Stamboekkeuringen, wie is er geweest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Stamboekkeuringen, wie is er geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 12:38

En wat waren de resulaten???

Van sommige Bokkers hebben we kunnen lezen hoe het met hun paarden op de keuringen vergaan is.
Van sommige kregen we verhalen van tegenvallende resultaten tot regionale kampioenschappen.
Maar er zijn toch nog veel meer Bokkers met veulens en driejarige of oudere merries naar de keuringen geweest??

Omdat er meer mensen zijn die keuringen bezoeken is het best leuk om te zien dat de paarden en veulens die je gezien hebt van eigenaren, of verzorgers hier zijn!

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:50

Ik ben met mijn 2 jarige merrie naar de keuring geweest.
een eerste premie en wanneer ze 3 was geweest had ze meer dan genoeg punten voor model.
Ik ben dik tevreden dus.
Toch neem ik haar niet mee naar de nationale keuring waar ik nu dus heen mag.Volgend jaar heeft dat meer nut.
wel gaat ze mee naar de keuring van het IHW stamboek ik wil haar daar ook ingeschreven hebben.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:38

Wij zijn dit jaar niet naar de keuring gegaan.
Ilindra heeft geen veulen en het veulen van Lisa is toch al verkocht en krijgt bovendien vast geen 1e premie, ze is te fijntjes en heeft onvoldoende bot en massa.
Lisa zelf staat er nu niet "strak" genoeg voor na 4 veulens achter elkaar, zij blijft nu een jaartje leeg en gaat volgend jaar voor ster.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:22

Ik heb dit jaar maar 1 merrie met veulen op de keuringen gehad.
In Duitsland op een internationale show werd het veulen kampioen en de merrie stond 2e.
In Nederland op de premiekeuring had het veulen een 1e premie en stond 2e (verder waren er alleen 2e premies) ondanks dat ze alleen aan het galoperen en bokken was en zich in draf niet liet zien.
De merrie stond 1A bij de 6 t/m 9 jarige stermerries en werd uiteindelijk reserve kampioen. Ze mag ook naar de nationale keuring, kijken of ze daar voorlopig keur kan worden en dan dit najaar nog de Ibop...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:24

Wij zijn vandaag naar een stamboek keuring geweest in Gorredijk.

Het veulen van Josiane was nog niet de oude, de eigenaar moest hem vooruit trekken. (de Flemmingh) Bij de voorselectie van Borculo hadden ze paar punten opgenoemd die niet zo correct waren aan zijn exterieur.
En daar leip hij fantastisch.
Maar in franeker vonden ze zijn exterieur wel goed, maar zijn bewegen waren nou heel erg suffig.
Dus als ik de mening van Cor loeffen, Jacques Verkerk en Henny Boersma bij elkaar optel hebben we een correct en goed bewegend veulen als ie weer gezond is Haha!
De merrie hadden we dit jaar voor het eerst aan een halster voor gebracht, en het ging super, veel minder stress!
De eigenaar was zeer tevreden.
Overigens kreeg ie een 2e premie.

Ik heb helaas niet alles gezien van de Chin Chin, want ik was het Flemmingh veulen aan het poetsen.
Maar wat ik er van gezien heb liep ie goed, omstanders waren zeer lovend over dit veulen.
Deze kreeg een eerste premie en gaat naar de Sell veiling, voor degenen die hem willen zien
Maar hij gaat waarschijnlijk niet naar de ck, wel jammer.

Toen hadden we in de hitte nog een Hold up premier merrie veulen uit een Ahorn merrie.
En die heeft ook een 2e premie gekregen.

Ik vond het ondanks de hitte een geslaagde dag, zo leer je steeds meer fokkers kennen.
Ik heb overigens ook een volle zus van VDL Tenerife gezien, een 2 jarige, die zag er niet verkeerd uit Kwijl

Ik had een shirt aan met het kwpn logo en daar bij op stond Jong Kwpn in het Oranje, daar kreeg ik ook positieve reacties op.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:29

adriana schreef:
Wij zijn vandaag naar een stamboek keuring geweest in Gorredijk.

.


dat was franeker Haha!


(ik was er trouwens bij)


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:39

O ja de CK Keuring is in Gorredijk.

