Flauwgevallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 10:28

Was me vanmorgen aan het klaarmaken om naar mijn werk te gaan, werd ik van de ene op de andere seconde heel erg beroerd dus ik snel naar de wc omdat ik dacht dat ik over mijn nek zou gaan.

Dat gevoel ging ook net zo snel weer weg als het kwam maar het werd helemaal zwart voor mijn ogen, ik kon nog net mijn vriend roepen en het volgende moment voelde ik twee armen die mij op het bed tilden...

Zo raar, nu gaat het wel weer maar lichamelijk is het een drama de laatste tijd Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:30

He bah, dat is ook eng zeg!
Ik zou het maar in de gaten houden en anders even naar de huisarts gaan.
Ben je nu wel weer in orde of ben je lekker thuis gebleven?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 10:34

Gaat nu wel weer goed, maar ben voor de zekerheid maar een dagje thuis gebleven. Best een eng idee dat je zomaar 'weg kunt vallen'.
Heb het wel eens eerder gehad maar dat is echt al een paar jaar geleden.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:37

ohw dat heb ik laatst ook gehad op het busstation.
inderdaad heel eng. was op vrijdag en ik durfde maandags niet eens naar het busstation. vond het zo eng dat het weer kon gebeuren.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:38

Vaag zeg!
Ik heb dat voor een jaartje terug ook gehad. Viel ik in een kwartier tijd vijf keer flauw en de eerste keer voelde ik nauwelijks aankomen, werd ik wakker lag ik onder de hengst in de stal.. Verward
Ik naar de dokter, bloed laten prikken na 5 dagen voor de uitslag gebeld, zegt ie: we konden niet zo snel iets vinden hoor! Dus als je nog een paar keer flauw valt moet je maar weer langskomen Frusty

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:41

Hier zou ik sowieso altijd mee naar de huisarts gaan, bloed laten testen, etc.
Heb je dat al gedaan Cody? Weten ze al wat meer?
Kan best zijn dat er iets simpels aan de hand is, met je bloed of zo, en dat je met een pilletje etc. binnen een weekje weer de oude bent Verward
Ik heb een vriendin die ook regelmatig flauw valt, zij heeft geloof ik onderdruk wat haar bloed betreft, weet het niet zeker.
Ze moet ook regelmatig wat eten en drinken, als ze dit lange tijd niet doet(en voor haar is 't al snel te lang), heeft ze erg weinig energie, en soms valt ze flauw.
Verder weet ik er weinig over, maar flauwvallen hoeft dus niets ernstigs te zijn, kan goed verholpen worden, zolang eerst de huisarts maar goed onderzoekt waar de oorzaak ligt.
Als de oorzaak bekend is ben je al een stuk verder, en is je gezondheid daarna al gauw weer top!
Beterschap Marije!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 10:42

Ja daarom twijfel ik dus of ik naar de huisarts zal gaan.
Ben de afgelopen jaren al aan het kwakkelen met mijn gezondheid (altijd moe, duizelig, trillerig, gewoon niet stabiel) en ben er verschillende keren voor bij de dokter geweest.
HB geprikt, was goed, Pfeiffertest gedaan, was goed, bloeddruk gemeten, was goed...
Ja en dan zijn het toch vage klachten waar een huisarts verder weinig mee kan dan te zeggen: "kijkt u het maar even aan en als het zo blijft: weer even langskomen"

En daar sta je dan weer buiten...

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:02

cody, heb je niet gewoon een te lage bloedsuikerspiegel? Dat halen ze niet uit het standaard bloedonderzoek.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 11:51

Zou kunnen ja...dat ga ik ook laten prikken als ik heenga. Hoewel ook dat de vorige keer goed was.

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 14:31

Dit is misschien even schrikken maar, een collegaatje van mij had dit ook, en die was zwanger. Je huisarts kan hierover het snelste uitsluitsel geven. Beterschap!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 14:33

dieet je nog steeds? Zou ik anders eerst maar evenmee stoppen. Zit je in je maandelijkse periode? Dan ben ik ook altijd wat duizeliger als normaal. Het zijn eenvoudige dingen (waar je zelf wrsch ook wel aan hebt gedacht) maar wat samen mischien net die druppel vormen waardoor je plat gaat....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 14:36

Ow, huisartsen.....
*enorme zucht* ik was ook zo'n ziekig kindje, maar ze konden NOOIT (echt waar) iets vinden. Niet dat ze bij jou ook niks gaan vinden, maar t idee he.... 2 jaar van hot naar her gesleept, en nog niks. Nou, dan maar niks hoor. En iedereen maar zeggen: ga dan naar een dokter.... Ik geloof er niet meer zo in, helaas....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 15:39

Ja Laui, dat heb ik dus ook, ze sturen je altijd met een kluitje het riet in.

Petra, dit zal het niet zijn, ten eerste let ik daar goed op ten tweede zou ik dan al 2 jaar zwanger zijn want de klachten heb ik al een tijd.

