slecht nieuws

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 19:54

Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn werkgever failliet is.
Per 1 nov staan wij (werknemers dus) op straat.
Mijn baas is alles (waaronder zijn huis) kwijt.
Ik vroeg wat er met de paarden (ze hebben er zelf 2) gebeurde, het enige wat ze zeiden is dat die onder de pannen zijn....
Behalve dat het k*t is voor mij vind ik het heel erg voor mijn werkgever, het bedrijf is een familie bedrijf wat in 1965 door zijn opa is opgestart. Helaas door de alsmaar steigende gasprijzen wordt het voor kleinere tuinders onmogelijk te blijven bestaan.


Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 19:59

hmmm das niet leuk voor je baas

bertje
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 19:59

goh Stef,

Wel raar hoor, ik wil niet vervelend klinken, of dat je denkt waar bemoeit deze peuter zich mee, maar.

Eerst zeg je wat over mirgabne ( of hoe dan ook) en dat je baas het nog wel wilt aan kijken, en nu is je baas failliet ??? Raar hoor., of licht dat aan mijn peuter verstand?

ik zou bijna willen zeggen, goeie smoes,

maar oke


groetjes en een kus van bertje

Ik weet dat je moet gaan...
Het licht wordt steeds feller...
jou blik steeds vager....
Ik weet dat ik je verliezen zal...
Want aan de overkant komt de trein.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 20:02

Bertje, erg banketstaaf (en rare) reactie van jou...migraine en failliet gaan van de baas lijken mij 2 hele verschillende dingen en Stef is niet zo onvolwassen dat ze zoiets verzint hoor! Wens haar liever succes bij het vinden van een andere baan! Maar goed, Stef, heel veel succes alvast met het vinden van een andere baan! Ik hoop dat tegen die tijd (1 november0 je migraine minder (over) is en dat je fit naar iets anders kan gaan zoeken...eenne...je kan nog altijd eens informeren naar dat werk waar ik het toen met je over gehad had he...kan je na een (lange) inwerkperiode lekker thuiswerker worden achter de computer... Schijnheilig

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 20:03

Heel veel sterkte Stef!
Vooral voor jou en ook natuurlijk voor de anderen en je werkgever.
Ja het is inderdaad moeilijk voor kleinere bedrijven om zich tegenwoordig nog goed overeind te kunnen houden.
Ik hoop voor je dat je weer snel een goede baan vindt, en wie weet is assistent-bedrijfsleider bij Blokker iets voor je? Je wordt intern opgeleid, tijdens de opleiding een salaris en ook stagelopen natuurlijk. Schijnt dat ze in verschillende provincies mensen nodig hebben.
Anders gewoon als medewerkster, kan ook?
Peter is het goed bevallen, bij Blokker, maar het is maar net van wat voor soort werk je houdt natuurlijk.
Sterkte! Dorine.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 20:06

Stef we hebben laatst lang gediscusieerd en dat ging er soms hard aan toe maar ik wens je veel succes bij het vinden van een goede baan.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 20:16

pff amulet wat meer medeleven voor het personeel van die bas mag ook wel hoor. je legt het er wel erg dik bovenop. kinderachtig

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 20:29

Iedere ondernemer in Nederland die een bedrijf begint weet wat voor een risico ze lopen. Vaak hebben ze daar ook vaak prive de nodige verzekeringen voor afgesloten.
De man heeft voor een ondernemersvorm gekozen waar hij prive aansprakelijk voor is. Daar heeft hij zelf voor gekozen dus ookzijn probleem.

Zelf heb ik in mijn werk een faillessement meegemaakt en ook voor mij was het niet leuk omdat ik DE boekhouder was.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken om familie ze hebben dit heus al een paar maanden zien aankomen en zullen heus de nodige maatregelingen getroffen hebben.
Bij mijn bedrijf duurde het zeker 4 maanden voordat we werkelijk te horen kregen dat we failliet waren terwijl ik het dus al zeker 6 maanden wist dat we slecht draaide (raar he Verward ). Dus moesten ze al problemen hebben toen ze je in dienst namen Verward . Heb je niets gemerkt onder je collega's dan Verward

Algemene tip: Trek ieder bedrijf waar je gaat werken na dit kan je heeel simpel doen bij de KVK. En dit is wel zo verstandig om te doen.
Ze moesten dus al problemen hebben toen ze je in dienst namen Verward . Heb je niets gemerkt onder je collega's dan Verward

