Jongen mishandeld op station.......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Jongen mishandeld op station.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 22:46

'Ze hadden ook iemand anders kunnen pakken'
Door JOEP CROLLA

Woensdag 16 juli, HELMOND - 'Kennelijk ging 't niet vlug genoeg. We zaten in de trein Eindhoven-Helmond en moesten uitstappen in Helmond-Brouwhuis. Ik werd de trein uitgeduwd en kreeg op 't perron van achteren een trap in mijn gezicht. Daarna werd ik door 'n andere jongen geslagen. Met een vuist in mijn gezicht. Dit soort dingen gebeuren. Ze hadden ook iemand anders kunnen pakken. Ze pákken gewoon iémand. Ach, ik laat me maar niet gek maken.'.

Frank Sleegers (17) uit Helmond is doof sinds hij te maken kreeg met een hersenvliesontsteking, zes jaar geleden. Bovendien lijdt hij aan evenwichtsstoornissen. Zondagavond, rond kwart voor elf, werd hij mishandeld op het station Brouwhuis. 'We waren met z'n vieren naar Eindhoven geweest. Samen met een vriend en zijn vriendin brachten we een andere vriend weg. Op weg terug stapte in Helmond Centrum een groep van vijf of zes jongelui in, van zestien, zeventien jaar tot voor in de twintig. Die waren, zo begreep ik achteraf, nogal luidruchtig. In Brouwhuis wilde een van die jongens me onderuit halen toen we klaar stonden om uit te stappen. Ik heb toen niet gereageerd. Daarna duwde iemand me uit de trein. Op het perron kreeg ik 'n schop in m'n gezicht en tegen mijn keel. Daarna kreeg ik nog een stomp. Waarom? Ik weet 't niet. Een van de jongens uit de groep wilde me op de been helpen. Hij verontschuldigde zich volgens mijn vriend in de trant van 'we zijn zat'.'

Camera's

'De machinist heeft de politie gebeld. De conducteur is de jongeren nog een stuk nagelopen, in de hoop de agenten te kunnen wijzen waar ze heen gingen. Uiteindelijk is hij ze uit het oog verloren. Overal hangen camera's op perrons. Behalve in Brouwhuis. Jammer, anders had de politie die jongens wellicht kunnen herkennen'. Zondagavond is Frank bij de EHBO in het Elkerliek ziekenhuis behandeld voor kneuzingen in z'n gezicht en aan zijn arm.
Dit schooljaar slaagde hij voor zijn mavo-diploma in Eindhoven. Hij wil nu verder in de informatica. Ook in Eindhoven. 'Ik ga al jaren met de trein naar school. Nee, ik heb niet plots de schrik in de benen. Mijn leventje gaat gewoon door.'

Tikken

De komende dagen zit Frank achter zijn computer met zijn rechterarm in een mitella. Lachend; 'Ach, ik red me wel. Ik kan met mijn linkerhand nog altijd sneller tikken dan die agent die mijn aangifte moest intikken met z'n twee vingers. En vermoedelijk maak ik nog minder fouten ook.'
De politie is in samenwerking met de spoorwegpolitie een onderzoek gestart.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 00:01

Waarom doen mensen zoiets?
Echt ziekelijk!

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 12:17

Ja, maar er word wel gezegt dat er op brouwhuis geen camera's hangen maar daar zijn wel weer sos palen en die heb je op Helmond centraal weer niet.

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:08

he bah !
ik moet binnenkort ook met de trein.
ook op brouwhuis.!

k gah oppassen


groetjess..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:08

Dit is al een erg oud topic, vandaar een slotje.