Riette, ik dieet nog steeds, dwz, ik eet gewoon waar ik zin in heb en eet zeker genoeg, maar laat mijn snoep en andere zoetigheid grotendeels staan waardoor mijn lichaam heel heftig reageert.
Ik heb jarenlang extreem veel suiker naar binnen gewerkt zodat mijn lichaam gevoelig is geworden voor hypoglekemie en nu moet ik weer een goede leefstijl weten te vinden maar het gaat niet zonder slag of stoot.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 15:59

uhmm.............. Scheve mond\
Ik heb dat ook gehad en toen bleek ik dat ik een te lage bloeddruk (heeft te maken met ongesteld worden enzo.)
En ik heb het de laatste tijd ook nog wel eens vanochtends nog en ik viel niet flauw ik was op school stond in eeen rij voor kluis sleutels en toen ging alles draaien had het gevoel alsof ik over mijn nek ging enzo. en ik zei ik gaat effe daaro zittenen toen ginge het wel weer!

maar BETERSCHAP!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 16:18

Ben je misschien een keertje geopereert?
Wij hadden namelijk vroeger een meisje op school en die viel ook steeds flauw nadat ze geopereert was.......ze bleek last te hebben van die narcose Scheve mond\ .......ook heel lang later nog hoor Verward

In ieder geval, laat het maar gauw uitzoeken en beterschap Knipoog

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 16:42

Ik heb dat ook heel lang gehad, van m'n dertiende tot m'n negentiende.
Ik voelde het op een gegeven moment heel goed aankomen en wist precies wanneer ik op de grond moest gaan zitten.
Meestal tenminste, de laatste keer dat ik ben flauwgevallen was op CS in AMsterdam, tussen de trein en het perron. Daar ben ik zo van geschrokken dat ik maar weer naar de huisarts ben geweest voor een uitgebreider onderzoek.
Hij vertrouwde mijn hart niet helemaal, hij dacht dat hij een ruis hoorde en vroeg of ik voor de zekerheid naar de cardioloog wilde.

Na een paar onderzoeken bleek dat ik met spoed geopereerd moest worden, ik had een gat tussen de linker en rechterboezem.

Ik ben sindsdien nooit meer flauwgevallen, dus in mijn geval lag het daaraan. Ik hoop voor je dat het bij jou niets ernstigs is, maar je goed laten onderzoeken kan nooit kwaad, sterker nog, het kan zelfs je leven redden!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 17:22

Scheve mond\
Lekker geruststellend zijn jullie: zwanger, gat tussen de linker- en rechterboezem Knipoog

Mijn moeder werkt in het ziekenhuis en heeft een apparaatje meegenomen waarmee ik zelf mijn bloedsuikerspiegel kan opmeten. Moet mezelf dan prikken Verdrietig Huilen
Maar misschien levert het wat op. Anders ga ik alsnog naar de huisarts voor een grondig onderzoek (wordt wel eens tijd!) en dan hopen dat het niets ernstigs is!

In ieder geval bedankt voor jullie bezorgde reacties! Pling
(jullie hadden mijn vriend moeten zien toen die me op de grond zag liggen, die was nog witter als ik en hij is half antilliaans *LOL* Haha! )

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 22:09

Iehh, wat eng allemaal! En dan die verhalen erbij!!!
Sterkte hoor!!

Maar ik snap wat je bedoelt met die huisartsen. "Ja als het nog een keer gebeurt/erger wordt kom je maar weer terug.." Drie keer raden wat ie de volgende keer zegt Frusty

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-01 09:10

Mijn moeder is gister zo lief geweest om een apparaatje mee te nemen van haar werk (in het ziekenhuis) om mijn bloedsuikerspiegel op te meten.
Omdat ik me vooral 's morgens vroeg beroerd voel heb ik vanmorgen VOOR het eten geprikt ( Scheve mond\ heb er een kwartier over gedaan om mezelf in mijn vinger te prikken met zo'n pen --> durfde ECHT niet Huilen ) en die was dus echt veel te laag!

Heeft weer te maken met hypoglekemie en daardoor ben ik dus van mijn stokje gegaan denk ik.
Heb net na het eten weer geprikt en dan gaat mijn bloedsuikerspiegel inderdaad omhoog, maar niet genoeg.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 09:29

Dat wordt dus meer eten denk ik. Wel vervelend zeg, heb je niet zo'n speciaal diet voor een te lage bloedsuiker spiegel? Misschien dat dat wat helpt, want nu is je vriendje er bij als je valt, maar stel, je bent een keer alleen? Ik wil je niet bang maken, maar je kan natuurlijk best ongelukkig terechtkomen in je val. Nou heel veel sterkte ermee, ik hoop dat je suikerpijl weer snel goed is!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-01 09:47

Meer eten is denk ik niet de oplossing.
Wel regelmatig en goed eten en dat probeer ik ook echt de laatste tijd.
Mijn probleem is gewoon 's morgens vroeg, voordat ik kans zie mijn ontbijt op te eten zie ik al vlekjes en ben ik beroerd.
En ja, als je alleen bent als zoiets gebeurt is het niet fijn! Normaal voel ik het wel aankomen en kan ik door rustig adem te halen en even te gaan zitten het flauwvallen onderdrukken maar gister ging het binnen een paar seconden en BOEM daar lag ik.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 09:49

zijn dextrootjes misschien een oplossing?

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 09:51

cody, je moet een special dieet volgen met hypoglykemie. iig geen suiker meer.........

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-01 09:59

Nee Sjuimpje, dextro is wel een tijdelijke oplossing maar daarna zakt je bloedsuikerspiegel nog meer.
Ik moet juist proberen suikers te vermijden, het is nu een kwestie van doorbijten!
Scheve mond\

Puck, ik weet het, heb er al een boekje van thuisliggen, mijn moeder weet er ook alles van, dus ik weet ongeveer wat ik wel (en niet Huilen ) mag hebben.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 11:10

precies, meer niet dan wel, I know, zucht....