Veel dazen/horzels op Caitwickerzand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Veel dazen/horzels op Caitwickerzand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 15:13

Ik ga zaterdag met mn paardje naar Caitwickerzand, nu hoor ik van de een dat t vol met horzels zit op de veluwe en van de ander dat er heel weinig zitten..
Misschien dat iemand t precies weet van de omgeving Nieuw milligen, kootwijk, enz?? Dan weet ik hoeveel voorzorgsmaatregelen ik moet gaan treffen Schijnheilig

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:38

Het is heel wisselend, hangt af van het weer. Nu met de hitte maar met wat wind erbij valt het weer heel erg mee. Maar als het 'dazenweer' is, dan heb je er inderdaad op de Veluwe best veel last van.

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:27

Het is dit jaar een best dazenjaar.
Bij ons in Hoog Soeren zie je ze bijna niet, maar in Putten barst het ervan.
bij Harskamp zaten er naar onze maatstaven veel, dan zal het bij Caitwijkerzand ookwel raak zijn.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:48

Dit jaar behoorlijk iig! Flink insprayen met vliegenspray, en je hebt nergens last van.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:28

Wat is dazenweer?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:51

jah ik ben er laatst nog geweest , maar het was laat in de avond, en het viel erg mee toen, maar overdag met echt dazenweer kan je niet zonder vliegenspay in ieder geval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:21

Ik heb zondag nog een rondje om de zanverstuiving heen gereden, aan "onze" kant (richting Assel en Hoog Buurlo) zitten nagenoeg geen dazen, aan de kant van het zand (richting Kootwijkerbroek) zaten er juist heel veel.
Ik reed op een gegeven moment in een wolk van wel 20 dazen die door de vliegop-gel trouwens niet gingen zitten.
Toen ik voorbij de "Berkenhorst" (Landal Greenpark) was werd het weer vlot minder.

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 08:22

Ik en m'n vriendin verblijven in de zomer regelmatig in het Caitwickerzand. Bijna geen daas te zien. Als we een daas of 4 hebben op een rit van 3 uur is het veel. Twee weken geleden waren we voor een weekend in Putten en toen werden we er gek van. Dus geef mij maar Caitwickerzand wat betreft de (afwezige) dazen.

Veel plezier.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 12:16

Hmm ok ik ga dus veel vliegenspul in slaan voor de zekerheid en hopen dat ze er niet zijn!! Schijnheilig
Brigitte ga je deze zomer nog een keer?

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 17:11

Ik zat afgelopen week nog een week in Kootwijk, we maakten elke dag een rit van 2 uur, en ik zou zeker genoeg vliegenspray mee nemen, niet alleen voor je paard maar ook voor jezelf, het is daar niet te harden! Wij zijn zelf gelukkig niet gestoken, maar de paarden zaten onder de bulten!! Ook hadden wij onwijs veel last van teken, dus een tekentang is ook handig, die had de manege namelijk ook niet mee Boos!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 17:16

Fijn... naja ik ben iig voorbereid nu en hoop dat t meevalt!!

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:06

Aramat schreef:
Brigitte ga je deze zomer nog een keer?


Ik ga in september nog een mid-week. Heb er echt zin in.