Wat ik overigens wel spijtig vond, is dat het Don Schufro veulen niet is geweest.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:43

ik ben in balkbrug geweest met de veulens 3 tije's en een sape (uit de moeder van tije)
het was super slecht weer,alleen maar regen dus alles was glad en de veulens konden zich niet goed laten zien
maargoed alsnog heeft alles een 2e premie gehad
augustus moet er nog 1 van ons ook een tije
en we nemen er 3 van een ander mee dus ben benieuwd hoe die het gaan doen Lachen

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:26

Esbeek geweest, 1 ster, zoals je hieronder kon lezen. Lachen

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:13

In Wormerveer geweest met mijn vierjarige Houston-merrie.
Helaas, geen ster , wel 2e premie.
En als dank een flinke kopstoot van mijn paard toen ik voor de jury stond, dus meteen door naar het ziekenhuis! Ziek

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:10

Wij moeten volgende week zaterdag pas naar de keuring te midden beemster,en vandaag even na lange tijd weer los in de bak en Kwijl zozo word al echt heertje,mooi halsje erop en de drafpasjes die hij liet zien waren erg indrukwekkend Cool helaas geen Cheese! Cheese! gemaakt,miran zal denk wel wat foto's op de keuring maken dus die krijgen jullie misschien nog wel te zien dan.

Dus nog even wachten op mijn verslagje OK dan!

Z1+4

amen

Berichten: 5039
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:48

Ik ben ook in Franeker geweetsm heb de CHin Chin en de Femmingh van adriana ook gezien.,..heb nog even met de fokker staan praten en volgens mij ehb ik Adriana ook gezine, had je een wit KWPn shirt aan...Dat JOng Kapn logo is me niet opgevallen....


Vond het jammerdta alle 1e premies dooor gingen..Soomige rubrieken hadden 5 1e premies vind ik wat overdreven oo m ze dan alllemaal te sturen waren nl ook genoeg die hun veulen gelijk afmelden voor de CK....


Er was een aparte Rhodium in de groep2 van de hengstveulens.....

Oja en adrina aheb je Universes Miss ( Corland x Nimmerdor)ook gezien? dat was de veulenkampioen van 2001?? Was wel benieuwd hoe die heeft gelopen???


Sigrid

amen

Berichten: 5039
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 22:02

Ik heb net de uitslagen op kwpnfrielasnd bekeken en dde Rhodium was de kampioen hengstveulens en de veulenkampioen in ermelo in 2001, liep op kop bij de 2 jarige merrie's


Voor degene die heirin geinterreseerd izjn...


Sigrid

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 00:28

ik ben met mijn drie jarige naar de keuring geweest, viel erg tegen.. ze was niet lekker die dag (of erg onder de indruk...) want normaal bij nieuwe dingen gaat de staart erop en begint ze te lopen.... maar die dag niet, stond te slapen met ogen half dicht in de voorruimte, terwijl de andere paarden gek aan het doen waren... Verward
ze is net opgenomen in het stamboek, dus dat nog wel gelukkig...
gaan we volgend jaar wel voor ster Haha!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 07:30

Wij zijn al even geleden naar de keuring geweest met onze 1,5 jarige tinker voor de ras toelating. Het werd een groot fiasco. We waren op tijd aanwezig, dus wij spullen halen en in de rij voor de dierenarts. Dat was snel klaar, dus wij dachten dat gaat vlot want max heeft nog niet zoveel geduld. Toen hebben we een half uur moeten wachten tot hij geschetst kon worden, niet echt moeilijk hij is helemaal zwart met een kolletje en 1 wit voetje. Toen hebben we een uur moeten wachten omdat ze eerst gingen eten. Stonden we daar met een super ongeduldig paardje. Voorlopig dus even geen keuringen meer met max. Hij is wel toegelaten maar met weinig punten. Ze vonden hem te smal, maar wat wil je hardstikke koud geweest en in de groei. Zeiden ze dat we hem meer eten moesten geven, nou 3 kilo sportbrok en een volle emmer met slobber en maismeel en de hele dag hooi is toch wel heel erg veel voor een jong paardje. Ook vonden ze het raar dat hij niet netjes mee in draf liep, zou ik ook niet doen na al dat wachten. Dus voor mij even geen keuring meer.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 13:36

sigrid1182 schreef:
Ik ben ook in Franeker geweetsm heb de CHin Chin en de Femmingh van adriana ook gezien.,..heb nog even met de fokker staan praten en volgens mij ehb ik Adriana ook gezine, had je een wit KWPn shirt aan...Dat JOng Kapn logo is me niet opgevallen....


Vond het jammerdta alle 1e premies dooor gingen..Soomige rubrieken hadden 5 1e premies vind ik wat overdreven oo m ze dan alllemaal te sturen waren nl ook genoeg die hun veulen gelijk afmelden voor de CK....


Er was een aparte Rhodium in de groep2 van de hengstveulens.....

