Blaren doorprikken!?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Blaren doorprikken!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 20:38

Ik heb weereens iets lomps gedaan en zo agressief aan een hendel van een bovendeur (stal) getrokken om hem open te krijgen dat ik het velletje van mijn duim ertussen kreeg Boos!

Nu zit er dus een flinke bloedblaar en daar heb ik nu een discussie over met mijn moeder en vriend Clown

Mijn moeder zegt: Niet doorprikken, de binnenkant van een blaar is steriel en zo kan het niet gaan ontsteken, het gaat vanzelf wel over.

Vriend zegt: Wel doorprikken, dan gaat de spanning eraf kun je het bloed eruit drukken, beetje jodium en een pleistertje erop en je hebt er geen last meer van. Het is juist de druk die het rotgevoel geeft.

Ik zeg: Geeen idee het is mijn eerste bloedblaar Verward

Wat zeggen jullie?

28-09-2007
Nothing compares too you...


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 20:44

goed ontsmetten, naald goed ontsmetten, openprikken, eventueeeeeeeel velletje eraf knippen (zou ik niet doen), weer ontsmetten, pleister erop

een blaar kan je het beste dichtlaten, bijvoorbeeld als ie op je voet zit en je moet nog een heel eind stappen (wel ontsmetten en pleister erover doen, of nog beter: Compete)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 20:56

ik knipte ze altijd open met een keukenschaar, of prikte ze door met een passer... Haha!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:12

Ik maak er om te beginnen altijd 1 gaatje in, zodat de druk eraf is. Soms gaat zo'n gaatje in de loop van tijd weer dicht, maar dan prik ik het zonodig nog een keer. Het vel dat er nog overheen zit, is een soort beschermlaagje. Het vlees/vel eronder is namelijk érg gevoelig.... Na verloop van tijd gaat het vel uitdrogen en als het dan ook geen pijn meer doet, haal ik het weg (met een klein schaartje)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:14

Ik heb altijd geleerd dat je *alleen* heldere blaren mag lekprikken. Bloedblaren kan je beter goed afplakken en laten zitten.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:18

Ik prik, *witte* blaren wel door.
Heb ik gister nog gedaan, heb nu nergens meer last van en me blaar is weg

22 Januari verwachten we ons kleintje

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:19

pff daar zat ik dus ook al mee in men hoofd... ik had ook een blaar en wist niet of k hem moest doorprikken of laten zitten. k heb hem maar laten zitten en gewacht totdat hij vanzelf openging....

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 21:36

Bij een gewone blaar doe ik dus niks... maar die bloedblaar doet toch wel zeer en zit op een vervelende plek. Hmm het is wel verleidelijk om er even een prikje in te geven Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:43

Ik heb er altijd last van als ik te lang heb gelopen, op m'n voeten en dát doet pas auw Haha!

Ik moest een keer voor onderzoek naar de dokter heb heb gelijk gevraagd wat ik met zo'n bloedblaar moet doen, ze zei: eerst uit laten drogen, dan doorprikken en goed steriel afdekken!

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 22:14

Hmm nah ja, ik heb het nagelschaartje met doktersinstrumentensterielmaker (galgje) schoongemaakt en het bovenste velletje eraf geknipt, het bloed eruit geknepen en er een pleister op gemikt Haha! Ik voel er nu niks meer van!

Ow en de blaren die je op je voeten krijgt zijn geen bloedblaren, dat zijn gewoon doorzichtige blaren, die gaan bij mij op mijn voeten vanzelf wel open als ik ermee doorloop zonder pleister Lachen

28-09-2007
Nothing compares too you...

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:31

wat ook eng is een bloedblaar onder je nagel
Dan kun je dat stukje van je nagel zo wegkrabben!

Ik zou hem ook heben doorgeprikt!!
Nu gewoon lekker die pleister erop laten zitten en er verder niet meer aankomen!!!!

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 23:18

flair schreef:
Hmm nah ja, ik heb het nagelschaartje met doktersinstrumentensterielmaker (galgje) schoongemaakt en het bovenste velletje eraf geknipt, het bloed eruit geknepen en er een pleister op gemikt Haha! Ik voel er nu niks meer van!

Ow en de blaren die je op je voeten krijgt zijn geen bloedblaren, dat zijn gewoon doorzichtige blaren, die gaan bij mij op mijn voeten vanzelf wel open als ik ermee doorloop zonder pleister Lachen



Jawel, bij mij wel.
Rode blaren, en als je die lek prikt komt er een rode vloeistof uit Vingers aflikken

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 10:23

Bloed heet zoiets Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:25

Officieel mag je bloedblaren idd niet doorprikken om de reden die je moeder heeft genoemd.
Maar.. het is zo superirritant als je ze ergens hebt waar je er last van hebt. Ik zou zeggen: prikken met die hap Haha! Zorgen dat naald steriel is, betadine ofiets dergelijks er in smeren en goed striel de wond weer afsluiten met een gaasje ofiets dergelijks.

Mijn vriend had er ook een, was behoorlijk groot en even laten zien aan de huisarts toen hij daar toch was voor zijn knie. Dokter: niet aankomen, dan kan het gaan ontsteken. We waren geloof ik nog geen 2 minuten thuis toen dat ding al doormidden was Tong uitsteken

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:15

Je hebt het nu al gedaan, maar in principe kun je ze beter dicht laten.
Als je er echt veel last van hebt goed ontsmetten en een naald/scherp schaartje verhitten en dan de blaar lekprikken en al het vocht er aan één kant uitdouwen. Daarna een steriele(!) pleister erop!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:21

bloedbaren laat ik gewoon heel.
gewone blaren prik ik door.

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:52

flair schreef:
Bloed heet zoiets Haha!


Echt bloed was het niet, ach misschien ook wel Knipoog
was iets dunner als bloed.

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:55

Whahahahah ik ben een prik fanaat.. open halen die zooi Knipoog... hahah bij mij had ie t uur niet eens gehaald Haha!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:57

Ik prik altijd alle blaren door. Anders weet ik van mezelf dat ik net zo lang ga pulken totdat hij open is, dus dan kan ik hem net zo goed meteen open prikken Haha!

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 08:09

Ik prik die dingen ook gewoon door hoor, en zo van de sterileritis ben ik ook niet, heb er nog nooit wat van gekregen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 09:29

Ach ik had hem er eergister afgeknipt, toen was hij gisterochtend dicht en heb ik de pleister eraf gehaald. Trok mijn schoenen aan en hatsa, weer open, ik had geen zin meer om er een pleister om te doen en heb lekker op de manege rondgebanjerd en gereden en er is niks ontstoken hoor Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anoukjuuuhh, Callisto04, DDD3, Es_ther, Jara, Karlijn_dv, katinker, Lijsken, Mo_86, Roosch, Sica, SteffiiY, Tango1979, Valerie93 en 182 bezoekers