Handen rechtop houden, zweep in de weg???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 12:55

Mijn handen rechtophouden is niet echt een probleem, maar als ik met zweep rijdt dus wel. De hand waarin ik mijn zweep vast heb kan ik dan niet goed rechtop houden... Wat kan ik hier aan doen?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 13:39

Ben dus niet de enige met dat probleem! Na een tijdje gaat dat ding me enorm irriteren en dan gooi ik 'm maar gewoon aan de kant. Alleen een beetje lastig omdat ik 'm nodig kan hebben om de achterhand erbij te krijgen. Dusse... idd, als iemand nog tips heeft?

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:00

Houd je zweep niet te stevig vast in je hand, maar laat hem rustig in je handpalm liggen. (of is dat nou de muis van je hand? ik bedoel in ieder geval binnen in je hand)
Zo kun je je handen rechtop houden en hangt je zweep zeg maar langs je bovenbeen naar beneden.

Zo hoort een zweep ook te hangen, iets naar beneden langs je been.
Dus niet recht naar achteren, want dan kun je je paard storen.

Succes ermee!!!

_________________
**Alles is rond! Nog maar 4 weekjes en dan staat Ameretto EINDELIJK op pensionstalling**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lautje op 2001-09-03 14:02 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:39

Vaak helpt het als je je handen wat hoger houdt zodat er net wat meer ruimte is.
Niet overdreven hoger maar net de ruimte die je nodig hebt.

Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 14:47

Ik hou m ook niet recht naar achteren maar een beetje schuin naar beneden geloof k.. Maar bedankt voor de tips, I'll try

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:53

maar ja met die slanke benen van Spirit moet dat lukken! Maar als je dikkere bovenbenen hebt dan kun je m echt niet naar beneden laten wijzen hoor Haha!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 14:56

Haha, ik bedoel ook niet recht naar beneden Haha! , maar gewoon langs je bovenbeen af laten hangen.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 16:04

Citaat:
Op 2001-09-03 14:53, schreef Manon 2:
maar ja met die slanke benen van Spirit moet dat lukken! Maar als je dikkere bovenbenen hebt dan kun je m echt niet naar beneden laten wijzen hoor Haha!


Tss slank. Ze zijn gewoon dun Misselijk Ziet er niet uit

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 19:27

Langs mijn bovenbeen 'af laten hangen' hahahaha, als ik dat probeer dan steekt mijn zweep de lucht in hahahaha....Ik merk zelf dat ik hem lager vastpak dus onder het handvat...

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 20:29

Ben blij dat ik nu hoor dat er meer mensen zijn met dit probleem, op de manege moet ik met zweep rijden maar ik krijg het maar niet voor elkaar om m'n handen dan netjes te houden Scheve mond\ en ik vind het ook niet prettig rijden.
En dan zegt de instructrice: "je moet het GEWOON leren om met een zweep te rijden!" en inderdaad de tip om hem heel losjes te houden.
Maar ik word er echt helemaal gek van en geef trouwens ook niet graag een tik maar het schijnt er bij te horen.

Noell
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 20:41

je moet de zweep op je been laten rusten! je ziet weleens mensen rijden die hun zweep kaarsrecht naar achteren hebben, je kan dan jepaard niet goed rijden vind ik omdat er dan teveel druk op de hand staat! langs het schouderblad vind ik vaak onhandig, maar als ik mijn handen rechtop houd en mijn polsen licht gebogen dan is mijnhand heel ontspannen en mijn zweep rust op mijn been en ik heb er dan ook geen last van!!!

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 21:35

Wat ik wel eens deed was de zweep in je hand en dan met maar een of twee vingers vasthouden, en tussen je duim. (ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen). In ieder geval: en dan laat je je zweep niet naar beneden hangen, maar houd je hem onder je arm! (dus naar achteren) het staat wel stom, maar zo heb je er geen last van ! (je moet hem ook weer niet als antenne gebruiken natuurlijk!!)

Een andere oplossing is gewoon een kortere zweep gebruiken en dan gewoon wat verder pakken. (dus onder het handvat)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 23:30

ik zit te denken....hoe doe ik dat dan?
Het enige probleem dat ík heb met m'n zweep is dat ie 'afzakt' - en uiteindelijk valt - dus met m'n zweep zonder knop (die eigenlijk wel mooier is) rijd ik alleen op wedstrijd, als ik losrijd Cool )

Maar goed, even to the point. Waar hebben jullie die zweep dan in hemelsnaam? Alsie gewoon op je bovenbeen 'ligt' moet je toch je hnad rechtop kunnen houden Verward

Goed, lamaar....ik zal morgen eens opletten als ik aan het rijden ben!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 10:52

Ik had m altijd langs de hals ongeveer, zo heb ik t vroeger geleerd.. Maar dat is dus fout? Nu probeer ik t wel op mn bovenbeen te laten "rusten", dat gaat wel makkelijker eigenlijk..