Het klinkt zo banaal na het stukje van Dorine

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Moe
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 23:15

Daarom heb ik er eerder niet over geschreven, maar ik moet het toch ergens kwijt.
Ik ben weer super depressief en kan absoluut niet slapen. Helemaal niets kan mij nog schelen, zelfs mijn paard niet, en dat is toch wel het laatste wat hij verdient.
Ik kan niet slapen. Heb om 7 uur mijn gewone dosis slaappillen genomen, te weten 2 soorten door elkaar, en daar stiekum 2 van. Ik was om half 9 a; weer wakker. Tijd voor grof geschut, 3 slaappillen door elkaar, waarvan 1 als redelijk gevaarlijk te boek staat en nog 2 kalmeringspillen, en ja hoor, om 11 uur weer wakker. Wat moet ik toch en geweldige lever hebben. Maar wat doe ik nou met de rest van de nacht? Ik voel de paniekaanvallen al opkomen, en niets helpt. Zo raak ik snel door mijn noodvoorraad heen.
Ik moet dus weer hulp zoeken, ik kan het niet alleen, maar bij wie of wat??? Ik heb al zoveel therapieen gehad, dat ik ervarener ben dan degene die tegenover me zit. Volgens mijn laatste therapeut kon ik een psych gek krijgen door mijn handigheid tijdens de therapie.
Ik wet dat ik daar voor mezelf zit en er niets aan heb de 'deskundige' voor de gek te houden, maar als puntje bij paaltje komt en ze komen te dichtbij, treedt mijn hele afweersysteem in werking en bijt ik van me af.
Hoe kom ik in godsnaam de nacht en de volgende dagen door? Ik weet het niet meer.
Ik heb geen pillen genoeg meer om een eind aan mijn leven te maken, dus dat zal nog even moeten wachten. Mijn psych heeft beloofd dat als hij ook inziet dat ik niet meer beter wordt dat hij me zou helpen, maar die is er nog steeds van overtuigd dat ik het haal, ja hij wel, hij slaapt gewoon en voelt me niet.
Iemand nog suggesties voor een andere soort therapie?
Ben nu echt wanhopig.



ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 23:30

Jemig, ja nou ik ben geen psygoloog, maar ik vraag me dan altijd af waarom? Wat houdt je dan zo bezig dat je er niet van kunt slapen, zelfs niet meer mee wilt leven?
Ik besef heel goed dat het moeilijk is om je in te leven in een situatie zoals de jouwe als je daar totaal geen ervaring mee hebt (gelukkig misschien?) maar toch: waarom dan?
Ik ben techneut, verdien mijn brood met het zoeken van oorzaak en gevolg. In installaties wel te verstaan, niet bij mensen.
Maar ook bij mensen is er een oorzaak. en een gevolg. Wat dan?
Ik weet het natuurlijk niet vanop zo'n afstand, zo buiten mijn vakgebied, maar het komt elke keer weer boven als ik zo'n verhaal lees als het jouwe:waarom?
Heb misschien wat aan mijn onderschrift, al moet je dat dan even niet letterlijk nemen.
Sterkte...........

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 23:59

Soms is er eenvoudigweg geen oorzaak, alleen dat allesverlammende gevoel van geen uitweg zien. Onrust, slapeloosheid, paniek... en waarom? Geen idee. Diep ademhalen en doorgaan met leven, er zit niets anders op. Maar wat kan dat moeilijk zijn....

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 00:14

Ik kan me nog voorstellen dat je zelf die oorzaak niet (meer) weet. Okee, soms gaan dingen zo door elkaar lopen en een eigen leven leiden dat je zelf oorzaak en gevolg niet meer uit elkaar kunt halen. Tot hier ga ik met je mee. Maar ik blijf erbij dat er ooit ergens in een diep donkergrijs verleden een oorzaak is geweest die je gevormt heeft zoals je bent. Je wordt zo niet geboren, en dus is er ergens ooit een oorzaak voor geweest. Of je die oorzaak zelf terug kunt vinden is natuurlijk van een heleboel factoren afhankelijk, maar is het dan onzin om te zeggen dat als je de oorzaak weet, je kunt werken aan de oplossing? Ik denk toch van niet.