Dit is goed bedoelt een beetje algemene info voor het geval dat je hetniet wist. Lovers

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 20:41

ik ben het volledig met prisca eens....echt heel goed geformuleerd prisca Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 20:47

pris wat kan jij t toch goed formuleren!!!!!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 20:50

nou stef ik zou zeggen print het uit en gebruik het voor je volgende baan...is misschien verstandig Schijnheilig

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 21:03

dit kwam voor iedereen totaal onverwacht. De vader van mijn baas (mannetje is 68) zat met de tranen in zijn ogen, zijn vader (de opa van mijn baas dus) heeft het bedrijf destijds opgestart. Ze hadden net allemaal nieuwe lampen (waarvan de helft hangt) en schermen enzo besteld, maar nu hoeft het niet meer. Er gaat meer uit dan er binnen komt (dit is vooral te weiden aan de superhoge gas prijzen) dus heeft de bank de kraan dicht gedraaid.
Althans, zo is het ons verteld.
Diverse collega's waarvan sommige er al zowat 20 jaar werkte hebben dit niet aan zien komen.
De "chef personeel" heeft ook niets aan zien komen, dus tja.
We hebben toezegging over de financiele kant dat eventuele overuren in 2en betaald wordt (dus de ene helft deze maand, en de andere in oktober) Vakantie dagen worden uitbetaald en de maand opzegtermijn is ingetrokken. Als ik dus ergens anders kan beginnen kan ik per direct beginnen.
Tja, wat kan ik er meer over zeggen?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 21:10

echt erg, voor je baas en zijn familie maar ook voor jullie. hoe gaat het nu met hon en jamaica? heb je zo snel ander werk gevonden?
ik hoop het echt voor je!!!!
Sterkte en succes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 21:12

hon en jamaica staan buiten dit verhaal, merken ze niks van (hooguit mijn stemming Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 21:14

ik wil wel even zeggen dat ik dat verhaal best raara vind stef, een bedrijf gaat niet van 123 faiet hoor? Verward wel spijtig dat het jou altijd overkomt, altijd als je eindelik werk hebt wordt je ontslagen of stoppen ze ermee! ach veel zoekplezier dan Vingers aflikken

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 21:19

Stef ga niet morgen ergens aan de slag. Bel eerst ff met het Gak en eventueel met je rechtsbijstand.

Er zijn nog alleen dingen gezegt je hebt nog niets op ppaier gekregen tot die tijd moet je ff wachten met werk zoeken. Het kan namelijk allemaal niet waar zijn Verward wat zei zeiden over eventueel weer aan het werk gaan. Je moet namelijk eerst Officieel ontslagen worden Schriftelijk en dat ben je nog niet. Voordat er een curator is mag je eigenlijk niets doen.

Ik heb totaal 4 maanden niet kunnen werken ivm het faillissent dus ik zou ff oppassen. Want dan loop je het risico het recht op eventeule extra uitkeringen enz. te verliezen Frusty .

Praat er eerst ff ove rmet iemand die meer van arbeidsrecht weet misschien is er wel meer uit te slepen.

en Please zeg niet teveel want het kan namelijk ook komedie zijn want dat maakte ik ook mee. Boos!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-09-04 21:21 ]</font>

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 21:31

ik herken dit verhaal wel hoor stef. wij hebben zoals je weet ook een tuinbouwbedrijf. op zich weet een baas al wel dat het niet goed draait. alleen geven de banken je vaak nog de kans om dit te veranderen
wij hebben volgens de bak ook te veel geinvesteerd in de kas. echter, dit is wel investeren in energie zuinig stoken en voor een beter miljeu. alles wat hij heeft gedaan is voor ons van belang voor de toekomst. je krijgt als tuinder steeds meer te maken met milleu regels en wetten, waar je niet onderuit komt en die ontzettend veel geld kosten. wij hebben zelf een orchideenkwekerij en mijn man vertelde me net dat een rozentuinder 2x zoveel stookt als wij. als je dan nagaat dat het gas de afgelopen jaar 2x zo duur is geworden, is het te begrijpen dat een hoop kleine ondernemers in de tuinbouw het niet redden. ik weet precies heo het kwekerswereldje in elkaar zit, en hoe verschikkelijk hard een tuinder moet werken om aan de eisen te kunnen blijven voldoen. op zich komt en fallisement niet echt zomaar, vaak plaatsen de banken een tuinder eerst nog over naar een andere afdeling waar je nauwlettend in de gaten gehouden word waar je je geld in investeerd. alleen als de prognose (= een inschatting van de toekomstige inkomsten, die worden afgeleid uit de omzet van het afgelopen jaar plus een schatting van de kosten van aankomende jaren) van je baas niet meer haalbaar lijken draaid de bank de kraan dicht. het is echter logisch dat een baas het niet direct verteld als de zaken niet goed gaan. je krijgt van de banmk immers nog de kans om te kijken of je in de toekomst beter kunt gaan draaien. ik wens je alle sterkte stef. als je met vragen zit kun je ons altijd bellen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 09:10

banketstaaf maar je werkte toch niet meer fulltime ivm migraine, gedeelte ziektewet? Dan is het ook wel weer moeilijk om werk te vinden voor hetzelfde aantal uren en loon. Ach misschien kun je nu in de komkommers of tomaten? Of zijn er niet zoveel kassen bij jullie in de buurt? succes.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 10:08

ik werkte idd part-time, maar niet gedeelte ziektewet, gewoon 27.5 uur

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:10

Stef. Ik denk dat je haar verkeerd begrijp. Je zit toch thuis ivm migrane Haha! . Dat betekend dat je ziek bent dus ziektewet. Party!!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:13

Dit berichtje trof meteen mijn interesse. Vorige maand is het bedrijf van mijn stiefvader en moeder failliet gegaan. Een jaar daarvoor hadden ze al ellende. Eindelijk is het er doorheen, maar daarmee is het nog niet over. Elke dag deurwaarders, curators, rechtzaken, vervelende telefoontjes... Echt zoveel ellende kan ik niemand toewensen. Je kan wel zeggen het is maar werk, maar het komt zo dichtbij dat mijn moeder nu niet eens veilig thuis zit. Ze hebben met een andere bv een doorstart gemaakt, ze zien er namelijk nog steeds heil in, maar de manier waarop sommige mensen naar je kijken.... rekeningen die gesloten worden waardoor je ineens op een tankpasje in het weekend boodschappen moet doen. Mijn ouders hadden een prachtig huis en wonen sinds een paar maanden in een huurappartementje.... Auto's zijn verkocht, ook de mijne.... Het is niet anders. Ik weet ook wel dat ze er weer bovenop komen over een paar jaar, maar dit is een klote periode. Voor het personeel is het ook vervelend, maar de baas tja, die kan waarschijnlijk heel moeilijk slapen. Zoiets vreet aan je.

He, dat lucht op ff van me afschrijven. Succes Stef!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 10:27

pris, aha, ik dacht dat ze bedoelde dat ik half afgekeurd was ofzo.
Maar ik zit niet in de ziektewet, was 3 dagen vrij, morgen weer beginnen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:35

euh morgen weer beginnen ?? Je moet dus gewoon nog gaan ?? Dus de curators zijn er nog niet Verward .

Bel echt ff voor info met Gak of rechtbijstand wat je rechten en plichten zijn dit gaat namelijk vaak fout.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-01 10:37

we werken (zolang je niks anders hebt) tot 1 nov....
Verward Verward Verward

Pff, ik snap er steeds minder van geloof ik

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:42

hahah daarom je krijgt veel info vanuit het bedrijf maar die hebben vaak maar een belang HUN EIGEN.

Daarom neem jezelf in bescherming zoek geen andere baan voordat er curators zijn en je een ontslag brief hebt. DUS Laat je vooral goed informeren door instaties die er ervaring mee hebben ook wettelijk gezien.

Mijn vorige bedrijf is nu 3 jaar failliet en ze zijn nog steeds bezig met de afronding ervan. Krijg af en toe nog steeds info en vragen. Want nog steeds zijn er bedrijven/personen die nog geen geld hebben gekregen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Athelas, Char_elle, Daninietje, GoogleAdsense, luxx, ManonGrr, MarliesSam, Sandyislief, vaxie, Vecar, VinandoW, xhanneadje, xSimonee, YandexBot en 216 bezoekers