Oja en adrina aheb je Universes Miss ( Corland x Nimmerdor)ook gezien? dat was de veulenkampioen van 2001?? Was wel benieuwd hoe die heeft gelopen???


Sigrid


Ja klopt ik had idd zo'n shirt aan, ik stond vaak bij de eigenaar.
Jong Kwpn stond er naast in oranje letters Lachen
Ik heb de Corland x Nimmerdor niet gezien, maar die zal vast wel op de Ck komen.
Jammer dat ik de kampioenen niet heb gezien.

Maar weet je ook hoe het is afgelopen met dat mooie paard met supergangen waar Nella Bijlsma op reed.
Het was een Monaco, dacht ik zo.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

amen

Berichten: 5039
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 15:37

Ik typ soms zo snel, allemaal typfouten...en als ik dan de tijd even neem om het te corrigeren....

Ik heb alleen de kleuterschool gedaan, dat verklaard een hoop!!

Sigrid

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:32

bij ons op de manege zijn ze met toulouse naar kwpn keuring(volgens mij in dronten) geweest en ze werd dagkampioen en mag ze nu door naar de regionale kampioenschapppen dus het was heel goed gegaan!!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:50

Ik ben geweest en het resultaat was fantasitisch. De 3 jarige biotop is nu voorlopig keur verklaard en was de kampioen van de groep. WIl je meer weten kijk dan hier maar eens!
[ITP] Geslaagde keuringsdag in Ermelo!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 07:16

Ik heb er dit jaar voor gekozen niet naar de keuring te gaan met Wencke. Voice en Wencke gaan met drie jaar wel voor stamboekopname.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:27

Ik moet mrgen naar de keuring met mijn 2jarige nrps d-pony in st oederode..spannend!xxxxSuus

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

valori
Berichten: 466
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:07

Ik ben met mijn 3 jarige merrie naar de stamboekkeuring geweest, al een maand geleden. Nog nooit zo'n slechte keuring gezien, we zaten in de groep direct na de pauze, paard op tijd eruit, geen jury te zien. Bleken ze uitgelopen te zijn en konden we een uur wachten. Na de razendsnelle beoordeling op de straat hebben we een uur moeten wachten in een bloedhete binnenbak voor het vrij bewegen en springen. Onze merrie had nog energie over, maar sommige driejarigen hadden door dat lange wachten de pijp leeg. Daar train je toch niet weken voor! Alleen de punten voor het springen waren redelijk, verder is onze merrie onbegrijpelijk laag gewaardeerd, ster worden is altijd afwachten maar dat ze er zover naast zou zitten was niet te verwachten. Ik vond ook van veel andere paarden dat er heel laag gepunt werd. Ik ben ook in Dronten wezen kijken en daar was het beter te volgen, daar kregen ze al heel makkelijk 70 punten voor het springen. Een dag om snel te vergeten. Ze loopt overigens heel goed onder het zadel en daar gaat het uiteindelijk om.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 17:25

Citaat:
Ik ben ook in Dronten wezen kijken en daar was het beter te volgen, daar kregen ze al heel makkelijk 70 punten voor het springen.


Vind ik ook weinig positiefs aan, als ik ga kijken naar een stamboekkeuring, Esbeek, Nistelrode, ben ik dit jaar geweest , dan geven ze wat mij betreft veel te veel 70 punten. Een goed springpaard blijft een speld in een hooiberg.

.

Arrabelle
Berichten: 64
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: 's Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 19:25

Hoi,

Ik ben dit jaar ook weer naar de stamboekkeuring geweest met vier van mijn pony's, New Foresters. Dit was de regionale keuring te Vrouwenpolder, 28 juni 2003. Het resultaat was zeer boven mijn verwachting:
Mijn oudste Forester, mijn 14-jarige merrie Arrabelle werd Algemeen Dagkampioen, haar 4-jarige dochter Caletta werd 2e met een 1e premie en haar 10-jarige zoon Amber werd Kampioen bij de ruinen. Haar veulentje Vigaro was helaas zeer vervelend en kon alleen maar bokken, dus die kreeg helaas een 2e premie (en nu loopt ie hele dagen te showen in de wei). Tevens won ik met Arrabelle de zadelrubriek: Fokmerries onder het zadel.
A.s. zaterdag 26 juli is de Centrale Merriekeuring te Ermelo, en daar zijn wij ook weer van de partij.

Groetjes Jolanda

Arrabelle, Karola, Amber, Samantha, Caletta, Dollar Girl en Vigaro!!!!!!!!!!!!!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:38

Ik ben vandaag met mijn 3 jarige merrie naar de CK in Veghel geweest en ze is voorlopig keur geworden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers