wormenkuur in brokvorm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

wormenkuur in brokvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 09:08

Ik wil mijn paard graag wormenkuur geven in brokvorm. Weet iemand waar dit te koop is want ik kan het hier in de omgeving moeilijk vinden.


Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 10:00

Waarom wil je brokvorm?
Ik geloof dat ze het hier bij de plaatselijke boerenDApraktijk wel hebben, ook (of alleen?) in grootverbruikersverpakking maar de merknaam is me even ontschoten.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 10:23

Er staat me ook iets bij dat dat alleen te verkrijgen is in een behoorlijke hoeveelheid. Op die manier kwam je met de houdbaarheid in de knoei met 1 of 2 paardjes.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 10:42

Hmm, voorheen kon ik het hier per portie kopen. Ik vind het gewoon makkelijker in het gebruik. Ik zal eens even verder zoeken.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:21

ik spuit gewoon de wormenkuur door het voer (müsli in dit geval) heen.

Ik heb op een stal gewerkt waar we er 80 moesten ontwormen, daar deden we het in een handje müsli en de laatste keer hebben 2 veeartsen ze met injecties ontwormd en meteen ingeënt. Ze maakten er een soort wedstrijd van en waren in anderhalf uur klaar, hadden ze er 79 gedaan, eentje kregen ze niet te pakken, die heeft de staleigenaar persoonlijk moeten enten, beetje apart beestje!

Maar ik heb nu 1 knol (dikke koudbloed) die niet van spuiten in z'n mond houdt en voor ik een gevecht moet aangaan, spuit ik de wormenzooi door zijn eten, geen gevecht, hij krijgt het binnen, idereen tevreden!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 11:24

Eet hij dat dan gewoon op????????

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:37

Zo'n spuit clicker jij er toch zeker zo wel in? Oefenen met spuiten appelmoes o.i.d.Knipoog

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

aart
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: doornspijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:17

ja hoor spuit het in het voer en alles is op doe ik ook mijn merrie wil ook geen spuit in de mond dus het wil heel goed cirnelie


CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:05

Ze werden (ik weet nog niet of dat nog steeds zo is) ook verkocht bij Hyporama en de rest van de vestigingen, zou je daar even naar toe moeten bellen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 15:32

O maar karina, voor mijn parelli level 2 moet ik ook oa het geven van een wormenspuit simuleren. Dus hij moet zijn bekkie naar mij draaien zeg maar. Dat is ook zeker het probleem niet. Ik vind brokjes makkelijker en ik vind die spuiten zo'n vieze smaak hebben.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:47

cornelie schreef:
..en ik vind die spuiten zo'n vieze smaak hebben.

Zelf geproefd Lachen
Bij de boerenbond hadden ze de brokken idd, maar die waren niet tegen alle wormen. Je kunt het niet in december tegen horzellarven gebruiken iig.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:03

Ja dat klopt, niet overal goed voor.
We hebben het wel eens gehad ook, doos vol met 1persoons (eh...paard)zakjes, maar er waren ook echt wel een paar die het niet te eten vonden... tja, dan schiet het ook niet op Scheve mond
Volgens mij is eh... even denken, Equest dacht ik, niet zo vies van smaak. Heb jij ze allemaal geproefd Sugarmiss? Tong uitsteken

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:03

Volgens mij is er één die heeft een appelsmaak (zeggen ze). Nee ik proef ze niet voor Lachen alhoewel gezien de gevechten die ik normaal moet leveren om ze binnen te krijgen ik vast wel een een lik meegekregen heb.

Ik heb ook boterhammen en appelmoes etc. geprobeerd Boos!
Ik gooi ze nu ook door de muesli en die krijgen ze 's avonds na het hooi zodat ze de hele nacht niets anders hebben om naar te kijken Lachen
Tot nu toe was het 's ochtends altijd op Schijnheilig

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:48

Ik geef Candor ook wel eens een kuur in de vorm van brokjes. Die brokjes vindt hij heerlijk, het ziet eruit als biks. Het is normaalgesproken alleen in grootverpakking verkrijgbaar. Bij een groothandel bij ons in de buurt verkopen zij het in porties voor 1 paard. Het is trouwens nog goedkoper ook dan een gewone wormenkuur.

Storm in mijn profiel!

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:13

Sugarmiss schreef:
Tot nu toe was het 's ochtends altijd op Schijnheilig

Of verstopt onder het stro Haha! Schijnheilig

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 21:16

Uhm... ja, ik heb nogal de neiging om zelf ook alles te proeven wat ik mijn paard voorzet. En het is smeeeeeeeeeerig Boos!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 21:53

tja dan is het jammer voor me, dan geen Parelli level 2 voor mij met dit paard! Knipoog

De 7 games doet ie overigens alsof ie ze zelf heeft verzonnen!
Alleen het vervolg doet ie niet: de trailer in en aan een touwtje naar de wei lopen..... Verward

Die wormenkuren schijnen ze lekker te vinden hoor, tenminste die ik geef wel! Hij likte de bodem bijna uit de emmer!!! OK dan!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:03

ons pap werkt ergens en daar kan ie ook van die brokken krijgen. Hij zou ze meenemen, maar ik heb nog niks gezien Scheve mond

Werkt dat echt net zo goed als gewone wormespuiten?

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:08

xtostarlight schreef:
Werkt dat echt net zo goed als gewone wormespuiten?

Nee, want ze pakken niet alle soorten wormen aan, iig zeker geen horzellarven en longwormen waarschijnlijk ook niet.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:09

Sugarmiss"]
[quote="xtostarlight schreef:
Werkt dat echt net zo goed als gewone wormespuiten?

Nee, want ze pakken niet alle soorten wormen aan, iig zeker geen horzellarven en longwormen waarschijnlijk ook niet.
[/quote]

oke, bedankt!

Lydia
Berichten: 18
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: \

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:18

de boer had het voor de varkens en daar stond ook op dat het bij de paarden kan maar ik geef altijd maar gewoon wormenkuren want ik vin het een beetje vaag spul .. maar je kunt het volgens mij bij een welkoop of de boeren nog wat winkel.. :0 :0

PAARDENGEK

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:39

Ik heb ze wel eens gehad, maar ze helpen idd maar tegen bepaalde wormen, gewoon in een klein zakje voor 1 paard. Groene kleine bixjes.
Maar een gewone wormenkuur door wat brokken mengen en hij eet het ook op, al is het enigzins met lange tanden Haha!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, DemiSisa, Furst, janneke_S, LiannePuthzy, mystery3434, xTammyy en 60 bezoekers