(tinker) Ik heb gezondigd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

(tinker) Ik heb gezondigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 18:23

Vanmiddag na t rijden en nadat ze afgespoten was heb ik toch voor t eerst in 2,5 jaar de schaar erbij gepakt. en dit keer niet om de staart af te knippen. Nee nog erger, ik heb (en ik durf t bijne niet te zeggen) een deel van haar baard afgeknipt en ook de ergste pluk uit haar oren laten verdwijnen. Het haar onder der hoofd werd erg lang en ze moet volgende maand naar de keuring. Dus ikd acht ik kan t beter nu doen als t er niet uitziet kan t nog iets bijgroeien. zeker de sik die altijd onder de neusriem komt te staan vind ik oerlelijk. Het is er niet helemaal af maar toch ziet het er een stuk strakker uit.
nog meer tinkermensen die zondigen?
(ik weet wel hoe t komt, ik zie gewoon teveel strakgetoiletteerde kwpn'ers)
Laatst bijgewerkt door Marjolein op 09-07-03 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:25

Ik vind zo'n baard wel stoer eigelijk Haha!
Maar als ik naar de keuring ga met Shakyra, misschien dat ik dan ook wel met de schaar aan de slag ga }>

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:42

Hier nog een zondaar. Ik heb besloten de baard en oren in de zomer lekker kort te houden. Het is het enige wat eraf mag dus waarom niet en in de winter heeft ze toch weer haar genoeg. Haar koppie komt zo mooier uit vind ik.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:55

ik knip het altijd weg!! ook zijn oren!! walgelijk vcind ik het anders.,. hihihih ik scheer hetm ook in de winter

kakker he?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:06

Mooiiii!
De Friezen staan er bij mij ook altijd strak bij, weet je wat ook super is? De benen opscheren! Zonder dollen!
Ik begin altijd een handbreedte onder de knie, al het haar wat daar boven zit scheer ik weg, dan hebben ze tenminste niet van die lompe gewrichten en de sokken lijken zo veel wijder!

Het haar onder de kin wordt bij mij trouwens altijd met een tondeuse gemilimeterd. Party!!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:08

Nou dat heb je hartstikke goed gedaan hoor, ik ben anti-baard!!
Heb mezelf bijna ook zover dat ik een tondeuse aanschaf
want het staat allemaal een stuk netter vind ik

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:52



1 woord: FOEI!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:03

Sorry, maar baarden en oren knippen mag gewoon (de haren dan).
Dus jullie hebben helemaal niet gezondigd.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:21

ik heb begin dit jaar ook Blizz zijn kaaklijn geknipt... tot op een sikje onder zijn kin na.. WHAHAHA... Zijn oren mag ik niet aankomen, jammer want daar hangen nogal eens wat plukken met oorsmeer enzo.. Verder knip ik ook zijn sokken bij. die willen nog wel eens zo lang zijn dat hij erop staat, dus daar gaat dan ook de schaar in. Helemaal afknippen zal ik noooooit doen...als je een kaal paard wil, moet je geen tinker nemen...

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:26

Haar oren knip ik ook meestal wel netjes bij. Baard heb ik nog niet eerder geknipt, maar dacht er toevallig van de week wel over.
Heel af en toe knip ik de staart of sokken wel eens bij, maar dat lange heeft toch wel wat, dus niet te veel.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:48

Eigenlijk knip ik Flet d´r baard en oorplukjes nooit bij.... met haar zomervacht wordt haar baard ook weer vanzelf minder weelderig (net als d´r sokjes... met nadruk op sokJES ) en die oorplukjes vind ik zelf zo schattig dat ik ze ook laat zitten. En het houdt natuurlijk viezigheid tegen om in d´r oor te komen.
Maar ach, jij gezondigd? Van het Stamboek mag je de baard en oorplukjes bij knippen. Dus ik zou zeggen, ga lekker je gang joh!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:51

ik knip bij king nooit de baard, zowieso vind ik het zonde, want IK vind het namelijk wel mooi,
maar ze tasten er ook hun omgeveing mee af, je knipt dus eigenlijk een paar 'voelsprieten' eraf, dat vind ik dan echt minder,
ik begrijp wel dat het netter staat voor keuringen enzo, maar toch,
om de reden dat ze er ook hun omgeving mee aftasten zou ik het nooit doen.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:51

Nou Killian heeft gelukkig nog alles erop en eraan. Ik persoonlijk vind dta gewoon het leukst staan. Maar het si wel even wennen hoor om een tinker in de wei te zien staan, die geen baardharen meer heeft Lachen

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:36

Baard knip ik ook altijd bij hoor Lachen Vind het een stuk netter staan!! Oren doe ik bij Kado liever niet, hij heeft vorig jaar oorontsteking gehad, dus daar ben ik wat voorzichtiger mee. Die heeeeeele lange flappen probeer ik wel eens te kortwieken, maar dan moet meneer heel moe zijn, anders vindt hij het niet zo leuk ~~}>

