbetering en mijn ouders begonnen over artikel van Antoine de Bodt. Via zijn website ben ik geinteresseerd geraakt. Ik ben een lesdag gaan volgen langs de bakrand in Nuenen (januari 2003) omdat ik eerst wilde zien wat hij bij anderen klaar kon maken.

Ik ben zeer enthousiast thuis gekomen, ik wist niet wat ik zag daar in Nuenen. Ik heb paarden met scheve bekken gezien wat minstens 10 cm verschil was! Na een uur tijd stond het paard recht en dat alleen door zijn training. Tevens heb ik ook paarden met hoefkatrol gezien die in begin van zo’n les kreupel liepen en na een uur recht en regelmatig beweegden! Ik heb contact opgenomen en mij in laten schrijven voor een lesdag. Helaas was er geen plaats meer in Nuenen en ook niet in Bemmel en ook niet in Oploo. Overal kwam ik op wachtlijsten te staan. Vervolgens heb ik me opgegeven voor een week training in Belgie maar dat was niet eerder mogelijk dan in juni, maar ik moest iets, dus heb ik me opgegeven daarvoor (waar ik dus nog naar toe moet) maar na enkele weken kreeg ik bericht dat er iemand in Oploo/Uden uit was gevallen en dat ik daar kon lessen, dat was pas in maart dit jaar. Nou we hebben alles met videocamera opgenomen, we wisten niet wat er gebeurde, mijn paard liep weer recht na bijna half jaar! (nadat hoefkatrol geconstateerd was, voor heen heb ik ook al problemen gehad met peesblessure, in totaal ben ik al 2 jaar in blessure) Antoine heeft zelf er ook nog op mijn paard gereden, omdat ik niet helemaal begreep wat precies de bedoeling was. Inmiddels train ik nu 1x in de maand hier in Nederland bij hem en heb besloten om weer op wedstrijd te gaan. Vooral de manier van werken heeft mij overtuigd. Hij werkt onder de voorwaarde: niet zuiver, niet betalen. En dat terwijl ik zelfs niet durf neer te schrijven hoeveel veeartskosten en kliniekkosten ik voorheen heb gemaakt.

Ik heb mijn paard altijd te lang en te diep naar beneden gereden, zodat mijn paard zich liet vallen en overbelast werd op zijn voorbeen (rechts voor) waardoor hij dus die hoefkatrol heeft gekregen. Niemand heeft mij daar op gewezen! En bij Bosch en Duin is er gezegd, er zijn maar 2 opties: nieuwe medicijn Tildren of een zenuwsnede! Nou dat was het allerlaatste wat ik wilde uitvoeren. En vervolgens is het bewijs aanwezig, ik krijg mijn paard recht, loopt regelmatig en absoluut niet kreupel. Met behulp van speciale rijmethode van Antoine is er absoluut een uitweg voor paarden met hoefkatrol. Paarden die op 3 jarige leeftijd al afgewezen worden omdat ze hoefkatrol hebben, wil niet zeggen dat ze ook doorverwezen moeten worden naar slachthuis!

Ik ga van 2 juni t/m 8 juni naar Antoine toe voor training, u mag mijn paard komen onderzoeken (geheel op eigen kosten) en kijken hoe mijn paard loopt en hoe hij getraind word. Ik wil u ervan overtuigen dat er absoluut een weg is voor paarden met hoefkatrol en dat iedereen deze rijmethode ook kan leren.
De bewuste Belgische dierenarts heeft niet gereageerd op deze brief en heeft niets van zich laten horen!

Momenteel heeft Antoine een paard gehad met zeer goede gangen, alleen afgekeurd door een kliniek in nederland, Antoine heeft paard een week getraind en nu is het een STERMERRIE geworden! Dat zegt genoeg denk ik!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:52

Beste Bets
ik zie nu 4 berichten van je, alle 4 dezelfde
Maar helemaal gelezen heb ik ze niet want een keer extra op de enter toets drukken is geen overbodige luxe

En helaas heeft niet iedereen baat bij AdB

welkom op bokt

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:05

Wat is jouw probleem dan als ik vragen mag?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:22

ik heb ook een paard met hoefkatrol
Destiny heeft spat gekregen, en daardoor is ze heel erg op de voorhand gaan lopen, met ijzers met een dicht stukje eraan laten lassen, en veel trainen op achterhand gebruik is het goedgekomen

je merkt alleen dat als je haar aan de laneg teugel aat stappen dta ze dan af en toe struikelt, dan zet ze een voorvoetje niet heelmaal goed genoeg neer

maar helaas is ze opnieuw aan 1 achterbeen kreupel geworden(oorzaak is niet gevonden) en staat ze op rust, alweer 1 1/2 jaar

als we geen stallen aanhuis hadden gehad, dan had ik haar ook moeten verkopen, of ergens een weitje moeten huren, of zoiets, want een kreupel paard op een dure pensionstal laten staan kost gewoon echt te veel

maar als je ergens een weitje kan huren, dan is het opzich nog wel te doen denk ik

(foto's van mn kreupele paardje staan hier: [LK] Destiny gewassen & aan het showen!! ze loopt als ze gaat showen door de kreupelheid heen, maar linksachter kan ze niet goed naar voren plaatsten, ook galloperen lukt niet meer)

veel sterkte met het maken van een beslissing&met het vinden van een goede oplossing

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:28

nog even een reactie op Bets

heel fijn dat jouw paard weer super loopt mbv Antoine de Bodt, maar sommige paarden zijn echt door een medische reden kreupel, en dan helpt zijn trainingsmethode dus niet.

Marr ik ben het wel met je eens dat een paard dat niet 100% rechtgericht is en zn achterhand er onder heeft, ooit in de problemen komt!
en er zijn idd te veel instructeurs die daar niet genoeg op letten(mijn eigen instructeur let er dus wel supergoed op)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:36

waarom verkoop je haar.
zoals gezegd kost het je de hoefsmid meer, en misschien nog andere dingen!

vind het altijd hard om te zeggen : nou heeft ie dit dus doe ik hem maar weg!
het is natuurlijk jouw keuze en als je liever een gezond paard hebt waarmee je wel kan rijden dan is dat jouw keuzen!

kelsey had ook hoefkatrol, zij is ingeslapen!
maar ondanks de hoefkatrol hield ik haar, dan maar wandelen, en borstelen en maar niet rijden...dan reed ik soms gewoon op een ander..

maar is jouw keuze !

Be My Hero Paul

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 15:04

Wie had mij een mail gestuurd waar haar paard ook al tijd met blessure stond? Ik heb per ongeluk gewist? Ik wil je graag meer vertellen over mijn ervaring

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 15:13

Ik vind dit allemaal een beetje kort door de bocht. Niet iedereen heeft stalling thuis en een groot brok weiland om het huis zodat je lieveling kan houden. Als je op een pensionstal staat heb je vaak geen keus. Ten eerste is het vreselijk duur en ten tweede is het voor het paard vaak ook niet een ideale situatie omdat het paard dan het grooste gedeelte van de dag op stal staat. Dat bevorderd het proces ook niet.

Ik wens je veel succes met je keuze

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:15

DIt is trouwens al een wat ouder topic, ik vraag me af of de oorspronkelijke vraag nog actueel is, misschien horen we dat nog?

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:14

Als je in haar profiel kijkt kun je lezen dat het paard al niet meer leeft!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers