dekentje op in de wei?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 19:20

zoals jullie denk ik wel weten staat expensive dag en nacht op de wei. zou ik nu als ik om 5 uur wegga zijn zomerdekentje op doen? ik kom er wel pasweer om 3 uur smiddags de volgende dag en dan is het misschien warm. of zou ik vanavond even terug fietsen enne... weten jullie hoe warm/koud het vanacht en morgen wordt? bedankt Cool

_________________
expensive, ik hou van jouw, en weet je wie nog meer? helen! en jouw verlaten deed haar zeer

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-08-29 21:06 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-08-29 21:18 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 19:34

kan iemand me alsjeblieft helpen Verward

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 19:42


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:38

dekentje op op stal?!
Lijkt me niet echt nodig, toch?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 20:43

Volgens mij kun je nog wel even wachten. Vooral in de stal wordt de temperatuur niet zo laag, dus je kan nog wel even wachten.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 21:06

euh ik bedoelde wei!!
SORRUY

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 22:18

Ik zou het alleen doen als 'm er 's morgens op tijd weer af kunt halen. Overdags is het nog best warm!
En als 'ie waterdicht is...

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 21:34

NOg helemaal geen deken op doen. Hij wordt wel er vatbaar als je hem nu al gaat verwennen. Ik roep altijd maar zo, wat moeten ze wel niet op als het echt koud gaat worden. Succes met je beslissing

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 21:40

je moet het zelf weten. Bram is 19 en staat op stal nu met een dun zomerdekentje, zo'n katoenen zweet doorlatend enzow. Maar hij is ouder en heeft een hele dunne huid. Opzich hoeft het niet perse, het is wat je zelf wilt

Groetjes Ymke

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 22:01

Dekentje? Kom op zeg, het is geen watje. Die van mij heeft alleen in de winter een deken op, omdat ze oud wordt en zichzelf maar met moeite warm kan houden, maar dat is iets van de laatste jaren. Daarvoor had ze alleen een deken op als het echt koud was, ijspegels in de stal en zo, maar verder....

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 22:33

Mwah, met die koude nachten vorige week heeft mijn paardje ook 's nachts zo'n katoentje opgehad (buitenstal).
Nu overdag gaan ze naar binnen als het al te erg regent, daar laat ik haar onder een dun fleec-je opdrogen.

Ik zie hier in de buurt alweer genoeg paarden met deken buiten staan!

BTW: (nog even ontopic Knipoog ) ik zou op dit moment als je hem buiten een deken opdoet, wel een waterdichte doen! Anders krijgt ie het alleen maar kouder!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 08:21

Bij mij hebben ze allemaal al weer dekens op,
zo voorkom je dat ze een wintervacht krijgen.

Maar als je pony de hele dag in de wei staat kan het alleen als hij waterdicht èn ademend is, dat zijn ALLEEn modellen van Rambo en Bucas, de goedkopere modellen van bijv. Divoza en Harry's Horse zijn NIET ademend waardoor je pony enorm gaat zweten onder zijn dek waardoor hij juist kou vat.

Dus:
OF met een Rambo
Of helemaal geen deken.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 13:25

Die van mij staat al weer dag en nacht oneder zijn Rambo Rhino Light (we kunnen bokt wel laten sponsoren door Rambo Lachen ) Hij staat overdag in het land en gaat om 5 uur naar binnen (buitenbox) en houdt ook daar zijn deken op.
Hij is nl niet te scheren en dus moet ik hem wel dun in het haar houden.
Bovendien vind ik het ook een fijn gevoel als het stort van de lucht dat zijn rug lekker droog blijft, want daar vraag ik 's avonds weer een hoop rek en strek werk van en vind het niet eerlijk als die spieren dan koud zijn, maar misschien is die van mij wel al gewoon een watje. *LOL*

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 18:07

De nieuwste dekens, uit de collectie van dit jaar dus, van HH zijn WEL ademend.
Die uit de vorige collectie zijn idd niet ademend.
Mijn paardje staat met een gloedjenieuwe HH regendeken van ademend materiaal op en zweet daaronder niet.

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 18:28

HEEE..... Haha!
Party!! Party!! Het is per paard verschillend wanneer je hem op moet doen Party!! Party!!
De een krijgt sneller een wintervacht dan de ander , dus... en in de wei is het nog met een windje en snachts begint het nu wel koeler te worden..
Als de vacht van je paard wat brossiger word(teddy) en een beetje begint te verharen(kleine haartjes) dan zou ik wel een zomerdeken opgooien.
Ik heb Nishrina Lovers op stal staan binnen en ik ga nu ook haar zomerdeken opdoen ..(wolle deken) Lovers
Party!! Party!! Ik wil haar namelijk kort in de vacht houden. Haha! Cool

xxxxxxxxxxxxxxXXXXXXXXXXxxxxxx Mireille en Nishrina K.N.