Maar verder OK dan!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:10

Wat ben ik blij met mijn bijna-baardloze en oorpluk-vrije dame! Een poosje terug heb ik wel voor het eerst de staart moeten knippen, die was zo lang geworden dat ze er bij het achterwaarts gaan op dreigde te gaan staan. Diep ademgehaald en toen geknipt. Zo recht als de Parelmannen is´ie gelukkig niet geworden (hihihi)

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:21

Ik knip alles bij, baardharen, staart, sokken, alles wat naar slordigheid neigt. Vorige week heb ik haar pluk getrimd, je zag d'r hele bles niet meer. Staat veel pittiger. Ook de manen heb ik een beetje getrokken, ze komen nu tot onder aan haar hals in plaats van er onder uit. Toen ze uit Ierland kwam was alles veel korter, kort plukje en tamelijk korte manen. Ze werd daar hetzelfde getoiletteerd als de sportpaarden. Ook de sokken waren korter en uitgedund. Ik dun ze niet uit maar knip ze aan de onderkant altijd netjes bij. Ze heeft een chique uitstraling hoor, nu met die appels op haar zwarte vacht en spierwitte sokken, echt toppie Lachen Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 23:28

Ik knip alleen de staart bij als die te lang wordt en de oorharen (alleen die vergeet ik steeds en moeten hóógnodig weer eens...), verder laat ik alles hangen zoals het hoort.

kunnen we niet een topic beginnen met gekapte tinkers? Lachen ben wel benieuwd hoe het er voor en er na uitziet.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 08:23

niet eens bekend dat ik zijn voorpluk ook wel eens een beetje bijknip, de uiteinden willen wel eens heel dun en iel zijn dus knipperdeknip. Maar een geschoren kale KWPN-er zal ik er nooit van maken... Heb wel eens heeeeel even kort eraan gedacht hoe hij eruit zou zien met een hanekam zoals bij een fjord...dat vind ik zo stoer! Rock-on, dudes!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:21

het hoofd van cindy scheren we regelmatig. Ook de oren knip ik altijd netjes. Bij het tinkertje op de manege trek ik de baard met mijn handen. Het ziet er natuurlijker uit en er kan minder vuil tussen gaan zitten. Verder knip ik heel soms een klein stukje van de staart af, maar verder zal ik er niet aan knippen. Als je er de tijd niet voor neemt ziet het er lelijk uit

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:27

Nee, ik maak er ook geen kwpn'er van, daar heb je geen tinker voor. Maar hij hoeft er ook niet uit te zien als een karrepaard hè. De oren vergeet ik dus ook, is volgens mij al een jaar geleden. Ze heeft er ook een hekel aan, vroeger sowieso aan een schaar, ik denk dat er wel eens hardhandig geknipt is Boos! . De staart knippen is een heel karwei, vooral met zo'n dikke staart. je moet hem helemaal uitborstelen en dan voorzichtig gaan knippen. Iedere keer opstaan en naar achteren lopen om goed te kijken of ie gelijk is, je ziet dat toch moeilijk omdat het zo'n uitwaaierende bos is. Bij de meeste kwpn'rs zie je zo'n mooi dun recht staartje op de sprongen, ik vind dat best mooi hoor.
Ik heb geen foto's van voor en na de kapbeurt, misschien nog wel van ervoor maar de laatste tijd heb ik geen foto's meer gemaakt. Heb wel een rolletje gekocht (ja ja, nog op zijn antiek foto's maken Knipoog ).

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:40

Ik heb alleens met een schaar in mijn handen gestaan maar toen toch maar niet gedaan Tong uitsteken Laats zag ik een foto uit de winter met oorplukken en baard dat nu in de zomer een stuk minder is geworden dus laat ik het zitten. Het enigste wat ik knip is haar staart haar manen af en toe en haar voorpluk alleen als de uiteinden zo raar stug zijn dat ze elke keer in de knoop vliegen.

Ik vind een tinker met baard en oorplukken leuk maar zo heeft ieder zijn mening. Moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit een tinker heb gezien waarbij het is weggeschoren.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 10:14

Ik knip of scheer helemaal niets aan mijn tinkertjes. Geef mij maar puur natuur!

lisanne

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:32

ik knip alleen de staart en ik vind het juist stoer zon baard
laast wel een stuk van zen sokken er af moeten knippen i.v.m mok.
nee geef mij maar puur natuur maar iedereen zen eigen mening!

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:08

Sjuimpje schreef:
Mooiiii!
De Friezen staan er bij mij ook altijd strak bij, weet je wat ook super is? De benen opscheren! Zonder dollen!
Ik begin altijd een handbreedte onder de knie, al het haar wat daar boven zit scheer ik weg, dan hebben ze tenminste niet van die lompe gewrichten en de sokken lijken zo veel wijder!

Het haar onder de kin wordt bij mij trouwens altijd met een tondeuse gemilimeterd. Party!!



hoi,
ik schoor altijd de benen van onze Friezen hengst [Lieuwe , v. Oege ]kaal ,meer omdat ik dan zijn mok kon weg houden en dus de boel schoner ...maaaaar ik vond het ook heel mooi die lange "slanke zwarte benen".........
gr,sas.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 16:33

Ikke knip ook altijd veel weg, sta al voor schut met een tinker tussen de dressuurknollies. Dus als ik dat niet zou doen kan ik helemaal wel inpakken