Wat zouden jullie voor deze pony geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Wat zouden jullie voor deze pony geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 20:10

Een vos ruin met een brede doorlopende bles, een witte onderlip en 4 witte benen. Het is een welsh pony en heet voluit SPANENLAND'S PAULUS. Hij is geboren op 03-05-1989 in Doornenburg. Zijn vader heet Kompas Marco, en zijn moeder heet Heidi van de Spananland. Paulus is ongeveer 1.45m en heeft zeer ruime gangen. Verder is hij erg lief en mooi om te zien. Hij rijd zeer lekker maar heeft wat zwakkere benen. Hij loopt vaak met zijn hoofd omhoog maar kan ook goed aan de teugel lopen. Dit moet je dan wel even goed oefenen met hem. Springen kan hij ook super en hij weigert zeer zelden!! Paulus heeft wedstrijdervaring. Alleen heeft hij een klein stalgebrek, namelijk weven. Dat doet hij alleen in de winter en/of als hij kreupel is (of wat anders).

Nu is mijn vraag... Wat zouden jullie voor deze pony geven?
Hieronder zie je foto's van Paulus. Sommigen moet je een beetje gokken wie het is, maar dat is héél makkelijk te vinden!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ongeveer in het midden zie je Paulus. (die aan het draven is)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De voorste, aan de rechterkant, is Paulus.
Afbeelding

Afbeelding

De voorste is Paulus weer.
Afbeelding

Afbeelding

Paulus staat links.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Relliej op 16-07-03 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt


Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:25

nou als ik het zo lees eerst even laten keuren en dan nog even goed nadenken

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:31

Ja zeker laten keuren!!
En weven dat doet hij niet voor niets.
Er is mischien wel iets heel vervelends gebeurt.
Laatst bijgewerkt door dola op 16-07-03 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:35

Weven is meestal verveling, zwakke benen kunnen door weven komen. Het is natuurlijk niet bevorderlijk voor de benen.

Daardoor zou ik er niet meer voor durven geven van 1000 euro... ook omdat hij al iets ouder is.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:48

750 - 1000,-

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:52

750 euro (is eigenlijk nog veel voor deze pony) Waarom?
leeftijd, stalgebrek en zwakke benen (weet waar je aan begint!)
Maar het kan best wel een leuke rijpony zijn als je er niet teveel van vraagt.

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:52

Echt niet meer dan € 600!
* Hij is 14 jaar oud
* Hij heeft zwakke benen
* Hij heeft een stalgebrek wat slijtage veroorzaakt
* Hij heeft een niet zo geliefde kleur/aftekeningen
* Het is een manegepony geweest
* Hij heeft een onderhals en is moeilijk aan de teugel te rijden, Waarschijnlijk ook hard in de mond

Allemaal dingen waarom je hem beter niet kan kopen!

Don't dream your life, live your dreams!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 21:03

gabyfedde schreef:
Echt niet meer dan € 600!
* Hij is 14 jaar oud
* Hij heeft zwakke benen
* Hij heeft een stalgebrek wat slijtage veroorzaakt
* Hij heeft een niet zo geliefde kleur/aftekeningen vind ik juist leuk die kleur!! Haha!
* Het is een manegepony geweest wat is daar erg aan?
* Hij heeft een onderhals en is moeilijk aan de teugel te rijden, kan je wel bij hem doen met een goede ruiter. maar op de foto zie je kleine, onervaren ruitertjes Waarschijnlijk ook hard in de mond wat bedoel je?

Allemaal dingen waarom je hem beter niet kan kopen!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 21:07

flair schreef:
Weven is meestal verveling, zwakke benen kunnen door weven komen. Het is natuurlijk niet bevorderlijk voor de benen.

Daardoor zou ik er niet meer voor durven geven van 1000 euro... ook omdat hij al iets ouder is.


Het weven zal waarschijnlijk aflopen als ik verhuist ben (als ik dan een pony heb). Omdat ie dan dag en nacht (behalve als het stormt) in de wei staat. Hij kan dan zelf in zijn stal omdat het een uitloopstal is. Zou het dan nog goed komen met de benen? Of in ieder geval beter? Wordt waarschijnlijk elke dag bereden, in de bossen en in de buitenbak. Ongeveer 1 á 2 uur per dag. Er wordt ook gelongeerd, etc... Zou je met zo'n pony ook vrijheidsdressuur kunnen doen?

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:20

Relliej"]
[quote="gabyfedde schreef:
Echt niet meer dan € 600!
* Hij is 14 jaar oud
* Hij heeft zwakke benen
* Hij heeft een stalgebrek wat slijtage veroorzaakt
* Hij heeft een niet zo geliefde kleur/aftekeningen vind ik juist leuk die kleur!! Haha!
* Het is een manegepony geweest wat is daar erg aan?
* Hij heeft een onderhals en is moeilijk aan de teugel te rijden, kan je wel bij hem doen met een goede ruiter. maar op de foto zie je kleine, onervaren ruitertjes Waarschijnlijk ook hard in de mond wat bedoel je?

Allemaal dingen waarom je hem beter niet kan kopen!
[/quote]

Sorry hoor maar wat maakt de aftekening nou uit gaat toch om het paardje zelf!!!!!!En in het bericht stond toch dat hij ook goed aan de teugel te rijden was.....
Beetje vaage reactie! Boos!

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:39

Ik vind dus:

14 jaar
stalgebrek
zwakke benen
manege pony

deze dingen wel niet echt bevorderend voor de verkoop.
Omdat deze dingen (behalve manege pony, das nie echt hinderend)
toch veel schelen, vooral die zwakke benen, want tja, als ie iets aan zn benen krijgt is het gedaan.

Ik zou er 750 euro voor geven.
Waarom? Mooi type pony, waarschijnlijk door werk als manege-pony een makkelijkere pony, afstamming bekend, lief, wedstrijdervaring, chique pony, springen, krachtige achterhand, mooie staart, ziet er gezond en vrolijk uit.

Juut

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:40

HE! Wat is er mis met die aftekeningen! Het is mijn paard in het klein en da's toch leuk vier van die witte sokken?
Verder zou ik toch oppassen met het kopen van een pony waarvan je bij voorbaat al weet dat ie zwakke benen heeft. Dan kan ie misschien minder kosten, maar kan wel weer een hoop aan veeartskosten brengen plus een hoop ellende voor jezelf als ie kreupel staat.

In het land der blinden is eenoog koning!

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:44

Jah echt een beetje vreemde reactie......Net of je op de aftekening van een pony gaat letten Verward als je hem koopt..Je gaat toch bij een bonte ook niet kijken neehj hij heeft een te grote vlek bij zijn voorhand,verder echt top paardje maar neehj

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:44

Ik zou er niet aan beginnen, niets is rotter als je paard kreupel is, en weven vind ik ook een hele nare afwijking!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:49

Ik zou er ook niet aan beginnen, maar als je persé een prijs wil horen: maximaal 500 euro incl. tuigage. Hij komt bij mij over als een al redelijk versleten en sufgereden manegepony. Van de foto's die je laat zien kom in niet echt in een hoera-stemming.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:50

Nou ik vind dat je aan de foto's niet echt wat kan zien.Maar dat met die benen zou ik toch goed meeuitkijken.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:10

hoi,

Wat een te gek gave pony!!!, dat zeg ik omdat hij echt sprekend op mijn oude pony lijkt,
Aft. en kl. zijn bijna indenthiek, ook de afmt. is hetzelfde, grappig.
Maar om ff op je vraag terug te komen 14 jaar is inderdaad al een behoorlijke leeftijd, De benen v.d pony zou ik absoluut na laten kijken door de da (de hele pony natuurlijk ook, duh ).
Weven daar is met de juiste begeleiding nog vanaf te komen.
Voordeel is wel zo lijkt het tenminste dat het een veelzijdige pony is die ook gemakkelijk met andere paarden omgaat, dat is toch ook belangrijk?
Als je er 650 euro voor geeft dan is ie dik betaald.
Het is een incourante pony, voor w.b.t de verkoop heeft ie z'n uiterlijk niet mee, niet dat ie niet mooi is, een brede bles verkoopt minder goed, maar de pony op zich is er absoluut niet minder om.

Veel suc6 gr. cissie

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:28

Sorry maar ik ga toch met het merendeel mee.
Zijn aftekeningen vindt ik trouwens wel heel leuk, vooral die bles *LOL*
Aan de ene kant kan die *mits goedgekeurt* heel erg leuk meegaan als leerpony/beginnerspony.

Aan de andere kant is die al 14, heeft een nare stalgewoonte, en als die zich verveelt op de wei of gewoon in zijn uitloopstal wat gaat die dan verzinnen? *gebeurt niet snel maar je zal er maar zo 1 hebben toch?*

En een heleboel ex manegepony's zijn gewoon of erg makkelijk te rijden of heel erg moeilijk.

Hij loopt op deze foto's ook niet helemaal 100% maar dat kan idd aan de ruiters liggen.
In ieder geval dus idd een keuring.

Ik zou het niet doen, maar de prijzen van 650 zo ongeveer zouden naar mijn idee wel redelijk zijn.
Als ze goedgekeurt wordt en je zou de zekerheid hebben dat de nare gewoontes voorbij gaan zou dat nog wel wat omhoog kunnen ook.

Nou succes ermee, het is vast niet het antwoord dat je wou horen, maar helaas heb ik die ook gehad jaren geleden toen ik hetzelfde type paard wou kopen....en dat was eff flink slikken.