Moe, ik wens je veel sterkte, of eigenlijk zou ik willen zeggen: veel succes.
Succes om het te overwinnen.........

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 01:33

ik stuur je een pb

soms is het beter om te zwijgen

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:42

Zou Touch for health niet iets zijn voor je ?

Ze doen dan spiertesten en je hoeft niet om de hete brei te dansen want je kunt die testen niet faken!

succes met je zoektocht

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:10

Misschien kun je idd een meer lichamelijk gerichte therapie proberen. Toen het met mij een periode niet goed ging (angstaanvallen en slaapproblemen) hielpen yoga oefeningen en de bach rescue remedy (al alom geroemd voor de paarden maar werkt ook op mensen) goed. Ik heb ook wel eens een echte psycholoog geprobeerd maar dat werkte niet bij mij, die kon ik inderdaad gewoon omlullen.

De bach rescue werkte bij mij beter dan de door mijn arts voorgeschreven seresta (wat nou niet echt een mild middel is)


Veel sterkte

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:38

Tsja, ik kan er niet zo heel erg veel op zeggen. Behalve dat je NOOIT moet opgeven. Durf eens van kleine dingetjes te genieten, dat heeft mij heel erg geholpen.
Durf eens jezelf opzij te zetten en je geen zorgen te maken. Eventjes rustig ademhalen is heel erg belangrijk.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:43

Ik heb je een PB gestuurd.

Moe
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 13:01

Dank jullie allemaal voor jullie reacties. Ik ben al blij dat jullie me geen domme koe vinden dat ik er me zo veel voel, terwijl ik zoveel heb in het leven. Door jullie lieve berichten en pbs ga je toch gerichter nadenken en hoop ik dat de stukjes wat meer op hun plaats vallen.
Ik heb vanmiddag een spoedconsult met de psych, maar ik weet dat hij me wil opnemen en ik en ik wil niet bij mijn enige houvast in mijn leven, mijn paard vandaan. Ooit zal ik toch wel weer een beetje warm gevoel krijgen als ik hem zie (voor alle duidelijkheid, mijn paard, niet mijn psych Scheve mond\ flauw) Wat moet ik nou zonder mijn paard in zo'n kliniek.
Ik laat nog wel even weten wat hij gezegd heeft. Dank je wel voor iedereen die meedenkt, dat doet me toch wel goed.
Ik die van het type ben, niemand mag zich aan mij hechten, niemand mag eigenlijk weten dat ik hier ook op deze aarde rondloop, want ik wil zo min mogelijk mensen pijn doen als ik eruit stap, stort nu mijn hart uit bij zo'n 1100 bokkers, raar medium is dit toch.

evelien

Berichten: 360
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 13:08

Hartstikke goed van je dat je actie onderneemt en naar de psych gaat.
Ik ben trots op je en wens je veel sterkte toe.
Bokt is inderdaad een vreemd medium en ik ben heel blij dat ook over dit soort dingen op bokt gepraat kan worden.
Nogmaals veel sterkte. Ik leef met je mee.
Liefs Eveline

Ik bok, jij bokt, Ik heb geboktet.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 13:13

Misschien kun je je vasthouden aan het idee dat als een tijdje opgenomen bent geweest, je daarna weer meer kunt genieten van je paard?

Ik vind het heel erg voor je en weet niet zo goed wat ik je moet aanraden. Wel wil ik je zeggen dat ieder lichtpuntje er één is en dus de moeite waard om voor te leven. Probeer vol te houden en geef alsjeblieft nog niet op. Er is zoveel om voor te leven, al zou het alleen maar je paard zijn!!

Sterkte. Mieke

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 13:19

ik duim voor je vanmiddag, hoop straks iets positiefs te horen.....?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 13:37

Kom op probeer je schouders eronder te zetten.
Er zijn zoveel mooie dingen in het leven.......ooit zul je dat weer onder ogen zien.......er zijn vast veel mensen die van je houden, ookal heb je misschien nu het gevoel van niet.
Maar denk niet ik stap eruit........er zullen zoveel mensen zijn die je daar veel verdriet meedoet Verdrietig
Ik hoop voor je dat ze je verder kunnen helpen en dat je over een tijdje weer vrolijk bent en van alle kleine dingen kunt genieten.........

