Hoe wassen jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Hoe wassen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 14:22

Zomaar nieuwschierig Haha!
Ik was bijna alles op 40 graden, alleen pepper zijn werkbroeken gaan op 60, ook bijna alles gaat in de droger, behalve tere bloesjes ofzo, en wollen truien ook niet.
Verder ben ik heel makkelijk, ik hou de witte was apart, maar verder mik ik alles door elkaar, in 1 was kan je dus sokken, shirtjes, slipjes, bh's broeken en handdoeken tegenkomen Haha!

Ik was verder met C1000 huismerk, of er moet een intressante aanbieding van een duurder merk zijn, en met de goedkoopste wasverzachter die ze in de C1000 hebben (45cnt)

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:25

Ik was bijna nooit *LOL* Maar als mn ouders op vakantie zijn houd ik me ook niet aan haar lijstje met wat allemaal gescheiden moet worden want dan heb ik na een week nog geen volle machine. Idd wit gaat apart, en licht en donker, c'est ca...
Owja en we hebben Ariel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:26

Ik gebruik Bonte en Witte Reus, en Robijn Fleur en Fijn voor de delicate was. Daarin doe ik bv lingerie.
In de wasmachine ben ik heel makkelijk; je pleurt alles erin, schep poeder erin, ros aan de knop en klaar Haha! Meeste op 40 graden ivm het milieu, viezere dingen (paardenspijkerbroeken bv) op 60 graden. Ook kleedjes van de katten etc op 60 graden.

Wasverzachter C1000, dat paarse flesje.

Drogen zo veel mogelijk op een van de balkons (ik zit nogal riant in de ruimte buiten) en als ik iets dringend nodig heb effe in de droger (ik heb een was/droog-combi) Bloezen van katoen strijk ik trouwens het liefst droog. Dan worden ze supernetjes en het strijkt lekker makkelijk Haha!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:04

Wij hebben geen echt vast merk, meestal koopt mijn moeder wat in de aanbieding is. We hebben wel altijd vloeibaar.
Ik wil zo af en toe nog wel eens de wasmachine volstoppen en als er iets bij is dat echt vies is doe ik een schepje vanish erbij. Meestal zet ik de temp. op 30 of 40 graden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:41

Ik was alles in de machine
Wolwas programma voor truien enz op 30 graden.
Gewone bonte op 40
gewone witte ook op 40

Extra vieze bonte, zoals onze werkwas op 60
en de witte daarvan op 95

Ik sorteer verder wel veel uit

de zeep die ik gebruik is diegene die net in de reclame is, anders die van C-1000, die ruikt ook nog eens lekker.

Alles word gedroogd op zolder, net geoeg ruimte voor het drogen van de was voor 2 personen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:57

Het liefste heb ik Omo tablets color, maar die kon ik laatst niet krijgen dus ben ik maar naar de Ariel tablets color overgestapt.

Meeste zaken op 30 graden en op 900 toeren centrifugeren (gewoon fijn alles door elkaar). Dit is eigenlijk gewoon de meeste kleding. Soms met wasverzachter maar meestal niet.

Spijkerbroeken, handdoeken, beddengoed op 60 graden en 1200 toeren centrifugeren.

Paardewasjes (shabrakken) gaan apart. Wel volgens de 30 graden behandeling. Wit wedstrijdspul gaat ook apart op 30 graden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:59

stef schreef:
Ik was verder met C1000 huismerk, of er moet een intressante aanbieding van een duurder merk zijn, en met de goedkoopste wasverzachter die ze in de C1000 hebben (45cnt)


Doe je niet verkeerd aan C1000 kwam uit de test als 'voordelige keus' dwz. beste prijs - kwaliteitverhouding.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:59

Ik doe alle was door elkaar behalve de witte was!
Ik was op 30 graden en we hebben hier het C1000 merk wasmiddel en verzachter!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:00

Wat een huisvrouwen topic zeg Rolleyes Hihi Knipoog

Maar hoe krijgen jullie dan die gore zadeldekjes en ranzige bandages weer schoon, vooral de witte versies... ik ben dan geloof ik niet zo'n goede huisvrouw Scheve mond Clown

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:40

Het is bij mij witte was, bonte was of donkere was!

Voor de witte was gebruik ik omo tablets
Voor de bonte was robijn capsules
Voor de donkere was robijn capsules + Robijn black nogwat!
Wasverzachter meestal Robijntje

Het meeste op 40 graden, handdoeken enz vaak wat heter!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:42

Ik gebruik Dreft, doe de bonte was (wat bestaat uit broeken, blousen, truien, trainingsbroeken, etc.) op 30 of 40 graden.
Alle handdoeken die hier gebruikt worden zijn wit en was ik op 60
graden daar zit ook het ondergoed bij voor een deel geloof ik

Ineke2

Berichten: 33113
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:06

Op dit moment hebben we Ariël waspoeder (verschilt per x) en bijna altijd wassen wij op 40 graden.
Soms een schepje Vanish als iets heel vies is...wasverzachter gebruiken wij niet alleen voor de handoeken

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 18:53

Hoor mij nou met me Dreft ik bedoel natuurlijk Persil Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 20:56

witte en bonte was op 40 graden
handdoeken op 60 graden
fleuril fresh magic(voor alle was)
wasverzachter robijn puur
alles droogt bij mij aan de waslijn of buiten op balkon aan van die rekjes
en voor strijken gebruik ik robijn vaporesse

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:06

Mijn moeder wast Haha!
Altijd met neutral voor bonte en witte was, robijn fijnwas voor de 30 graden was...
Neutral is vanwege mijn eczeem...

