Kreupel al 2,5 week!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Kreupel al 2,5 week!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 19:25

Mijn pony is nu al 2,5 weken kreupel.Nu vandaag mocht ik voor het eerst 5 minuten erop zitten op het harde stappen als die aan het einde van de week nog niet goed is moet de dierenarts weer komen want dan is er iets anders aan de hand. Vandaag liep ze al redelijk goed maar regelmatig liep ze onregelmatig.
Ik baal echt Scheve mond maar er is niks anders aan te te doen alleen maar geduld hebben.

DOEI DOEI allemaal.

xxx Suppie

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:38

Mijn pony is ook niet goed balen he!!

Kwam het ineens dat hij kreupel liep of niet?
Celvin is twee weken geleden gevallen op de spuitplaats. Hij vind het ook helemaal niet leuk om te stappen heeft die van jouw dat ook?? Celvin snapt het helemaal niet waarom hij moet stappen.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:05

wat heeft je pony dan precies???
als hij onregelmatig blijft lopen zou ik er idd een dierenarts bij halen
lkkr bale voor je!!!
veel succes en hope dat het niks ernstigs is en snel overgaat!!!

zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 10:03

heeft je pony ijzers ? Soms kan een hoefsmid ook al een hoop verhelpen. De pony van een vriendin van mij bleek een hoefzweer te hebben. dankzij de hoefsmid en dus niet door de DA kwamen we daar achter.. misschien een tip voor je.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:40

Hoi!

jou paard is 2,5 week kreupel. Die van mij was het ruim 4 maand. We d8en eerst dat het een hoefzweer was, dus met een emmer met warm water die hoefzweer uit laten weken. toen het -10 graden vroor.

Toen liep ze nog niet goed, dus zijn we maar naar de kliniek gegaan. Ik heb met haar gerent, buigproeven gedaan, en gelongeerd op harde en zachte bodem. Niks wees erop dat het erger werd. Dus binnen werden er delen van het onderbeen verdooft. Konden geen kreupelhied vinden.

Toen d8 de dierenarts aan een ontsteking van een pees die tussen de sesambeentjes door liep. Dus ik moest over de verharde weg stappen een aantal weken.
Langzaam kon ik daarna weer gaan rijden.
Ze werd na 2 weken weer kreupel. Zo ging het nog een paar keer door.

Uiteindelijk reed ik een tijdje weg, en het werd ineens steeds slechter en slechter. Op een dag werd ik opgebeld door de manege dat mijn pony lag, en niet meer kon opstaan. Ze zakte steeds door de rechter kant van haar benen(rechtsvoor was het kreupele been). Haren stonden overeind, zoveel pijn had ze. Bleek dus.......ze had wel een hoefzweer maar die zat zo gigantisch diep, dat dat toen niet opviel. Het was zo gaan groeien die smurrie dat ze enorme pijn had. Dus ze kreeg nadat het zo ver mogelijk was uitgesneden, hoefzak om met een medicijn. Ze kon haast niet lopen. En na zoiezo een week met die hoefzak, kon ik weer beginnen met wat te rijden. Ik drukte wel elke keer nog een watje in dat gaatje, zodat ze niet toch weer een hoefzweer zou krijgen. Het lieve was, vavola stond bij niemand op, maar toen ik eraan kwam, deed ze haar best om bij me te komen! Echt zo lief:)

Maargoed.

Jou paard is dus soms goed soms onregelmatig?
Doe ten eerste een buigproef. Til het been extreem hoog op voor een minuut, en draaf dan hard weg met het paard. Als het erger is, dan is het ernstig.
Hoefzweren kunnen je erg om de tuin leiden, dat merkte je wel aan mijn verhaal. Laat ook daarop controleren.

En heb je toevallig iets wilds gedaan? Heeft ze een keer een misstapje gemaakt? Kan maar zo hoor! De pees is dan iets verrekt.

Dat stappen over de weg is een hel! Vooral bij mij was het verrot! 4 maand lang!

Meid ik hoop dat je paardje snel weer beter word, en sluit niks uit. Maar ga eens naar de kliniek voor verder onderzoek als het over 3 weken 4 weken nog niet over is!

groetjes, BounceBabe

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 22:54

Mijn pony is getapt in de wei. Maar nu is ze gelukkig weer goed vandaag weer voor het eerst gereden. Lachen

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:44

niet zomaar zelf je paard gaan buigen hoor. als je iets verkeerd doet verrek je hem per ongeluk nog.