Heel veel sterkte en we denken aan je Knipoog

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 13:39

Lieve Moe, wat goed dat je die ene stap omhoog al hebt gezet. Ik wens je veel sterkte toe voor vanmiddag, en nog meer sterkte voor de toekomst. Hoop dat je dat ene straaltje licht kunt vangen en je daar aan vast kunt houden. The only way is up...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 17:39

Goed van je dat je peut duidelijk hebt gemaakt dat het zo niet verder gaat. Dat inzicht in jezelf en het niet meer ontkennen is zoveel als 10 stappen in de goede richting.
Kijk uit alstjeblieft met al die pillen, er zit er vast geen een bij die goed voor je is.
Je psychiater kan je helpen om manieren te vinden om toch te slapen buiten die pillen, je kunt dan geholpen worden door homeopathische middelen die veel minder effect hebben op je gemoedstoestand. Zelfs cannabis roken voor het slapen gaan is beter voor je. Daarbij komen nog meer dingen die jou kunnen helpen aan slapen toe te komen. Voorbeeld daarvan is een eind breien aan de dag, waardoor je je lichaam verleidt om naar de slaaptoestand te gaan. Beetje onduidelijk misschien, maar het kan.
bachremedies kunnen heel goed helpen, maar bachtherapie is ook geen eenvoudige therapie, het maakt een hoop in je los en je moet er de tijd voor nemen om blij te kunnen zijn met het resultaat. Het resultaat mag er wel zijn hoor, als je het maar toestaat.
Daarmee kom ik ook bij een puntje van mezelf dat jij ook moet willen. De pillen die je nu gebruikt zullen dat denk ik heel erg verstoren trouwens. Maar als je echt wilt, dan kun je ook uit dit zwarte gat komen. Het verschil tussen tobbers en pessimisten is dat tobbers nog altijd voor de oplossing gaan en pessimisten niet. Aangezien je hier bij ons te rade komt, wil je dus toch..... een beter leven.
Verwacht echter niet dat je daarna een vrolijk zorgeloos huppelend meisje zult worden dat voor altijd alleen nog maar kan lachen, want dat zal niet gebeuren. Het zit nu eenmaal in je natuur om je zorgen te maken en na te denken over van alles en nog wat. Je zult je alleen minder ellendig voelen, minder schuldig en minder alleen. In tegenstelling tot wat Ikke zegt denk ik dat er verschillende soorten mensen geboren worden, de een wat zorgelijker dan de ander enzovoort. Als ik in mijn familie kijk, denk ik toch dat bepaalde dingen erfelijk zijn ofzo. MAAR, er is zoveel wat je te goede kunt keren en je kunt zoveel winst maken voor jezelf, je kunt je leven zoveel beter maken, echt waar. OMDAT er behalve de verdrietige en mismoedige Moe OOK een vrolijke en gezellige Moe is, maar die moet wat meer tevoorschijn komen en dat kun jij wel!!!
Sorry als dit een overdonderend verhaal is, maar ik probeer je echt te helpen. Ik draai liever niet om zaken heen en ik denk dat ik ook wel een beetje begrijp hoe je je nu voelt.
er staat misschien wel vaak dat je iets zelf moet doen, maar ik bedoel absoluut niet dat je het maar in je uppie moet rooien, helemaal niet. Ik bedoel meer dat je zelf stuurman en kapitein bent, laat de ander de zeilen maar heisen, snappie???
Liefs en hou je taai.

Moe
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 18:18

Ik kom net van het crisis spreekuur vandaan, en heb weer andere slaappillen, die me eigenlijk wel bekend voorkomen nu ik thuis ben, en jawel, zo'n potje stond al bij mijn werkt niet verzameling Boos!
Ik moet er nu veel meer nemen, dus probeer het maar even, volgende week woensdag heb ik een afspraak met een alternatief therapeut, die ook met Bach bloessems werkt en van alle markten thuis is zeg maar. Ik ken hem al een hele tijd en ben ervan overtuigd dat het een integer persoon is, maar ben hem altijd heeeel ver uit de weg gegaan. Misschien juist omdat ik voel dat hij wel dichterbij mij kan komen, waar ik andere therapeuten ver op een afstand kan houden?? Ik hoop het, ik heb mezelf beloofd dat dit mijn laatste poging is. Mijn pillenkast is zich inmiddels aardig aan het vullen.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 20:58

Ik weet niet goed wat k moet zeggen, maar heel veel sterkte hoor!!!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Moe
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 22:52

Ik ben mijn bed maar weer eens uitgekomen. Ik ben nu echt officieel junk. Ik lig maar wakker te zijn en het kan me niets schelen, ach ik lig wel goed toch....
Ik weet dat pillen absoluut niet de oplossing zijn, maar heb ze nu even nodig om te voorkomen dat ik helemaal gek wordt, en hoop dat mijn nieuwe therapie aan gaat slaan.
Ik weet dat ik dan drastisch moet gaan minderen met alles wat iknu slik,maar dan heb je iemand hoop ik die je steunt en je helpt.
Ik weet dat ik het zelf moet doen, daar heb ik geen illusies over, maar kan het niet meer alleen.
Mensen die dichtbij me staan wil ik hier niet mee belasten,dus wordt je heel erg op jezelf terug geworpen, en dat is nu veel te veel.
Ik ga zo mijn bed weer in en hoop toch nog een beetje te slapen, mijn lever zal toch wel iets van de slaappillen door laten??
Bedankt voor jullie reacties.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 23:06

Wat je kunt doen is morgen naar de natuurwinkel stappen en resque druppels alvast kopen.
Ook kun je dan een foldertje meenemen over een beetje summiere info over Bach en zijn remedies 37 ?
Voor elke gemoedstoestand is er wel iets.

Ik gebruik het waar nodig zelf en geef het ook aan mijn kinderen en paarden.

Ik ga nu naar bed en wens je veel rust toe.

Moe
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 23:48

Ik gebruik de rescue al en nog 2 anderen (Walnut en Crab Apple) even gauw opzoeken wat 37 is.
Aha, Wild Rose, ik zal het morgen zeker eens uitzoeken, of dat een verstandige optie is.
Dank je wel voor de tip.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moe op 2001-09-06 04:08 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 07:20

pas je alsjeblieft wel een beetje op jezelf.stom gezegd maar ik meen het wel.dat weet je wel he?
sterkte!

soms is het beter om te zwijgen

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 07:37

je blijft door m'n hoofd heen spoken Moe!
Je hebt nu misschien wel weer wat meer pillen, maar wees er verstandig mee alsjeblieft?!
Ga maar naar die alternatieve Peut, Bach kan absoluut grote effecten bewerkstelligen, maar wat Lov zegt klopt, het kan je ook wel eens behoorlijk rauw op je dak vallen hoor! Het is niet altijd leuk....

Ik denk aan je en hoop dat dat iets kan helpen!
Hou ons op de hoogte....

Moe
Berichten: 25
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-01 10:08

Ik hoop dat ik er klaar voor ben dat het niet altijd leuk is, maar ja dit is het ook niet.
Ik heb gewoon een hele ervaren peut nodig, die mijn ontwijkingstecnieken doorheeft en er mee om kan gaan.
Ik weet wat dat is, mijn vorige peut was er zo een, maar die kon zijn handen niet thuishouden L*L. Ik heb van hem heel veel geleerd en als hij naast een steengoede therapeut ook een beetje beter mens was geweest, had hij me goed kunnen helpen. Ik heb zowiezo heel veel van geleerd, maar nog niet zoveel dat ik zonder hulp kan, dat is nu wel duidelijk.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 10:35

ja, zulke mensen moesten ze meteen peut-af maken!

ik weet niet waar jij woont, ga ik je ook niet vragen, maar ik weet in Borger (Drenthe) een hele goede peut die idd ontwijkingstechnieken doorheeft en ontwijkt! Zowel vader, moeder als zus hebben met hem goede ervaringen!!!
(hmmmm, zo te horen ben ik de enige bij ons thuis die er nog niet geweest is, oh oh?!)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, BLEXBot, ComscoreBot, EmptyWords, Fantast, Fenn, fohadie, IASCrawler, love_juliet, marjor, mirriezz, Plonspony, Roosch, Steenbok12, XXInKA, YandexBot en 51 bezoekers