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:30

ik mik alles door elkaar in de machine met een of ander vloeibaar wasmiddel en lavendel wasverzachter van AH Haha! , behalve sjabrakken, die krijgen geen wasverachter en gaan apart! *LOL*


Al mijn was verkleurt en krimpt dan ook, maar daar heb ik maling aan..... Clown

Nette kleren heb ik toch niet en ik zie er toch nooit uit! Bloos


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:57

Ik gooi ook alles in de wasmachine.
Handwas vind ik zo'n gedoe...
Maar ik let wel op de labels van de kleding. Dat advies wat graden betreft houd ik aan.
Ik was mijn kleding wel altijd met Robijn. Ik krijg van sommige waspoeders allergische reacties en van Robijn niet, dus waarom zou ik dan nog een ander merk proberen Schijnheilig

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:35

Wij wassen met het merk wat in de aaanbieding is geweest en mijn vader ontzettend veel van heeft gekocht Haha!
Op dit moment is dat Persil voor de gekleurde en sendil voor de zwarte/donkere en voor de witte was dash.
Ik doe er alleen wasverzachter bij bij vesten en andere voorzichtige was.
Bijna altijd op 40 graden tenzij het lager moet...

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 08:29

Ik was de kleuren apart en het lichte apart. Wel alles op 30graden (ook wedstrijdkleding en dekjes) met Ariel liquitabs en perzik wasverzachter.

De Vanish heb ik ook een x gebruikt met mn dekjes (donkerblauw) en nu zijn de dekjes vaal uit de wasmachine gekomen!!!!!!! Dat gebruik ik dus nooit meer!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 08:33

Ik was altijd op 40 graden. Soms eens 30 als ik iets nieuws heb. Maar laatst viel het me op dat de witte t shirts van die gelige vlekken krijgen in de buurt van de oksel.... Ik ben dus bang dat de witte was beter wel op 60 graden gewassen kan worden, want ik krijg het dus niet goed schoon....

Ik gebruik de wasmiddelen uit de aanbieding!! Meestal voor standaard bonte was van die oplosbare tabs. Witte was gebruik ik tabs van die blokken. Voor donkere was heb ik ook speciaal wasmiddel (zwart, bruin, blauw) en dan heb ik nog Woolite voor tere spullen zoals lingerie of mooie blousjes/truitjes.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 09:10

Eigenlijk gaat alles zo’n beetje op 40 graden. Alleen mijn rijbroeken gaan op 30 graden in de was. Ik was alles met Ariel, Ariel Vloeibaar en Dreft Dark. Mijn wasverzachter is de allergoedkoopste die ik op dat moment kan vinden.
De paardenspullen gaan in de paardenwasmachine, en die staat standaard ook gewoon op 30 graden.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:19

De bonte was doe ik op 40 C (soms op 30 C), de lichte bonte was doe ik met een bont-wasmiddel, de donkere was met een wasmiddel voor donkere kleuren. Witte was die op 40 C gewassen mag worden, met een wasmiddel speciaal voor witte was.
Ondergoed en de handdoeken van de badkamer gaan op 60 C, de handdoekjes uit het toilet en doekjes die ik voor het poetsen en het aanrecht neem gaan op 95 C ! Voor alles wat onder 60 C gewassen wordt, gebruik ik wasverzachter (Lenor, ruikt zo lekker Lachen ), alles wat op hogere temp. gewassen wordt, komt in de droger en daarvoor heb ik geen wasverzachter nodig.
De dekjes van de honden kunnen op 60 C gewassen worden, die van de paarden meestal op 30/40 C , maar voor hun spullen gebruik ik geen wasverzachter!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:30

Ik doe al mijn kleren op 30 C en dan vloeibaarwasmiddel van de Lidl en wasverzachter van de Aldi. Handdoeken en erg vies spul gaat in de kookwas. Ik mik trouwens bijna alles in de droger, behalve de tshirts want ik hoef geen naveltruitjes.
Laatst bijgewerkt door Yootha op 16-07-03 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:33

Alles op 35 graden, behalve mijn beddegoed met handdoeken (60 graden ivm stofmijt), verder gaat het beddegoed van de rest ook op 35 graden.
Zijde, bijzondere bloesjes en bh's met de hand met Dreft, rest allemaal met Neutral (ivm huidallergieën in de familie). In de zomer alles buiten drogen, soms nog wat strijken, maar liever niet. In de winter wel meer in de droger. Geen wasverzahcter ivm diezelfde allergieën.
Ik vind mijn beddegoed echt heerlijk als het buiten in het zonnetje gedroogd is, dan slaap ik echt tig keer beter!