Maar de mensen die deze tips aan je geven bedoelen het goed, vergeet dat niet.
Het is gewoon jammer als jij straks met een paard zit waar je niets mee kan Ach gut

Succes

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:46

Is het broertje van mijn pony! Echt lache ik hem hem vaker eens op een site gezien. Ze hebben samen dezelfde moeder en dus geboorteplaats. De moeder is inmiddels op 27 jarige leeftijd overleden. Als ie net zo goed is als mijn pony, dan zou ik zeggen kopen maar!! hehehe

Sorry dat ik off topic ben gegaan.

Nu ff ontopic, gewoon laten keuren. Maar ja als je dat gebrek al weet dan zou ik hem niet kopen eigenlijk. Maar dat is mijn mening. Ik zou niet weten wat zoiets nou oplevert met dat gebrek.

Als je hem koopt wil ik wel een keertje komen kijken of ie wat overeenkomsten heeft Haha!.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 09:02

Om dezelfde minpunten die al eerder genoemd zijn zou ik deze pony schatten op 600 a 800 euro. Mits hij goedgekeurd wordt.

* To Belg, or not to Belg *

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 09:13

Ik begrijp dat je hem van een manege wilt kopen?
Als een manege een pony verkoopt, dan is er imo iets mis mee (beengebreken in dit geval waarschijnlijk) en/of ze vragen de hoofdprijs.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:19

800 euro

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:55

dola"]
[quote="Relliej"][quote="gabyfedde schreef:
Echt niet meer dan € 600!
* Hij heeft een niet zo geliefde kleur/aftekeningen vind ik juist leuk die kleur!! Haha!
* Het is een manegepony geweest wat is daar erg aan?
* Hij heeft een onderhals en is moeilijk aan de teugel te rijden, kan je wel bij hem doen met een goede ruiter. maar op de foto zie je kleine, onervaren ruitertjes Waarschijnlijk ook hard in de mond wat bedoel je?

Allemaal dingen waarom je hem beter niet kan kopen!
[/quote]

Sorry hoor maar wat maakt de aftekening nou uit gaat toch om het paardje zelf!!!!!!En in het bericht stond toch dat hij ook goed aan de teugel te rijden was.....
Beetje vaage reactie! Boos!
[/quote]

Ik vind eerder jou reactie vaag, ze zegt nl niet dat zij die kleur niet mooi vind, maar dat het over het algemeen gewoon niet een erg gewilde kleur is. En dat is ook zo, kijk maar eens wat advertenties na van mensen die een paard zoeken, staat vaak bij, geen voskleur!

en wat de andere vragen betreft;
Het 'erge' aan manege pony's is vaak dat ze door veel onervaren ruiters zijn gereden en daardoor vaak 'verprutst', dus dat ze vervelende dingen hebben aangeleerd, die er vaak moeilijk weer uit te krijgen zijn.

En wat het aan de teugel en harde mond betreft; waarschijnlijk kun je m wel aan de teugel rijden, maar dan word het 'aan de teugel trekken' omdat hij een 'harde mond heeft', wat dus betekend dat hij niet op lichte handhulpen reageert, maar dat je vaak harder aan de teugels moet trekken om iets duidelijk te maken. En dat is in ditgeval niet de pony zn schuld maar de schuld van de onervaren ruiters die er vaak op zitten.

Dus ik zou zeggen goed nadenken voor je deze pony koopt, ook omdat hij al wat ouder is en daardoor zijn slechte gewoontes er vaak nog minder uit te krijgen. Bovendien kampt ie met een aantal gebreken, die niet onnoemenswaardig zijn. Klamp je niet te veel vast op 1 pony, maar kijk ook eens om je heen, er zijn heeel veel leuke pony's te krijgen, zonder gebreken, waar je ook niet veel voor hoeft te betalen!


Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:13

Je heb gelijk volcano... alhoewel je moet ook denken over wat wil ik er mee doen als het voor recreatie is kan je m tuurlijk kopen.. maar er zijn nog meer recreatie paarden zonder gebreken... kijk als je echt wedstrijden wil gaan rijden springen/ dressuur zou ik hem niet kopen dan maar iets meer geld voor meer kwaliteit... Want ik heb ervaring met paarden en zwakke beenen... En als je hem van de manege koopt zal ik es goed nadenken want meestal doen ze manege ponies niet weg.. als ze goed zijn.. Ik denk dat de manege hem weg doet omdat ie misschien vaak kreupel is... ik zou der max 800 voor betalen maar ik zal toch nog maar es rondkijken voor iets beters...

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:28

Volcano: Ik zeg ook niet dat de andere opmerkingen fout zijn,maar ik bedoel dat als je een paard koopt dan ga je niet naar de aftekening kijken.En minst gewenst......Er zijn heel veel mensen met een vos pony.
Dus ik vind het een beetje een rare reactie.Verder vind ik dat je wel gelijkt hebt ,ook over die benen en van dat het een manege pony is geweest.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers